Gezocht ongeprepareerde fossielen
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Antw: Gezocht ongeprepareerde fossielen
Oeps...helemaal vergeten je nog een antwoord te geven.
Het materiaal wat ik nog heb liggen uit Rüdersdorf is óf echt niet interessant, óf er hoeft niet aan geprept te worden. Had er een ander beeld van in mijn hoofd dan de werkelijkheid. Sorry voor de dooie mus!
Ik heb wel nog een tip. Als je niet zo valide bent dat je in groeves e.d. kunt gaan zoeken, dan zou je kunnen overwegen om je eens te gaan verdiepen in micropaleontologie. Doe ik nu ook sinds kort, en dat is fossielen zoeken op je zolderkamer. Je weet vantevoren nooit wat voor interessante dingen je tegenkomt. Enige wat je nodig hebt is wat zand/klei/kalk uit lagen waar microfossielen in zitten, en een microscoop. En ook dat materiaal is wel te verkrijgen via internet of een forum als deze.
Het materiaal wat ik nog heb liggen uit Rüdersdorf is óf echt niet interessant, óf er hoeft niet aan geprept te worden. Had er een ander beeld van in mijn hoofd dan de werkelijkheid. Sorry voor de dooie mus!
Ik heb wel nog een tip. Als je niet zo valide bent dat je in groeves e.d. kunt gaan zoeken, dan zou je kunnen overwegen om je eens te gaan verdiepen in micropaleontologie. Doe ik nu ook sinds kort, en dat is fossielen zoeken op je zolderkamer. Je weet vantevoren nooit wat voor interessante dingen je tegenkomt. Enige wat je nodig hebt is wat zand/klei/kalk uit lagen waar microfossielen in zitten, en een microscoop. En ook dat materiaal is wel te verkrijgen via internet of een forum als deze.
Groeten,
Koen
Koen
Hallo Koen ,
Ik ga er eens wat info rond zoeken , want dit lijkt me ook wel leuk om te doen .
Groetjes Stefan
Ik ga er eens wat info rond zoeken , want dit lijkt me ook wel leuk om te doen .
Groetjes Stefan
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Als je graag wat klein materiaal uitzoekt, ik heb nog wel een hoop crinoiden gruis uit Soignies dat ik je kan opsturen.
Als je mij een mailtje met je adres bezorgd dan stuur ik dit wel gratis op samen met wat extra info hierover.
Groeten,
Kevin
Als je mij een mailtje met je adres bezorgd dan stuur ik dit wel gratis op samen met wat extra info hierover.
Groeten,
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Hallo Kevin
Heb je een e-mail met alle nodige gegevens verstuurt.
Groetjes en bedankt Stefan
Heb je een e-mail met alle nodige gegevens verstuurt.
Hallo Maria
Heb je een e-mail met alle nodige gegevens verstuurt
Heb je een e-mail met alle nodige gegevens verstuurt
Iedereen nogmaals bedankt om me te helpen .
Is al heel boeiend en leerzaam geweest .
Bedankt .
Is al heel boeiend en leerzaam geweest .
Bedankt .
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Graag gedaan 

growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.