Femur 30cm Pleistoceen
Antw: Femur 30cm Pleistoceen

Dit is de achterkant v.e. paard!
Waarbij de femurs heel duidelijk te zien zijn.
Als ik deze 2 foto\'s vergelijk met de foto\'s bovenaan dit topic heb ik enigzins twijfels of de stofzuiger/tv uitgekeerd kan worden.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Ehm, mis ik iets.....? We hadden toch al \'besloten\' dat de foto bovenaan een humerus van een paard was, en geen femur? Een femur van een paard/neushoorn is altijd duidelijk te onderscheiden door de aanwezigheid van een zogenaamde 3de trochanter, een uitsteeksel aan de laterale zijde van het bot. Die is op de bovenste foto niet aanwezig, dus femur valt af. Toch?
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

De 1e foto zou een humerus v.e. paard moeten zijn.
De 2e foto IS een humerus v.e. paard.
Ik vind dus de 2 botjes eigenlijk niet op elkaar lijken.
En zoals wel vaker vanaf foto lijkt het mij de 1e foto ook niet 100% een humerus. Femur v.e. ander beest zou mijn inziens ook nog kunnen.
Dus graag uitleg waarom dit een humerus v.e. paard zou moeten zijn.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Hier nog eens hetzelfde paarde skelet v.d. voorkant.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Ik begrijp eigenlijk wel waar Hanneke gelijkenis ziet. Ik heb de twee foto\'s dan ook naast elkaar willen leggen. Misschien is dat een hulp om verschillen / gelijkenissen te zien. Misschien kan een bijkomende foto vanuit een andere hoek meer duidelijkheid brengen.
[Bewerkt door Frederik op 21-06-2006 om 14:01 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt Frederik, ik wilde idd al zoiets gaan doen maar toen zag ik je post. De allereerste foto vertekent omdat de beide uiteindes eraf zijn. Bovendien is het bot aardig verweert waardoor sommige dingen zijn afgesleten. Ook de belichting is anders. Mijn inziens zijn er voldoende overeenkomsten tussen de twee foto\'s om tot de conclusies \'humerus paard\' te komen. Echter, de valkuil van foto\'s blijft bestaan en eigenlijk zouden we beiden naast elkaar in onze hand moeten nemen.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
hoi the stone die foto van jouw vande femur komt van henskenfossils.klopt dat?(euhm hoe komt dit?jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Ik moet zeggen dat (kwa foto\'s) het bot erg op de humerus lijkt. Ik kan slecht zien of er gelijkenis is met de femur.
Er is echter 1 ding dat me doet twijfelen of dit een een humerus is, zie foto, de \"knobbel\". Deze knobbel komt niet goed overeen met de humerus.
Hoedanook, ik zal wat meer foto\'s maken vanavond. Anders zal ik hem eens naast wat vergelijkings materiaal leggen deze dagen.
Tim
Hier dan een hele rits extra foto\'s, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten.
Tim
Even kort door de bocht, ik denk dus geen Humerus paard. Daar is het te recht voor.
Wat dan wel...........??
Foto\'s helpen zeker veel, ook het photoshoppen van Frederik was mooi gedaan.
Al met al samenvattend. Weet ik nog steeds niet wat het is en vindt ik het bot wat betreft vorm toch op een femur lijken, maar dan geen paard.
Wat dan wel...........??
Foto\'s helpen zeker veel, ook het photoshoppen van Frederik was mooi gedaan.
Al met al samenvattend. Weet ik nog steeds niet wat het is en vindt ik het bot wat betreft vorm toch op een femur lijken, maar dan geen paard.