Beurs Wezemaal 2015 - ik zoek / ik neem mee

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
TriloBase
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Antw: Beurs Wezemaal 2015 - ik zoek / ik neem mee

Bericht door TriloBase » 14 okt 2015, 07:43

De meeste standhouders hebben ook al laten weten dat er kan geruild worden. Als je de beurs bezoekt kan je het best ook wat ruilmateriaal meebrengen.

---------
TriloBase
---------

GdeReijke
Contacteer:

Bericht door GdeReijke » 27 okt 2015, 01:35

Ik neem mee:
- Mezelf ;) ;
- Eventueel passagiers uit Noord-Brabant; samen reizen is goedkoper en leuker :) .

Ik zoek:
- 'Oefentrilo's' uit de omgeving van Foum Zguid ;)
- Informatie over vindplaatsen, determinatie etc. Ik ben een Eifelmeukverzamelaar, dus de serie boeken 'Eifel-Trilobiten' wil ik graag nog toevoegen aan m'n bronnenmateriaal ;) .

ivok

Bericht door ivok » 27 okt 2015, 09:05

Eifel trilobiten deel 1 en 2 die zoek ik ook nog ja.

Lastig aan te komen.
Zelfs contact gehad met de auteur... die raadde me aan om de antiquariaten in de gaten te houden.

PS gderijke mail me eens.

Vooralsnog ben ik niet heel erg zoekende naar iets maar Belgisch trilo materiaal of uit de Eifel heeft mijn interesse. Ik ga zelf proberen een klein doosje ruilspul samen te stellen als ik tijd ervoor krijg. Jura/krijt/daniaan

oeps...

Maurice
Senior Lid
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Maurice » 27 okt 2015, 09:42

Ik zoek: grote Belgische brachiopoden devoon en carboon, meer bepaald stringocephalus burtini, gigantoproductus giganteus.
Maritiem Belgisch Devoon en Carboon materiaal

Ik breng mee: Belgisch trilomateriaal (een deel voorbehouden voor Frederik), Jura materiaal uit Frankrijk, ….

growing old is mandatory, but growing up is
optional.

Anthonie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:

Bericht door Anthonie » 28 okt 2015, 14:19

Afbeelding

Hallo Iedereen,

Wij zoeken: Gemotiveerde en enthousiaste (amateur) geologen en paleontologen die mee willen gaan op een reis doorheen de mooiste geologische en paleontologische sites van Zuidwest Silezië.

Wij bieden: Samen met de universiteit van Opole willen we iedereen de kans te geven om opgravingen te doen, in de vele groeves die Zuidwest Polen rijk is. Je kan er deelnemen aan opgravingen in het Trias van Krasiejòw en Gògòlin waar in grote aantallen de resten van primitieve dinosaurusachtigen en vele amfibieën worden ontdekt. Deze zogenaamde fossiellagerstätten (dit zijn bijzondere vindplaatsen van fossielen met een uitzonderlijke bewaring) zijn de moeite waard om te ontdekken. Je kan je er eveneens vergapen aan de mooie Jura ammonieten in de streek rond Częstochowa, en ook de vele Krijtgroeves in de streek in en rond Opole zijn de moeite waard. Kortom het hele Mesozoïcum kan worden ontdekt in deze prachtige regio.

Deze unieke samenwerking tussen de universiteit van Opole de ACAM en HONA, is een must voor iedereen die tijdens de zomermaanden, buitenlandse terreinervaring wil opdoen op deze unieke vindplaatsen.

Meer informatie? Kom dan zeker naar onze stand op het podium van de Fossielenbeurs in Wezemaal op 1 November we vertellen je graag meer over onze ervaringen gedurende de voorgaande jaren, praktische info, en vooral over de geologische en de paleontologische rijkdom van de streek

* Scientia et Miratio *

TriloBase
Been thanked: 7 times
Contacteer:

Bericht door TriloBase » 28 okt 2015, 22:02

Afbeelding

Ik breng de badges voor de standhouders mee. Zoals jullie kunnen zien zijn het er heleboel.

Er zal een heel grote verscheidenheid aan materiaal aanwezig zijn. Voor ieder wat wils :-)

---------
TriloBase
---------

ivok

Bericht door ivok » 29 okt 2015, 16:40

ik neem ook mee een klein rapportje mbt 2 stukjes barnsteen/hars die ik via frederik heb ontvangen van de vorige fossielnet beurs

oeps...

suffeleersT
Antw: Antw: Beurs Wezemaal 2015 - ik zoek / ik neem mee

Bericht door suffeleersT » 31 okt 2015, 17:15

Frederik schreef:
Laat ik zelf meteen van start gaan:

Ik neem mee:
- micromount doosjes (aan inkoopprijs)
- ongeprepareerde trilobieten uit Marokko. Ik heb speciaal voor deze beurs een selectie gemaakt van goede stukken voor wie zelf eens een eigen trilobiet wil prepareren. Voor zover dit te zien is, zijn de trilobieten compleet en van uitstekende kwaliteit. Let wel, voor de preparatie is een luchtdrukbeitel noodzakelijk!

Ik zou graag zo één of twee willen kopen om zelf uit te prepareren. Kan je mij een gedacht geven over de prijs?

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 31 okt 2015, 18:31

Ze zitten tussen 20 en 30 euro. Maar het zijn erg leuke stukken ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 31 okt 2015, 18:37

Ok Frederik.Leg mij er dan maar 2 mooie opzij.

Plaats reactie