Kaak uit Mill
Antw: Kaak uit Mill
Als ik een en ander vergelijk zie ik zelf het meeste overeenkomst met bovenkaak walrus (Smaug). Getoonde kaak van Somniosus is een bovenkaak. Stoottand staat daarbij apart van de halve ring met \"kiezen\". Bij mijn vonst en in de site die Smaug aangeeft staat de stoottand in het verlengde van de rij met kiezen. Vwb de vergelijking met zeehond heb ik nog geen goed vergelijkingsmateriaal gevonden. Vooralsnog denk ik dus nog steeds richting soort walrus.
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
Herstel eerste zin. Ik bedoel dus onderkaak.
Klukkluk
Klukkluk

Mij niet van de domme, mij eens walrus onderkaak en bovenkaak vastgehouden.

Deze zijn heel groot! een bovenkaaks hoektand walrus is bij kaakholte 5 tot soms wel 15cm dik. Odobenus heeft trouwens geen hoektanden in de onderkaak. Alachtherium heeft deze volgens mij(?) ook niet.
Op de foto een zeehond schedel waarbij de cirkeltjes precies aangeven wat ik bedoel.
Volgens mij is dat jouw stukje kaak alleen dan een ander soort zeehond.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
De eerste foto laat duidelijk zien dat de grote tand nauwelijks toeloopt. Het is dus een erg grote slagtand geweest. Daarnaast komen de ronde gaten van de kiezen meer overeen met die van een walrus.
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond
Hallo Edo,
Zijn de kiezen compleet of zijn die afgebroken? Op het eerste gezicht lijkt het dan wel alleen de grootte, misschien van een jong beest?
Groet Ivo
Zijn de kiezen compleet of zijn die afgebroken? Op het eerste gezicht lijkt het dan wel alleen de grootte, misschien van een jong beest?
Groet Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
Hallo Ivo,
moeilijk te zeggen. De kiezen hebben al heel wat voor de kiezen gehad. Ik zie wel duidelijk een aantal beschadigingen door het opzuigen maar heb wel het idee dat ze redelijk compleet zijn.
Verder denk ik dat de kaak is gebroken op dezelfde breuklijn die ik denk te zien op de site die Smaug als eerste aangaf (rechterzijde kaak). Ook zijn de kiezen rond en niet zo langwerpig als die op de foto van de zeehondenkaak (zoals Mako al aangaf).
Grrr Edo
moeilijk te zeggen. De kiezen hebben al heel wat voor de kiezen gehad. Ik zie wel duidelijk een aantal beschadigingen door het opzuigen maar heb wel het idee dat ze redelijk compleet zijn.
Verder denk ik dat de kaak is gebroken op dezelfde breuklijn die ik denk te zien op de site die Smaug als eerste aangaf (rechterzijde kaak). Ook zijn de kiezen rond en niet zo langwerpig als die op de foto van de zeehondenkaak (zoals Mako al aangaf).
Grrr Edo
Klukkluk
Klukkluk
Op gevonden stuk kaak zie ik geen enkele aanwijzing voor een verhemelte. Lijkt mij dus duidelijk dat het in ieder geval om een stuk onderkaak gaat.
Grrr Edo
Grrr Edo
Klukkluk
Klukkluk
Zou je nog meer foto\'s (van dichtbij)kunnen (en willen) plaatsen!
vnl van beide zijkanten en een van de direct van bovenaf op de tanden kijkend.
Wat het precies is zeehond of walrus hangt of staat met of het 2 walrus tandjes zijn die kort bij elkaar staan of het dubbele wortel van een zeehond kies is.
vnl van beide zijkanten en een van de direct van bovenaf op de tanden kijkend.
Wat het precies is zeehond of walrus hangt of staat met of het 2 walrus tandjes zijn die kort bij elkaar staan of het dubbele wortel van een zeehond kies is.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Hopelijk kun je hier meer mee. Fotografie is een vak apart, en niet het mijne.
Het lijken mij twee losstaande kiezen maar ben benieuwd naar wat jij ervan vindt.
Grrr Edo
Klukkluk
Klukkluk
De foto\'s zijn prima!!
Ik denk dat \"we\" er binnenkort wel uit zijn.
Ik denk dat \"we\" er binnenkort wel uit zijn.