Poll: Hoe lang zoek je al fossielen?
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Poll: Hoe lang zoek je al fossielen?
Op mijn 6de vond ik mijn eerste schelpen en haaietanden op het strand van Domburg, ik ben 39 jaar, ik verzamel dus al: 33 jaar, (shit, ik word oud) zucht, (Henk)
(Henk)
Een vijf-tal jaar.Eerst begonnen met het zoeken en opduiken van resente schelpen voor mijn zoon tijdens de vakanties.tijdens een vakantie in Frankrijk in de ardeche,een museum bezocht waaraan een bezoek van een groeve was gekoppeld.Na een deskundige uitleg ter plaatsen kon men er op storthopen bemonsteren.Terug thuis van vakantie begonnen met opzoeken wat onze vonsten waren,en zo is de bal beginnen rollen.
Wally
Wally
Oude rot dus,ik ben 43 pas geworden 3 dec.
en toen ik een jaar of 12 was gingen we een keer wandelen in slenaken (lim.)en daar raapte ik de ene belemniet naar de andere op.Ik vond toen ook nog een egel en de nieuwe hobbie was geboren.Ik heb wel een paar jaar pause gehad maar als ik nu een gaatje vind in mij kostbare tijd dan moet ik er op uit grrrrr.john
en toen ik een jaar of 12 was gingen we een keer wandelen in slenaken (lim.)en daar raapte ik de ene belemniet naar de andere op.Ik vond toen ook nog een egel en de nieuwe hobbie was geboren.Ik heb wel een paar jaar pause gehad maar als ik nu een gaatje vind in mij kostbare tijd dan moet ik er op uit grrrrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Op mijn 12de begonnen, en ben er nu 54... reken maar uit,maar eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat ik lange tijd \"out\" was, maar de interesse is er altijd geweest.
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag oude rotten
Ik ben op mijn zesde met kiezelstenen gaan slepen. Vanaf mijn tiende hou ik me in een golfbeweging bezig met fossielen.
Zie mijn profiel voor meer info.
Ik ben nu 41 dus al wel 31 jaar, wow
!!
Ik wordt oud.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 13-12-2006 om 22:24 NL]
Ik ben op mijn zesde met kiezelstenen gaan slepen. Vanaf mijn tiende hou ik me in een golfbeweging bezig met fossielen.
Zie mijn profiel voor meer info.
Ik ben nu 41 dus al wel 31 jaar, wow

Ik wordt oud.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 13-12-2006 om 22:24 NL]
Robert Mensink
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Vanaf mijn 7e; nu bijna zelf fossiel (48).
Eerst Limburg, toen Cadzand, Belgie, Frankrijk (CBN).
Soms een tijdje niets, dan weer Frankrijk,. Winterswijk, Bekken v Parijs, Marokko, Egypte, Florida en N.Carolina, en nu weer Mill en Cadzand!
En een troep die het allemaal geeft, niet normaal meer!
Eerst Limburg, toen Cadzand, Belgie, Frankrijk (CBN).
Soms een tijdje niets, dan weer Frankrijk,. Winterswijk, Bekken v Parijs, Marokko, Egypte, Florida en N.Carolina, en nu weer Mill en Cadzand!
En een troep die het allemaal geeft, niet normaal meer!
HJ
-
Antw: Antw: Poll: Hoe lang zoek je al fossielen?
Goeiedag allemaal !
Ik ben nieuwe in deze forum. Ik ben Christopher en ik verzamel fossielen sinds rond 11 jaar. Mijn lievelingsfossielen ziyn de zeeëgels maar ik doe ook een monographie van de maastrichtian van mijn gebied : de bekend \"crétacé du bassin de Mons\". Ik heb veel veel fossielen van deze gebied en ik hoop een hulp voor de determinatie van soms van deze ...
Dank U well !!!
(Excuzeer maar ik spreek (en schrijf) niet goed nederlands, ik kom van Belgie, Henegouwen)
Vriendelijk,
Christopher
Ik ben nieuwe in deze forum. Ik ben Christopher en ik verzamel fossielen sinds rond 11 jaar. Mijn lievelingsfossielen ziyn de zeeëgels maar ik doe ook een monographie van de maastrichtian van mijn gebied : de bekend \"crétacé du bassin de Mons\". Ik heb veel veel fossielen van deze gebied en ik hoop een hulp voor de determinatie van soms van deze ...
Dank U well !!!
(Excuzeer maar ik spreek (en schrijf) niet goed nederlands, ik kom van Belgie, Henegouwen)
Vriendelijk,
Christopher
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Welkom Christopher! Ik ben onlangs nog bij jou in de buurt voorbijgekomen dan, op zoek naar carboonplanten. Ik ben benieuwd naar jouw vondsten in het krijt van Henegouwen!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frisian-old-age
Als \"lyts jonkje van 7-8 jaar begonnen met zwerfstenen, daarna een kleine zij-stap naar mineralen, om voorts daarna volop in de fossielen te duiken.Eerst het algemene goed tot dat ik voor 4 jaar terug \"besmet\" werd met haaientandverzamelzoekvirus, met alle gevolgen van dien.
Da\'s nu zo\'n beetje ruim 41 jaar verzameldrift.
Da\'s nu zo\'n beetje ruim 41 jaar verzameldrift.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )