Trilobieten Nismes Belgie hulp gevraagd, 1
Antw: Trilobieten Nismes Belgie hulp gevraagd, 1
Hoi Frank,
De bovenste is verweerd maar aan de rechterkant zijn duidelijk de resten van hele korte stekels te zien. De Asteropyginae uit Nismes een beetje kennende is de bovenste een Bradocryphaeus maillieuxi en de onderste een Bradocryphaeus vanherlei. Zoals Frederik al opmerkte missen de fenestrae (grote, langwerpige openingen in weerszijden van het pygidium) die je typisch in Heliopyge helios ziet. Sommige Bradocryphaeus soorten kunnen echter ook fenestrae en lange staartstekels hebben. Met name Bradocryphaeus vanherlei heeft erg lange staartstekels. Makkelijk is het allemaal niet
Allart
De bovenste is verweerd maar aan de rechterkant zijn duidelijk de resten van hele korte stekels te zien. De Asteropyginae uit Nismes een beetje kennende is de bovenste een Bradocryphaeus maillieuxi en de onderste een Bradocryphaeus vanherlei. Zoals Frederik al opmerkte missen de fenestrae (grote, langwerpige openingen in weerszijden van het pygidium) die je typisch in Heliopyge helios ziet. Sommige Bradocryphaeus soorten kunnen echter ook fenestrae en lange staartstekels hebben. Met name Bradocryphaeus vanherlei heeft erg lange staartstekels. Makkelijk is het allemaal niet

Allart
Antw: Trilobieten Nismes Belgie hulp gevraagd, 1
hallo Allart,
dank je voor je reactie,
ik was al bang dat het topic dood zou lopen,
ik ben de documentatie van Frederik aan het lezen,
het leest prettig, maar wat zijn die Trilos moeilijk voor een leek als ik.
dank je voor de naamgeving,
ik deed normaal gesproken voor elke twee volgende fotos een nieuw topic starten,
maar zal nu wbt Nismes, steeds een foto hier bijplakken als de vorige foto een naam heeft gekregen.
dus bij deze al een nieuwe foto.
alleen het staart gedeelte, ik begrijp dat je daar ook iets aan af kan lezen,
mijn dank ,
gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.