Cyphaspis cf. ceratophthalmus
Antw: Cyphaspis cf. ceratophthalmus
Zelfs de kleinste tuberkeltjes zijn perfect uit de steen gehaald zonder enige beschadiging.
Dat is heel knap.
Lugo
Dat is heel knap.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Mooi gedaan. Ben benieuwd naar het vervolg. Hoop ooit ook zo een mooie resultaten te kunnen laten zien. Maar dat zal nog wel een lange tijd duren eer ik zo goed word. Kan eens een cursus bij u komen volgen
.

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het is niet zo dat elke tuberkel er even goed is uitgekomen hoor. Maar als je op deze schaal werkt is een beschadiging aan een tuberkel zelfs nauwelijks zichtbaar. Soms breekt er wel eens een topje af, dat ken je wel. Vaak is het zo dat net voor de tuberkel afbreekt, je een verkleuring ziet doordat de lichtbreking verandert bij het vormen van het breukvlak. Als ik dat zie gebeuren en op tijd kan stoppen, dan lijm ik ze wel. Tijdrovend, maar het loont.
Maar tot nu toe gaat het redelijk goed, inderdaad. De bewaring aan de andere kant is ietsje minder goed, daar komt er af en toe wat schaal mee met de matrix. Soms heb je ook van die pyrietstukjes in de steen, en plaatselijk heb je dan oxidatie, dus die kunnen ook nog wel roet in het eten gooien.
Maar tot nu toe gaat het redelijk goed, inderdaad. De bewaring aan de andere kant is ietsje minder goed, daar komt er af en toe wat schaal mee met de matrix. Soms heb je ook van die pyrietstukjes in de steen, en plaatselijk heb je dan oxidatie, dus die kunnen ook nog wel roet in het eten gooien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Ok, ik had heel wat matrix bovenop gelaten om zeker voldoende plaats te laten voor die rugstekel. Omdat het beestje een holle rug heeft, verwachtte ik wel dat die stekel iets of wat rechtop kon staan. Maar dit... toch een klein beetje meer dan ik dacht.

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Frederik,en nu ? eronder door voor de staart ?
GR
GR
strandjutters
Pascal, ik had dezelfde bedenking.
Maar dit is een zeer dunne, breekbare stekel, dus ik ben ook benieuwd of Frederik voor die optie zal gaan.
Het beestje vertoont in elk geval prachtige kleurschakeringen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Eerst links en rechts van de stekel de segmenten volgen, zodat ik een goed beeld krijg van hoe de staart onder stekel ligt. Daarna kijken hoe stevig alles is. ik denk wel dat ik nog wat materiaal van onder de stekel uit ga halen. Maar dat komt later. Nu gaat de focus eerst terug richting wangstekels.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ècht, Fred, is deze van toen?
Hij is nu al prachtig en met details die ik nog niet eerder heb gezien; wat te denken van die opstaande rand van de vrijwang. Bizar. En dat olijfgroen..... Om van te smullen.
Succes en kijk uit naar volgende fases!!
Groeten,
Mark
Hij is nu al prachtig en met details die ik nog niet eerder heb gezien; wat te denken van die opstaande rand van de vrijwang. Bizar. En dat olijfgroen..... Om van te smullen.
Succes en kijk uit naar volgende fases!!
Groeten,
Mark
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Hey Mark,
Jep, je was erbij toen ik deze heb gevonden, en je hebt dus ook wat van dit materiaal mee gehad. Ik ben zelf ook zeer te spreken over dit beestje hoor, het overtreft mijn verwachtingen. De kleurvariaties zijn erg mooi, je kan trouwens al aan de doorsnede zien waar deze verkleuringen zich voordoen.
Die 'opstaande rand' aan de librigena is slechts schijn. De rechter librigena is naar binnen verschoven. Hierdoor overlapt de posterieure 'vleugel' van het cranidium met de librigena, en ben ik daar een beetje onderin moeten gaan graven. Vandaar dat er zo'n opstaande rand lijkt te zijn. Aan de andere kant sluit de librigena mooi aan en is die er niet. Even kijken of ik een foto heb...
Jep, je was erbij toen ik deze heb gevonden, en je hebt dus ook wat van dit materiaal mee gehad. Ik ben zelf ook zeer te spreken over dit beestje hoor, het overtreft mijn verwachtingen. De kleurvariaties zijn erg mooi, je kan trouwens al aan de doorsnede zien waar deze verkleuringen zich voordoen.
Die 'opstaande rand' aan de librigena is slechts schijn. De rechter librigena is naar binnen verschoven. Hierdoor overlapt de posterieure 'vleugel' van het cranidium met de librigena, en ben ik daar een beetje onderin moeten gaan graven. Vandaar dat er zo'n opstaande rand lijkt te zijn. Aan de andere kant sluit de librigena mooi aan en is die er niet. Even kijken of ik een foto heb...
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Trouwens, deze is van dezelfde couche. Let op de verkleuring!
http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... ek=61-0096
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)