update: elandkies met kauwrest !
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: update: elandkies met kauwrest !
Ik vermoed dat het in veel gevallen ook sediment is,
Ook kan de oranje kleur duiden op een hoger ijzergehalte van het sediment wat dan de verkleuring kan geven ,
het komt soms bij Botten ook voor en dat blijft terug komen ,
(ook al word het oppervlakkig verwijderd ) het kan ook geen kwaad en verteld ook iets ?? over het stuk.
Kiezen nakijken kan natuurlijk geen.kwaad ,maar de kans dat er iets van het gegraasde bewaard blijft lijkt mij vrij klein .
Gr
Huug
Ook kan de oranje kleur duiden op een hoger ijzergehalte van het sediment wat dan de verkleuring kan geven ,
het komt soms bij Botten ook voor en dat blijft terug komen ,
(ook al word het oppervlakkig verwijderd ) het kan ook geen kwaad en verteld ook iets ?? over het stuk.
Kiezen nakijken kan natuurlijk geen.kwaad ,maar de kans dat er iets van het gegraasde bewaard blijft lijkt mij vrij klein .
Gr
Huug
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
eens met Huug; op de foto van Raymond zijn de plantenresten goed te zien; wat ik daarna qua andere heb zien passeren leek het meest op het gebruikelijke ijzerhoudend sediment.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
In onze omgeving (westen van het land) zal het zeer zeldzaam blijven. De meeste kans maken de zwarte stukken, die in het veen hebben gelegen. Verder weet ik dat er in Duitsland onderzoek is gedaan naar resten uit kiezen van midden-pleistocene neushoorns en herten. De uitslag weet ik niet.
Charlie
Prachtig om te lezen dat er onderzoek aan plaatsvindt!
In de loop der jaren ben ik vaker kiezen/kaken van neushoorn, steppenwisent en reuzenhert tegengekomen met resten van foerage. Altijd de beslissing genomen om het niet te bewaren -de foerage dan;-), maar dat gaat vanaf nu anders...
Groet en de beste wensen, Vilmar
In de loop der jaren ben ik vaker kiezen/kaken van neushoorn, steppenwisent en reuzenhert tegengekomen met resten van foerage. Altijd de beslissing genomen om het niet te bewaren -de foerage dan;-), maar dat gaat vanaf nu anders...
Groet en de beste wensen, Vilmar
Vilmar D