Preparatie van een Proetus??
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Preparatie van een Proetus??
Nee Tim,ik heb ze nog niet,t'zal voor binnenkort zijn denk ik,als de grens niet te moeilijk doet blijkbaar. Heb geen ervaring met dit soort verzendingen.
BTW,je bent wel echt dicht tegen dit kantje gegaan,eerste twee foto's,dat zou ik niet durven doen.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 23-01-2016 om 22:03 NL]
BTW,je bent wel echt dicht tegen dit kantje gegaan,eerste twee foto's,dat zou ik niet durven doen.
GR
strandjutters
-
Antw: Antw: Preparatie van een Proetus??
strandjutters schreef:
Nee Tim,ik heb ze nog niet,t'zal voor binnenkort zijn denk ik,als de grens niet te moeilijk doet blijkbaar. Heb geen ervaring met dit soort verzendingen.
Ja dat verzenden hé. Altijd bang afwachten. De mijne geeft mijn bestellingen mee met een vriend van hem die in Spanje woont. Het duurt allemaal wel wat langer maar je hebt iets meer zekerheid. Vanuit Spanje is het verzenden wat veiliger.
Ja ben heel dicht gegaan. Had ook wel wat angst dat er een stukje zou afbreken. Maar heb het heel voorzichtig, korrel voor korrel gedaan en is toch gelukt. Ben er wel even met bezig geweest hoor.
Groeten
Tim
[Bewerkt door suffeleersT op 24-01-2016 om 07:06 NL]
-
Ja watte. Het wordt er niet beter op. In feite word het nog slechter, als dit al mogelijk was.
Op sommige plaatsen is er gewoon GEEN scheiding. De schaal is dan ook nog eens helemaal van glas. Samen geeft dit dus brokken.

Er is een heel stuk van de rechter genale stekel in stukjes gevlogen. Al ma goe dat ik mijn eigen raad gevolgd had en de werkbak net proper had gemaakt. Dus heb alles wel terug gevonden (denk ik). Maar dat terug lijmen zal nog leuk worden.
Was nochtans zeer rustig bezig. Heel voorzichtig korreltje voor korreltje. Heb het niet geraakt. Gebeurde gewoon met wat steen ernaast licht te verwijderen.
De linker is er beter uit gekomen maar niet compleet. De steen is net te kort.

Hou er voorlopig mee op. Deze leg ik even opzij. Dit is nog way out of my league.
Ging nochtans goed.
Tim,
dit lijkt inderdaad een hardnekkig geval te zijn. Nochtans verkies ik zelf een harde glasachtige schaal van de trilobiet om te prepareren boven de zachtere schaal.
Maar als de matrix kleverig is, moet je natuurlijk tot zeer kort bij die schaal komen met de mogelijke risico's van een stukje schaal weg te tikken.
De verschuiving van de linker vrije wang valt nog erg mee en komt wel vaker voor.
Zelf heb ik tot nu toe iets meer dan honderd trilo's uit het Devoon van Marokko geprepareerd en ongeveer 70 % daarvan is compleet.
Zoals Frederik al eerder opmerkte ligt dit percentage zo hoog omdat de verkopers waarschijnlijk al een voorselectie hebben gedaan bij hetgeen zij aanbieden.
Wat het verder afwerken van deze Proetus betreft, zou ik zeggen dat van de moeilijkste gevallen je het meeste ervaring opdoet.
Bekijk het dus positief.
Lugo
dit lijkt inderdaad een hardnekkig geval te zijn. Nochtans verkies ik zelf een harde glasachtige schaal van de trilobiet om te prepareren boven de zachtere schaal.
Maar als de matrix kleverig is, moet je natuurlijk tot zeer kort bij die schaal komen met de mogelijke risico's van een stukje schaal weg te tikken.
De verschuiving van de linker vrije wang valt nog erg mee en komt wel vaker voor.
Zelf heb ik tot nu toe iets meer dan honderd trilo's uit het Devoon van Marokko geprepareerd en ongeveer 70 % daarvan is compleet.
Zoals Frederik al eerder opmerkte ligt dit percentage zo hoog omdat de verkopers waarschijnlijk al een voorselectie hebben gedaan bij hetgeen zij aanbieden.
Wat het verder afwerken van deze Proetus betreft, zou ik zeggen dat van de moeilijkste gevallen je het meeste ervaring opdoet.

Bekijk het dus positief.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Antw: Antw: Preparatie van een Proetus??
Ja die vrije wang valt mee.Lugo schreef:
Bekijk het dus positief.
Lugo
Het is geen makkelijk geval. Maar ik ga hem zeker verder afwerken. Maar nu laat ik hem toch even rusten.
Groeten
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,het ziet er inderdaad niet makkelijk uit,je zou gelijk hebben om hem ff aan de kant te schuiven want op een gegeven ogenblik
wordt het niet leuk meer,en preppen moet leuk blijven.
Over welke soort Proetus praten we hier met die lange wangstekels ?
GR
wordt het niet leuk meer,en preppen moet leuk blijven.
Over welke soort Proetus praten we hier met die lange wangstekels ?
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Tim,
Dit is duidelijk geen voor de hand liggende klus. Ik denk dat het een goed idee is om, als je een verzadigingspunt bereikt, het stuk even opzij te leggen.
Interessant beestje trouwens, in ieder geval geen 'Proetus', er zal nog een prefix voor moeten. Ik ben benieuwd hoeveel segmenten je zal tellen. Heb je een idee van de herkomst?
Dit is duidelijk geen voor de hand liggende klus. Ik denk dat het een goed idee is om, als je een verzadigingspunt bereikt, het stuk even opzij te leggen.
Interessant beestje trouwens, in ieder geval geen 'Proetus', er zal nog een prefix voor moeten. Ik ben benieuwd hoeveel segmenten je zal tellen. Heb je een idee van de herkomst?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Nee inderdaad Frederik. Het is ongelooflijk moeilijk.
Maar ik geef me nog niet gewonnen.
Merkte ook dat het geen gewone Proetus is.
Heb het nagevraagd en wacht nog op antwoord.
Straks nog wat verder doen. Zal de thorax verder vrij proberen te krijgen.
Maar ik geef me nog niet gewonnen.
Merkte ook dat het geen gewone Proetus is.
Heb het nagevraagd en wacht nog op antwoord.
Straks nog wat verder doen. Zal de thorax verder vrij proberen te krijgen.
-
Ben er net nog anderhalf uurtje of zo met bezig geweest. Heb wat van de thorax vrij gelegd tot aan het pygidium. Qua scheiding blijft hij hetzelfde. Simpel geen. Kristallen schaal.
Dus hij is nog bedekt met vanalles en nog wat maar je ziet ze toch.
Ik tel 10 thoraxsegmenten Frederik. En zou komen van ofatten of zo.
Kan het een cornuproetus zijn?
[Bewerkt door suffeleersT op 25-01-2016 om 20:17 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De locatie heet Jebel Ofaten
http://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=547
Trouwens nog een behoorlijke sequentie op die locatie, van Pragiaan tot Givetiaan.
Je moet het inderdaad in de hoek van Cornuproetus gaan zoeken. De schaal is trouwens van calciet hoor. Maar het ziet er erg plakkerig uit.
http://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=547
Trouwens nog een behoorlijke sequentie op die locatie, van Pragiaan tot Givetiaan.
Je moet het inderdaad in de hoek van Cornuproetus gaan zoeken. De schaal is trouwens van calciet hoor. Maar het ziet er erg plakkerig uit.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)