squalodon, zeehond, orka, of...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: squalodon, zeehond, orka, of...
Hallo Charlie,er waren in die tijd meerdere soorten,kleine maar zeker ook grotere Zeehonden.
Ik heb het stuk in de hand gehad en ik vergelijk het met eigen vondsten,Dolfijnen zijn heel anders.
Ook staat er op de site van Guy Van Den Eeckhaut een gelijkaardige tand.
Gr Pascal
Ik heb het stuk in de hand gehad en ik vergelijk het met eigen vondsten,Dolfijnen zijn heel anders.
Ook staat er op de site van Guy Van Den Eeckhaut een gelijkaardige tand.
Gr Pascal
strandjutters
Wordt wazig,
kan je een foto maken van de doorsnede van de wortel Ewoud,
als je het bekijkt kom je op een kroon van 1cm, een wortel 6+cm, tandwalvis (of dolfijn) blijft er ook nog maar dan zit je met een kleine tand, jong exemplaar?
Kan je eventueel ook een foto maken van de doorsnede van de kroon, eventuele kromming?
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:10 NL]
kan je een foto maken van de doorsnede van de wortel Ewoud,
als je het bekijkt kom je op een kroon van 1cm, een wortel 6+cm, tandwalvis (of dolfijn) blijft er ook nog maar dan zit je met een kleine tand, jong exemplaar?
Kan je eventueel ook een foto maken van de doorsnede van de kroon, eventuele kromming?
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:10 NL]
- strandjutters
Ja Duys,het wordt wat wazig 
Maar ik heb deze tandjes doorgestuurd naar Klaas Post,en ook laten zien aan Mark Walvis.
Toch wel mensen die weten over wat ze praten.
Gr Pascal

Maar ik heb deze tandjes doorgestuurd naar Klaas Post,en ook laten zien aan Mark Walvis.
Toch wel mensen die weten over wat ze praten.
Gr Pascal
strandjutters
- strandjutters

Hallo Duys,voor Ewoud was het zijn proefstuk,maar niet voor mij,ik heb ze daar al vaker gevonden zo te zien

Squalodon zit in een ander potje

Gr Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 26-03-2015 om 20:24 NL]
strandjutters
Maar dit zijn vooral dolfijntanden! Het ging over zeehond!
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:36 NL]
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:36 NL]
- strandjutters
Nee Duys,die zitten samen in die witte pot,enkel de kiezen niet.
GR
GR
strandjutters
Nog maar eens sorteren strandjutters,
kijk eens bij Belgiansharkteeth onder mammals, middle miocene, Eurhinodelphinidae, ook die smalle tanden zijn van cetacea. bvb
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:53 NL]
kijk eens bij Belgiansharkteeth onder mammals, middle miocene, Eurhinodelphinidae, ook die smalle tanden zijn van cetacea. bvb
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-03-2015 om 20:53 NL]
- strandjutters
Ja dat weet ik Duys,er liggen maar enkele Zeehondtanden bij,weet niet juist hoeveel.
Maar ik wil eerst verzamelen en dan sorteren,eerst wil ik zien wat voor soorten(vormen) van tanden er te vinden zijn.
Later heb ik afspraken met de kenners van dit soort tanden,das beter of zelf er met de klak naar slaan
Heb dit ook gedaan met mijn verzameling perioticums en bulla's,en dit is mij goed bevallen.
GR
Maar ik wil eerst verzamelen en dan sorteren,eerst wil ik zien wat voor soorten(vormen) van tanden er te vinden zijn.
Later heb ik afspraken met de kenners van dit soort tanden,das beter of zelf er met de klak naar slaan

Heb dit ook gedaan met mijn verzameling perioticums en bulla's,en dit is mij goed bevallen.
GR
strandjutters
Voor identificatie van zeehond materiaal kan je altijd Leonard Dewaele contacteren. Hij maakt een doctoraat (UGent) over Belgische Miocene en Pliocene dolfijnfossielen onder supervisie van Olivier Lambert (KBIN).
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996