nebrius sp?
Antw: nebrius sp?
Als jouw specimen een Nebrius thielensi zou voorstellen, dan zou het een halve tand zijn die volgens jouw meetlat 1cm zou meten. Ik heb tientallen Nebrius tanden, maar geen enkel exemplaar dat zelfs maar in de buurt komt van 2cm.
Van de drie tanden op jouw website zou het eventueel mogelijk zijn dat de twee linkse behoren tot de soort Lamna nasus, maar gezien hun robuste wortel zou ik eerder denken aan “Lamna rupeliensis”. De meest rechtste is gezien zijn grootte zonder twijfel een Isurolamna gracilis [Lamna rupeliensis].
Mooie Xipho overigens.
Mooie Xipho overigens.
het is zeker weten een hele kroon.
nebrius valt dus af...
wat blijft over?
hemipristis serra?
met zo\'n vreemde vorm?
Groeten, Casper
nebrius valt dus af...
wat blijft over?
hemipristis serra?
met zo\'n vreemde vorm?
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: nebrius sp?
Wat bedoel je? Dat het specimen op je foto een complete kroon heeft? Ontbreekt er links niet een stuk? Het spiegelbeeld van het rechtse stuk?Casper schreef:
zeker weten ontbreekt links geen stuk.
misschien moeilijk te zien door de glans.
aan de linkerkant zit een snijrand met heel fijne karteltjes.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 03-11-2004 om 21:49 NL]
misschien moeilijk te zien door de glans.
aan de linkerkant zit een snijrand met heel fijne karteltjes.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 03-11-2004 om 21:49 NL]
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: nebrius sp?
volgens mij is het een volledige tand alleen de wortel/basis is wat versleten.somniosus schreef:Wat bedoel je? Dat het specimen op je foto een complete kroon heeft? Ontbreekt er links niet een stuk? Het spiegelbeeld van het rechtse stuk?Casper schreef:
gr dv
i just looove fossils
ja, klopt, maar de wortel is eerst gebarsten, afgebroken e.d. en daarna pas afgesleten.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!