Nieuw projectje: raden maar!
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Antw: Nieuw projectje: raden maar!
een wilde gok:
Eldredgeops (Phacops) rana
Eldredgeops (Phacops) rana
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Denk maar gerust een stukje groter 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Phacops africanus
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Ik ga voor Drotops megalomanicus, gezien de duidelijk sterke tuberkels.
Lugo
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Preparatie van een Drotops megalomanicus (Struve 1990)
Inderdaad Lugo, spot on!
En eigenlijk zit Maurice er ook heel dicht op, in die zin dat 'Phacops africanus' met regelmaat (maar foutief) wordt gebruikt voor Drotops megalomanicus specimens.
Het is inderdaad een stevige Drotops, de lengtedoorsnede meet zo'n 14 cm! Nu, zelfs als deze iets of wat diagonaal loopt blijft het toch nog een behoorlijk beestje. Je kan ook zien hoe dik de schaal op sommige plaatsen is.
De laatste foto toont zoals gezegd het cephalon. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit niet wat verdrukt is. Voorts is wel duidelijk dat het beestje compleet is: ik tel netjes 11 segmenten.
Ik ben gisteren aan de preparatie begonnen, en het lukt aardig. Het materiaal is relatief zacht, wat er toch voor zorgt dat je redelijk dicht tegen de trilobiet aan moet werken. Dat wordt weeral een tijdrovende klus, niet in het minst omwille van het volume dat verzet moet worden.
En eigenlijk zit Maurice er ook heel dicht op, in die zin dat 'Phacops africanus' met regelmaat (maar foutief) wordt gebruikt voor Drotops megalomanicus specimens.
Het is inderdaad een stevige Drotops, de lengtedoorsnede meet zo'n 14 cm! Nu, zelfs als deze iets of wat diagonaal loopt blijft het toch nog een behoorlijk beestje. Je kan ook zien hoe dik de schaal op sommige plaatsen is.
De laatste foto toont zoals gezegd het cephalon. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit niet wat verdrukt is. Voorts is wel duidelijk dat het beestje compleet is: ik tel netjes 11 segmenten.
Ik ben gisteren aan de preparatie begonnen, en het lukt aardig. Het materiaal is relatief zacht, wat er toch voor zorgt dat je redelijk dicht tegen de trilobiet aan moet werken. Dat wordt weeral een tijdrovende klus, niet in het minst omwille van het volume dat verzet moet worden.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dat kan zeker. 

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik weet bijna niets over trilobieten, maar ben erg niewsgierig naar het eindresultaat.
Groeten Freerk.
Groeten Freerk.
Groeten Freerk
Is er al progressie Frederik?
Ik ben erg benieuwd hoe het fossiel eruit ziet, nu dat er waarschijnlijk al wat werk aan is verricht!
Ik ben erg benieuwd hoe het fossiel eruit ziet, nu dat er waarschijnlijk al wat werk aan is verricht!
- Riemer
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Ik zal eens een foto nemen. Stel je verwachtingen al maar bij, want progressie op dit soort stukken gaat redelijk traag.

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)