Preparatie

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Ceraurus
Antw: Preparatie

Bericht door Ceraurus » 31 aug 2006, 19:28

pas op Jeroen; ik heb in het verleden al eens lakken geprobeerd (door schade en schande wordt je wijs) waaronder de acrylvariant en dat is geen goed plan :(

De kans bestaat dat het gaat bladderen en wit wordt en dat is zeer moeilijk weer te verwijderen, helemaal als dat in de plooien van je fossiel gaat zitten.

Dit is was-vernis en werkt op was-basis. Acryl en terpentinebasis (lakken) raad ik je absoluut af!

<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Jeroen
Antw: Antw: Preparatie

Bericht door Jeroen » 01 sep 2006, 10:11

ceraurus schreef:
pas op Jeroen; ik heb in het verleden al eens lakken geprobeerd (door schade en schande wordt je wijs) waaronder de acrylvariant en dat is geen goed plan :(

De kans bestaat dat het gaat bladderen en wit wordt en dat is zeer moeilijk weer te verwijderen, helemaal als dat in de plooien van je fossiel gaat zitten.

Dit is was-vernis en werkt op was-basis. Acryl en terpentinebasis (lakken) raad ik je absoluut af!

<:{{{{{>
Oeps, ja bedankt voor de tip. Ik had die pot met acryllak gelukkig ook nog niet gevonden..:)

bedankt, groeten
Jeroen

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Gesloten