Verslagje Denemarken
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Verslagje Denemarken
Mooi verslag Martijn. Leest leuk weg. Ik vind het zowieso leuk om vondst-verhalen te lezen van mensen. De interesses en zoekgebieden zijn dan ook erg divers.
Ik ben benieuwd naar je foto\'s van je vondsten.
Ik ben benieuwd naar je foto\'s van je vondsten.
Robert Mensink
- Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Verslagje Denemarken
Hoi Martijn,Supergraver schreef:Hee Taco,Galeocerdo schreef:
Hoi Martijn,
Leuk rondje Denemarken, mooie foto\'s en mooie vondsten. Het ging bij mij direct weer kriebelen. Ben benieuwd naar de foto\'s van je vondsten.
Je schrijft dat je aan beide zijden hebt gezocht. Hoever ben je aan de Lille Bælt-zijde in zuidwestelijke richting gelopen?
[Bewerkt door Galeocerdo op 23-10-2006 om 20:43 NL]
Ik had al verwacht dat je zou reageren. Ik heb het pad door het bos gevolgd tot ik weer bij de zee aankwam. De Kliffen hier bestaan compleet uit grijs-bruine klei, met grof grind. Ik heb zo\'n 150 meter door de klei en over bomen en boomstronken geklouterd en hier en daar met m\'n harkje in de klei of tussen het uitgespoelde grind gegraven, zoals je weet zonder resultaat.
Ik las trouwens net op die Deense site dat je beter maar alleen na lang droog weer in die kleigroeves bij Hinge moet zoeken. Oja en er stond ook dat je toestemming MOET vragen(oeps).
Bij m\'n volgende bezoek zal ik eens hier en daar bij de Denen wat meer info vragen.
Gr
Martijn
De kliffen die vanaf de punt in zuidelijke richting lopen zijn tijdens de ijstijden opgestuwd en zijn op complexe wijze geplooid, voeg daaraan toe de jaarlijkse aardveschuivingen die zich daar voordoen en je hebt een ongelooflijk zooitje klei. Je moet een redelijke doses mazzel hebben wil je in die wirwar in een keer je het juiste plekje vinden. Ik ben er een jaar of acht geleden geweest en heb toen 3 dagen langs de kliffen geploeterd voor ik een plekje had gevonden waar fossielen lagen. Haaientanden heb ik er zelf niet gevonden, wel heb ik fraaie tanden in de collectie van Palle Gravensen gezien.
Ik ga volgend jaar eind april ga ik een week met m\'n gezin naar Hvidbjerg en ga dan een aantal dagen verzamelen in het Tertiar van de Vejle Fjord en aan de Lille Bælt oa Trelde Næs,Brejning Hoved en Kristinebjerg Skov. Mocht je voor die tijd nog in die hoek komen, laat dan even weten hoe het was.
[Bewerkt door Galeocerdo op 23-10-2006 om 22:14 NL]
Gr. Taco