50.000.000 er naast

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: 50.000.000 er naast

Bericht door Henk Jan » 05 nov 2006, 13:15

Nee, nee, even serieus!

Hoewel het moeilijk is op een foto alleen af te gaan, is \'Vaginella\' in dit geval toch wel tamelijk zeker.

Als je op doorsnede kijkt, zul je zien dat deze wat is afgeplat en niet helemaal rond (zoals bv bij een belemniet).

Voorts is op de foto duidelijk wat bruin materiaal te zien: dat is wel degelijk verwerend pyriet. Het Mistemateriaal zit er helaas vol mee.

Hoi, HJ

HJ

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: 50.000.000 er naast

Bericht door fossilmadman » 05 nov 2006, 17:55

Henk Jan schreef:
Nee, nee, even serieus!

Hoewel het moeilijk is op een foto alleen af te gaan, is \'Vaginella\' in dit geval toch wel tamelijk zeker.

Als je op doorsnede kijkt, zul je zien dat deze wat is afgeplat en niet helemaal rond (zoals bv bij een belemniet).

Voorts is op de foto duidelijk wat bruin materiaal te zien: dat is wel degelijk verwerend pyriet. Het Mistemateriaal zit er helaas vol mee.

Hoi, HJ
Dat laatste is helaas maar al te waar [zucht] menig schelpje weggeblazen, gezien de fijnmazige oppervlakte structuur zou je kunnen denken aan een bryozoë(Ik geloof dat dat Herman zijn spec. is??)(Henk)

(Henk)

Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: 50.000.000 er naast

Bericht door Galeocerdo » 05 nov 2006, 18:27

fossilmadman schreef:
Henk Jan schreef:
gezien de fijnmazige oppervlakte structuur zou je kunnen denken aan een bryozoë(Ik geloof dat dat Herman zijn spec. is??)(Henk)
Naar mijn mening is de fijnmazige tructuur het gevolg van verwering van de pyriet. Een bryozoë is het volgens mij niet.
Blijf er bij dat het een Vaginella is.

[Bewerkt door Galeocerdo op 05-11-2006 om 18:28 NL]

Gr. Taco

Gesloten