prepareren van trilo marokko van Frederik
Antw: prepareren van trilo marokko van Frederik
Dat ziet er veelbelovend uit en ik kijk uit naar het eindresultaat.
Lugo
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Heb een blokje gezaagd met het ontbrekend stukje oog in. Heb er een klein stukje van de thorax ook aan gelaten maar niet verlijmd om het stukje toch wat beter te kunnen plaatsen.
Laat het nu uitharden en straks eens kijken of het gelukt is en dan de twee helften verlijmen zodat ik verder kan.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het blokje steekt redelijk ver uit, terwijl het lijmvlak eerder klein is. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar verhoogt wel het risico op terug afbreken wanneer je zijdelingse druk zou uitoefenen tijdens het prepareren. De hefboom is nl. groter.
Zéér voorzichtig tewerk gaan in het begin. Zorg ervoor dat de kracht die je zet klein is en naar de trilobiet gericht. Hoe meer matrix er weggewerkt wordt, hoe kleiner dit probleem wordt.
Zéér voorzichtig tewerk gaan in het begin. Zorg ervoor dat de kracht die je zet klein is en naar de trilobiet gericht. Hoe meer matrix er weggewerkt wordt, hoe kleiner dit probleem wordt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ik weet het dat het vrij groot is. Ik heb niet zo een klein materiaal om het heel klein uit te slijpen. Ik heb het uitgezaagd en had schrik dat het zou breken en ik het stukje oog zou stuk maken. Ik ga wat plasticine nemen om het er rond te plaatsen zodat het geheel ondersteund word. En dan voorzichtig en maar hopen hé. Als de kinderen slapen begin ik eraan.
-
Kijk ik kon niet wachten. Het is vrij goed gelukt vindt ik. Je ziet wel een heel klein beetje lijmresten. Maar met het blote oog valt dat niet op. Nu ga ik eerst met een naald hem verder schoon maken en dan maar lijmen met epoxy hars.
- hypochondria
- hypochondria
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Knap werk! Het moeilijkste is hiermee normaal gezien achter de rug...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ja het is goed gelukt. Heb hem nog wat zitten bijwerken met een naald en terug samengevoegd met zijn andere kant met epoxyhars. Heb het overtollige epoxy weg gespoeld met overvloedig water. Nu is hij klaar voor vanaf donderdag er geleidelijk uit gehaald te worden.
Word vervolgd.
-
We zijn hem eruit aant prepareren. Eerst met de grote punt heel wat steen nog verwijderen.