ENCI Lichtenberg tand?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: ENCI Lichtenberg tand?
Ik zou ook eerder aan een stekel denken, mogelijk een vinstekel van een haai?
[Bewerkt door Frederik op 19-08-2014 om 10:55 NL]
[Bewerkt door Frederik op 19-08-2014 om 10:55 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Dirk,
Wat foto's van de andere zijkant zouden misschien kunnen helpen. De rugstekel van Wally laat een "holte" zien als je begrijpt wat ik bedoel. Dit is als ik me niet vergis een kenmerk van een rugstekel. Dat ik zie ik niet de tand/stekel van Dirk. Maar dit is misschien met de gevraagde foto's met wat meer zekerheid te zeggen.
Groeten,
Arno
Wat foto's van de andere zijkant zouden misschien kunnen helpen. De rugstekel van Wally laat een "holte" zien als je begrijpt wat ik bedoel. Dit is als ik me niet vergis een kenmerk van een rugstekel. Dat ik zie ik niet de tand/stekel van Dirk. Maar dit is misschien met de gevraagde foto's met wat meer zekerheid te zeggen.
Groeten,
Arno
Antw: Antw: ENCI Lichtenberg tand?
Beste Arno,Indagator schreef:
Hallo Dirk,
Groeten,
Arno
De andere zijde is behoorlijk gekraakt. Daar zie je niet veel aan.
Een holte is er niet; aan beide uiteinden lijkt het fossieltje gevuld te zijn, tevens zien we aan 1 zijde iets wat op een stukje wortel of zo lijkt. Overigens zie ik op de foto's van Wally ook geen holte, maar dat kan aan mijn ogen liggen.
Een leptodon lijkt het mij niet, als het geen stekel is misschien toch iets visachtigs.
Groeten,
Dirk
[Bewerkt door Dirk op 19-08-2014 om 13:37 NL]
Hallo Dirk,
Ik heb een wat overdreven dwarsdoorsnede getekend maar ik bedoel deze "holte" (zou niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen) in de stekel. Dit zie ik niet bij jouw fossiel. Ik heb een rugwervel met stekel die ik tijdens het googlen heb gevonden (bij fossiel.net). Hier zie je die "holte" duidelijk terug.
Als het zoals je zei vis is, is dan denk ik nog steeds aan een tand. Je ziet een grijs stukje wortel zitten maar dat kun jij denk beter zien met de loep. Hopelijk heb ik hiermee mijn eerdere bericht hiermee een klein beetje verduidelijkt

Groeten,
Arno
[Bewerkt door Indagator op 19-08-2014 om 17:35 NL]
Antw: Antw: ENCI Lichtenberg tand?
Hoi Arno,Indagator schreef:
Hallo Dirk,
Ik heb een wat overdreven dwarsdoorsnede getekend maar ik bedoel deze "holte" (zou niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen) in de stekel. Dit zie ik niet bij jouw fossiel. Ik heb een rugwervel met stekel die ik tijdens het googlen heb gevonden (bij fossiel.net). Hier zie je die "holte" duidelijk terug.
Als het zoals je zei vis is, is dan denk ik nog steeds aan een tand. Je ziet een grijs stukje wortel zitten maar dat kun jij denk beter zien met de loep. Hopelijk heb ik hiermee mijn eerdere bericht hiermee een klein beetje verduidelijkt![]()
Groeten,
Arno
[Bewerkt door Indagator op 19-08-2014 om 17:35 NL]
Helemaal duidelijk, wat jij bedoelt.
Nee, dat zie ik ook niet, en inderdaad, wat je rechts op foto 1 (de later geplaatste) ziet, lijkt inderdaad een stukje wortel. Ik hou het voorlopig maar op vissentand, tenzij iemand anders nog met een geniale oplossing komt.
Ik heb de foto's van die andere tand, je weet wel, die wel of niet Mosa, naar zowel Naturalis als Museum Maastricht gestuurd en wacht op antwoord. Misschien stuur ik deze daarna ook nog wel die richting op.
Tot zaterdag, kan niet wachten .....
Dirk
Voor diegenen, die het graag willen weten: volgens John Jagt, Natuurhistorisch Museum Maastricht, is het een stekel; waarvan precies is onduidelijk.
Groeten,
Dirk
Groeten,
Dirk