INBRAAK IN ONS MUSEUM
Antw: INBRAAK IN ONS MUSEUM
Sterkte hiermee!
Misschien een idee: haal de krant/radio/tv erbij. Op die manier haal je misschien de wind uit de zeilen van de dieven...
Misschien een idee: haal de krant/radio/tv erbij. Op die manier haal je misschien de wind uit de zeilen van de dieven...
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Vreselijk om te horen dat iets waar mensen hun ziel in leggen zo vernield kan worden.
Veel sterkte. Ik kijk uit naar inventaris + foto\'s, deze kunnen o.a. via dit forum wel verspreid worden.
Veel sterkte. Ik kijk uit naar inventaris + foto\'s, deze kunnen o.a. via dit forum wel verspreid worden.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dit zijn typische stukken die veel verkocht worden op het Internet! Zou mij niks verbazen dat er binnenkort op de veilingsites het e.e.a. wordt aangeboden.semmeke schreef:
Het betreft hier onder andere dino-eieren, slagtand van een mammoet, schedel holenbeer, schedel sabeltandtijger, dino-skelet, enz, enz,.....
Ik zou als museum ook zeker laten weten dat de stukken evt. anoniem terug bezorgt kunnen worden dat is ten allen tijden beter dan dat ze ergens op een vuilstort worden gedumpt als zijnde overkoopbaar.
Verder is het misschien verstandig om internationaal alle fossielen en mineralen beurs organisatoren aan te schrijven m.b.t. deze stukken.
In ieder geval veel sterkte en hopelijk kunnen we met z\'n allen dit tot een goed einde brengen!!
[Bewerkt door The Stone op 23-05-2006 om 10:41 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Vreselijk! Het is bovendien niet de eerste keer. Ik ben jaren zeer actief geweest in het museum en ik weet dat er nog inbraken en inbraakpogingen zijn geweest. Het museum is al op vele manieren beveiligd, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Ik begrijp niet wie zo\'n diefstal doet, het moeten toch mensen zijn die goed weten wat er waardevol is en wat niet. Ik hoop dat ze de daders snel te pakken krijgen!
Ik begrijp niet wie zo\'n diefstal doet, het moeten toch mensen zijn die goed weten wat er waardevol is en wat niet. Ik hoop dat ze de daders snel te pakken krijgen!
Dit vind ik echt erg
en zoals iemand anders van dit forum al opmerkte: geld is te vervangen maar deze topstukken zijn echt niet te vervangen. Ik zou inderdaad de tv ofzo erbij halen.
In ieder geval veel sterkte!!!
Groetjes Bram.

In ieder geval veel sterkte!!!
Groetjes Bram.
Een zeer laffe en foute misdaad.
Misschien kan de politie nog uitgebreid sporenonderzoek doen, dergelijke stukken zijn niet meteen te vervoeren, verdachte busjes, autos gezien door buurtbewoners etc etc? Ook kan er eventueel iets gezien worden als het wordt uitgevoerd, dus ook informeren bij de politie of zij dit binnen andere diensten kenbaar willen maken.
Je kan ook een kort document maken en dat circularen onder de grote intenet handelaren of beurs handelaren.
Succes verder, jeroen
Misschien kan de politie nog uitgebreid sporenonderzoek doen, dergelijke stukken zijn niet meteen te vervoeren, verdachte busjes, autos gezien door buurtbewoners etc etc? Ook kan er eventueel iets gezien worden als het wordt uitgevoerd, dus ook informeren bij de politie of zij dit binnen andere diensten kenbaar willen maken.
Je kan ook een kort document maken en dat circularen onder de grote intenet handelaren of beurs handelaren.
Succes verder, jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
heb jr van de ontvreemde stukken fotos zodat we een oogje in het zeil kunnen houden(op internet)ik kijk vaak naar te koop pleistoceen materiaal (zit er veel bij dus misschien kan ik dan helpen.)ik vind het schandalig gewoon.jammer van die slagtand.zelf heb ik er ook een .ik zal misschien wel eens een foto erop zetten.
jim
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Meer info over de diefstal: http://www.minerant.org/MKA/actueel.html
http://www.minerant.org/MKA/actueel.html#diefstal
http://www.minerant.org/MKA/actueel.html#diefstal

Voor de volledigheid hier alle info die ik doorgemaild heb gekregen van het museum:
21/05/2006
Gestolen stukken uit de verzameling van het Natuurhistorisch Museum Boekenberg te 2100 Deurne.
Kast 12: zie foto
- Tand charcharocles megalodon. Hoogte: +/- 10cm.
Inventarisnr.W107/98
Kast 14: zie foto
- Skelet Keichousaurus hui (Nothosaurus). 22/19 cm.
Inventarisnr. W 152/03
Kast 16:
- Ei van Psittasaurus.Ovaal lengte 10cm, breedte 6,50cm Inventarisnr. W 158/04
- Ei van Oviraptor. Ovaal lengte +/- 12cm
Inventarisnr. W 164/05
Zie foto’s
- Ei van Hypselosaurus priscus.
Lengte +/- 8cm,breedte +/- 5cm
Inventarisnr. W 160/05
Kast 17:
- Stoottand van mammoet.
Lengte:+/- 1m Diam: +/- 15cm Gewicht:+/- 12 kg
Inventarisnr. W 61/96
Kast 18:
- Schedel sabeltandtijger
Inventarisnr. W 99/98
- Schedel Ursus spelaeus (holenbeer)
Inventarisnr. W 100/98
- Onderkaak Ursus spelaeus
Inventarisnr. W 101/98
Zie foto’s
- Schedel Mesohippus (schedel paardje)
Inventarisnr. W 46/95
Hoogte:+/- 10cm Lengte:+/- 12cm
Dikte: +/- 2cm
Kast 20:
- Black smooker
Inventarisnr. M 407/05
Afmetingen:+/- 3cmx3cmx2cm
Stuk mineraal uit een onderzeese vulkaanuitbarsting, bestaande uit mangaansulfide en pyriet.
Kast 31:
- Kimberliet met diamant
Inventarisnr. M 281/90
Mineraal kimberliet afmetingen+/- 7cmx7cmx5cm. In het midden van de steen bevindt zich een ingezette ruwe diamant.(board)
- Diamant 1,4 karaat
Inventarisnr. M 386/04
Afslag van klover, vertoont waarschijnlijk een “gletch”
- Geslepen (namaak) diamant met certificaat
Inventarisnr. M 282/90
Zoals deze dient aangeboden te worden als geldbelegging. (Ingelast, RX foto en gegevens over zuiverheid)
- Goud
Klompje wit mineraal met stukje blinkend goud bezet.
Inventarisnr. M 393/05
Afmeting: +/- 2,50cmx2,50cmx2,50cm
- Gedegen zilver (mineraal)
Steen van +/- 2cmx2cmx3cm
Inventarisnr. M 347/97
Bezet met haarvormig zilver van +/- 1cm hoog.
Kast 37:
- Een glazen pyrex potje, diameter +/- 10cm, hoogte +/- 15cm. Dienende als reservoir bij het uitzuren van diamanten door middel van zwavelzuur.
Het potje bevat 100 als briljant geslepen zirkonium siersteentjes in een oplossing van huishoudelijk ruitenwasmiddel. In het glazen potje zit een pyrex inzetbekertje gevuld met diatonéaarde om zwaveldampen te neutraliseren.
- Diamant met certificaat idem M 282/90
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Is er al nieuws omtrent dit voorval ?
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.