Trilobieten :Antwerp area.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Trilobieten :Antwerp area.
Hallo Smaug,ik denk eerder dat het gaat om een overgenomen verzameling van iemand anders,deze stenen namen waarschijnlijk te veel plaats in,en niet mooi geprept stellen ze ook niet veel voor ,voor een leek,was waarschijnlijk alleen geintresseerd in de haaientanden uit deze verzameling.
Ik weet het ook niet zeker,in elk geval is de vervuiling opgelost
GR
Ik weet het ook niet zeker,in elk geval is de vervuiling opgelost

GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo,vandaag nog eens hetzelfde liedje,weer drie emmers meegenomen,dit keer zitten er ook Ammonieten bij en mineralen,ook prachtige trilo's.
Ik begrijp dit niet,maar was er nu wel de eerste bij
alles weer opgeruimd 
GR
Ik begrijp dit niet,maar was er nu wel de eerste bij

GR
strandjutters
Ergens moet ik denken aan de familie die niet weet wat te doen met de stenen verzameling van opa. ...
Als je zelf verzameld zet je het desnoods op marktplaats. Helaas na een overlijden wordt in Veel gevallen een complete collectie gedumpt.
Als je zelf verzameld zet je het desnoods op marktplaats. Helaas na een overlijden wordt in Veel gevallen een complete collectie gedumpt.
oeps...
- strandjutters
Ja Ivok,dit zou kunnen,maar het zijn zeker verzamelaars van haaietanden,ik heb een sterk vermoeden wie dit doet,ze zijn telkens als laatste terplaatse
.De dag erop ligt het daar naast de plaats waar ze hebben gestaan in het riet(gras).
Het zal een heus karwie worden om de honderden stenen terug bij elkaar te krijgen(Positief -negatief)het is mij toch al bij ééntje gelukt vanavond
.
Ik maak een Foto van wat ik eigenlijk vond,allé toch een paar,ze volledig op het forum plaatsen zou meer werk zijn dan het uitzoeken wat bij wat hoort.
Er zitten dingen bij met nummers,ander met datum,en andere met de prijs erop
GR

Het zal een heus karwie worden om de honderden stenen terug bij elkaar te krijgen(Positief -negatief)het is mij toch al bij ééntje gelukt vanavond

Ik maak een Foto van wat ik eigenlijk vond,allé toch een paar,ze volledig op het forum plaatsen zou meer werk zijn dan het uitzoeken wat bij wat hoort.
Er zitten dingen bij met nummers,ander met datum,en andere met de prijs erop

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Ivok,hier een paar foto's,maar alles steekt eigenlijk nog in zakken,ik ben nu te moe om dit nog uit te laden en te bekijken,maar er zit mooi prepwerk bij voor mij

GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:48 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo Ivo,bij de twee volgende steentjes die ik uit de zak haal zie ik dat er toch is aan geprept bij de eerste,het lijkt mij met een platte beitel,bij het tweede stukje zie ik geen sporen van prepwerk.
GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo,voor de kenners,er steken ook stukken vuursteen bij,ik zie er geen fossielen in steken,maar de stenen hebben wel een bepaalde vorm,zou dit om werktuigen kunnen gaan.
Ik zou bijna anders niet weten waarom deze er dan bijzitten.
Ik denk ook ergens dat deze fossielen zijn gedumd om ze te vinden,twee meter verder is een gracht,hadden ze ze daarin gegooid waren ze voorgoed verdwenen,het moet de mannen ook wel zijn opgevallen dat hun vorige lading was verdwenen
.De tweede lading lag precies op de plaats van de eerste meegenomen lading 
GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:24 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:37 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:46 NL]
Ik zou bijna anders niet weten waarom deze er dan bijzitten.
Ik denk ook ergens dat deze fossielen zijn gedumd om ze te vinden,twee meter verder is een gracht,hadden ze ze daarin gegooid waren ze voorgoed verdwenen,het moet de mannen ook wel zijn opgevallen dat hun vorige lading was verdwenen

GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:24 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:37 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-08-2014 om 00:46 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik vraag mij af of het ooit mogelijk zou zijn om deze trilo's ooit nog op naam en plaats te kunnen determineren.
De eerste is 11 mm en de tweede 15 mm.
GR
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Vraag het eens in de Trilobieten groep: http://english.fossiel.net/trilobitesgroup/
Pascal,
de grote trilo met meetlat in uw post van gisterenavond ( 21 hr 46) is een Colpocoryphe sp. uit het Ordovicium; de lokatie achterhalen zal al heel wat moeilijker zijn.
Voor de andere trilo's zal ik een kijken of er een naam kan bijgeplaatst worden.
Groeten
Lugo
de grote trilo met meetlat in uw post van gisterenavond ( 21 hr 46) is een Colpocoryphe sp. uit het Ordovicium; de lokatie achterhalen zal al heel wat moeilijker zijn.
Voor de andere trilo's zal ik een kijken of er een naam kan bijgeplaatst worden.
Groeten
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites