Poll: Partner of ouders: fossielen ...
Antw: Poll: Partner of ouders: fossielen ...
Mijn ouders vinden het erg leuk, vooral mijn moeder en mijn stiefvader. We gaan vaak ergens naar toe om fossielen te zoeken, bijv. Cadzand of andere stranden, groeves enz. Mijn broer vind het wat minder leuk, maar hij is wel een keer mee gegaan naar Winterswijk. Ik heb al heel veel fossielen gevonden en gekocht/gekregen. Maar mijn vader gaat niet mee met zoeken of zo, maar als ik iets heb gekocht of heb gevonden, vind hij het altijd wel erg leuk, behalve als ik met botten thuis kom die ik op het schoolplein heb gevonden, dat vind hij vies!! (mijn moeder en stiefvader trouwens ook). Nou, Groetjes,
Julie
[Bewerkt door Mammut op 11-08-2006 om 11:42 NL]
Julie
[Bewerkt door Mammut op 11-08-2006 om 11:42 NL]
Fossielen, vet cool!!
De meeste ouders en partners lijken vooralsnog zeer meewerkend.
Een vertekend beeld misschien, want mensen bij wie hun fossielenhobby \"onderdrukt\" wordt komen wellicht ook niet zo snel op deze site...
Misschien moeten we voor nieuwe mensen een soort Disclaimer opnemen:
De hobby fossielen zoeken kan schadelijk zijn voor uzelf EN voor uw omgeving. Het tot u nemen van informatie van deze site kan leiden tot een zeer besmettelijke hardnekkige verslaving die ook anderen in uw omgeving tot wanhoop kunnen leiden. Alles geheel op eigen risico!!!
[Bewerkt door webmaster op 10-08-2006 om 20:14 NL]
Een vertekend beeld misschien, want mensen bij wie hun fossielenhobby \"onderdrukt\" wordt komen wellicht ook niet zo snel op deze site...
Misschien moeten we voor nieuwe mensen een soort Disclaimer opnemen:
De hobby fossielen zoeken kan schadelijk zijn voor uzelf EN voor uw omgeving. Het tot u nemen van informatie van deze site kan leiden tot een zeer besmettelijke hardnekkige verslaving die ook anderen in uw omgeving tot wanhoop kunnen leiden. Alles geheel op eigen risico!!!
[Bewerkt door webmaster op 10-08-2006 om 20:14 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Voor uzelf valt dat allemaal nog wel mee, maar voor uw omgeving kan dat zwaar tegenvallen.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Met de zomervakantie zoeken we eigenlijk altijd een plaats uit waar ook gezocht kan worden. We gaan dan als familie op pad om gezamelijk te zoeken en te bikken. Het is dan ook erg leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen zijn.
De rest van het jaar zoek ik vaak alleen of met mijn zoekmaat. Af en toe gaan de kinderen ook mee.
Wat thuis bertreft wil mijn vrouw niet al te veel fossielen in de woonkamer. Ik heb er pas een vitrinekastje bijgekocht voor de wat grotere exemplaren die in de vensterbank lagen.
De rest van het jaar zoek ik vaak alleen of met mijn zoekmaat. Af en toe gaan de kinderen ook mee.
Wat thuis bertreft wil mijn vrouw niet al te veel fossielen in de woonkamer. Ik heb er pas een vitrinekastje bijgekocht voor de wat grotere exemplaren die in de vensterbank lagen.
Robert Mensink
hallootjes,
Ons gezinnetje bestaat uit vader, moeder, 2 dochters en een zoon.
De meiden vinden het wel leuk als we wat gevonden hebben maar het echte zoekwerk laten ze toch liever aan de mannen over.
Zo is het gekomen dat de mannen, Johan en Guido, apart op vakantie gaan. lekker wild kamperen, amphibien en reptielen ( op foto een Lacerta in Resteigne )zoeken en flink hakken. De meiden verkiezen liever een hotelletje met zwembad en zo.
Buiten deze twee weken gaan we wel normaal met elkaar om hoor.
Johan en Guido
wie zoekt zal vinden.
- Kalootzoeker
Mijn ouders en jongere broetje vinden het ook leuk om fossielen te zoeken. Meestal gaan we met z\'n vieren op stap. Zelfs met het uitzoeken van de vakantie is er rekening gehouden met mijn hobby. We zijn naar de Haute Provence geweest waar heel wat over geologie te vinden is. Ook al mag ik niet altijd alles wat ik vind van ze meenemen, ze zoeken zelf wel graag mee dus heb ik geen klagen.
Groetjes Thijs.
Groetjes Thijs.
Kalootzoeker
ik wil wel elk weekend fossielen gaan zoeken maar dat kan niet altijd hier in belgie( door het weer he) maar elke keer dat het kan/mag gaan ik en mn ouders zoeken.ze vinde ook telkens wat maar het valt op wie het meeste vind (volkomen normaal het is mijn hobby)maar hierbij dank ik hen toch hartelijk voor de keren die ze mij meenamen. gunther