middagje determinatie dag futureland

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: middagje determinatie dag futureland

Bericht door Optimo » 31 jan 2016, 21:51

zandmotor schreef:
Zeker een leuke én interessante determinatiedag. Mooie vondsten, Huug! Ook de leeuwenkies van Gideon gezien... topstuk. Evenals de prachtige hyenakaak van Wil.
Ik had een aantal stukken vuursteen meegenomen en heb deze laten determineren. Het merendeel was door de natuur gevormd. Wat overbleef waren enkele afslagen (waarven één midden Paleolithicum) én, zoals Huug al schreef, een werktuigje. Gaat om dit stuk: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 0805&site=

Verder o.a:
-(waarschijnlijk)tarsometatarsus reuzenalk
-opperarmbeen grote katachtige
-metatarsus 2 rechterachterpoot zeehond
-twee stukken mensenschedel, mogelijk neanderthaler (hier gaat nog verder naar gekeken worden)

even over die leeuwen kies Dick is dat die van afgelopen week ,van de maasvlakte ?
op oervondst checker ,allen van af de site gezien ,is zeker een topper ,jammer dat ik hem niet live gezien heb ,dat soort stukken zullen op vele wens lijstjes staan , ook ik moet nog iets harder en beter zoeken ,maar ik klaag niet hoor ;-)

gr

Huug

groet,

Dick

Gidi
Antw: middagje determinatie dag futureland

Bericht door Gidi » 31 jan 2016, 21:51

Dan heb ik waarschijnlijk de verkeerde voor me, Huug.

Ik heb net even het inschrijfformulier erbij gehaald voor de steentijddag.
Inschrijving was tot vandaag, je kunt echter nog wel ter plaatse betalen (25 Euro), maar dan is er geen lunch beschikbaar.

Gideon de Jong

Gidi

Bericht door Gidi » 31 jan 2016, 21:54

Gideon de Jong

zandmotor
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: middagje determinatie dag futureland

Bericht door zandmotor » 31 jan 2016, 22:03

optimo schreef:

even over die leeuwen kies Dick is dat die van afgelopen week ,van de maasvlakte ?
op oervondst checker ,allen van af de site gezien ,is zeker een topper ,jammer dat ik hem niet live gezien heb ,dat soort stukken zullen op vele wens lijstjes staan , ook ik moet nog iets harder en beter zoeken ,maar ik klaag niet hoor ;-)

gr

Huug
[/quote]

Ja, de leeuwenkies is zeer recent gevonden op MV2. Groot ding! Harder zoeken.... beter zoeken..... én geluk hebben....:-)

groet,

Dick

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Optimo » 31 jan 2016, 22:09

da's goede raad Dick ,dat heb ik nog nooit gedaan ,misschien eens tijd om dat eens te proberen ,wie weet help het nog ook :-)

Gr

Huug

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 01 feb 2016, 17:25

Van de geheimzinnige kies ken ik uit ervaring alleen de onderkaaks kiezen en had je doorverwezen. Daarom ging ik nadat je terug kwam en dat er geheimzinnig over werd gedaan op het idee om ook de schedel in mijn fotobestand te zoeken. Als je de naam op internet intyp met erachter schedel komen er een paar vage plaatjes te voorschijn waar je toch het verschil kan zien ook staat er een losse onderkaaks kies bij.

Die leeuwenkiezen zie je in Nederland zelden zo compleet.

[Bewerkt door Schouwenburg op 01-02-2016 om 17:27 NL]

Charlie

Patrick3008
Been thanked: 2 times

Bericht door Patrick3008 » 01 feb 2016, 22:47

Zo te lezen (en zo hier en daar wat foto's gezien) was het een interessante dag en heb ik heel wat gemist, ik kon er helaas niet bij zijn.

sjaak
Has thanked: 372 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 03 feb 2016, 20:07

Ik was door omstandigheden vrij laat en heb de lezingen bijgewoond. Heb dus maar sommige van jullie gezien en kunnen spreken. Binnenkort is er een determinatidag in het Museon.

Groet,

Niels

Lidwientje3

Bericht door Lidwientje3 » 15 feb 2016, 18:37

Was zeker leuk. Niets bijzonders gedetermineerd, de twee dingen die ik bij me had waarvan ik benieuwd was zijn nog steeds onbekend maar mooie hyenakaken en kiezen gezien! In april in het Museon nog eens.

Plaats reactie