Verzameling indeling hulp gevraagd.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Antw: Verzameling indeling hulp gevraagd.

Bericht door Dino15 » 24 apr 2018, 12:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb in iedergeval mijn schelpen gesorteerd op vindplaats. Alhoewel bij sommige fossielen was het een beetje lastig om de vindplaats te herinneren zo heb ik hen geplaatst waar ik vermoed dat ze vandaan komen. En waar ik het helemaal niet meer van weet heb ik geplaatst bij overige vindplaatsen. Van zandmotor pasten ze niet allemaal in dezelfde doos dus heb ik hen een eigen lade gegeven specifiek voor zandmotor schelpen.
Hier nog de doosjes:

1=kaloot.
2=zandmotor.
3=zwin.

Mvg.

Nick.

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 25 apr 2018, 09:22

Gezien je collectie is dat voldoende. Het is raadzaam om de stukken waarvan je de vindplaats niet goed herinner apart te houden. Zij kunnen een verkeerde indruk van de vindplaats geven.
In ieder geval is het goed dat je het serieus wil aanpakken.

Charlie

Dino15

Bericht door Dino15 » 25 apr 2018, 11:59

En nou de haaientanden! Alleen die zijn wat lastiger, behalve de mooie complete tanden heb ik bij de bebutste, gerolde gebroken weinig idee waar ze vandaan komen (meeste zeeland en mill.) dat komt doordat ik er zoveel heb dat het lastig wordt om de exacte locatie te achterhalen, hoe pak ik dat aan?

Nick.

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Antw: Antw: Verzameling indeling hulp gevraagd.

Bericht door FossilDude » 25 apr 2018, 17:21

Dino15 schreef:
En nou de haaientanden! Alleen die zijn wat lastiger, behalve de mooie complete tanden heb ik bij de bebutste, gerolde gebroken weinig idee waar ze vandaan komen (meeste zeeland en mill.) dat komt doordat ik er zoveel heb dat het lastig wordt om de exacte locatie te achterhalen, hoe pak ik dat aan?
Wat jammer joh. Ik denk dat je ze in dat geval niet echt uit elkaar kan halen. Dat zal je alleen kunnen voor tanden die je wel gescheiden hebt gehouden.

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Dino15
Antw: Antw: Antw: Verzameling indeling hulp gevraagd.

Bericht door Dino15 » 25 apr 2018, 18:50

FossilDude schreef:
Dino15 schreef:
Wat jammer joh. Ik denk dat je ze in dat geval niet echt uit elkaar kan halen. Dat zal je alleen kunnen voor tanden die je wel gescheiden hebt gehouden.
Tja. Ik was 12 toen ik begon met verzamelen (een kind dus.)
Toen was ik nog niet zo bezig met een schematische collectie samen te stellen ik wou vooral lekker tandjes rapen met als gevolg dat ik als volwassene opgescheept zit met een onoverzichtelijke collectie.

Mvg.

Nick.

stiek
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Verzameling indeling hulp gevraagd.

Bericht door stiek » 25 apr 2018, 23:47

Dino15 schreef:

Nick.
Hallo Nick,

De tanden van Zeeland en Mill zijn wel degelijk voor een gedeelte uit elkaar te halen.
Life waarschijnlijk nog beter als op de foto.
Mill bevat tanden uit het boven mioceen tot het boven plioceen
Zeeland bevat tanden van het midden eoceen tot het einde van het plioceen.
Laat er maar wat zien, liefst maar twee of drie op een foto.
Moeten natuurlijk wel zo kompleet zijn dat ze op soort te herkennen zijn.

Groeten Hans

Hans

Dino15

Bericht door Dino15 » 26 apr 2018, 15:28

Afbeelding

Hier zijn 4 haaientanden, 2 uit zeeland en 2 uit mill. De bovenste tand heeft een typische zeelandse zwarte kleur en komt ook uit Zeeland(zwin.), de tweede tand is in zeer goede bewaring en je zou denken dat deze uit mill of het antwerpse komt maar hij komt ook uit het zwin, de derde heeft een duidelijke scherpe conservering die je verwacht uit mill komt ook uit mill en de onderste tand lijkt weer op die typische cadzandse zwarte haaientand maar komt uit mill. Dus de staat van conservering van een haaientand zegt nog niet altijd waar een tand vandaan komt, want een pikzwarte gerolde tand kun je net zo goed in in mill of Antwerpen vinden, en een goed bewaarde haaientand kun je ook vinden in zeeland.

Mvg.

Nick.

pa3djc
Been thanked: 4 times

Bericht door pa3djc » 26 apr 2018, 16:06

Mooie tandjes Nick!
Zaterdag maar 4 haast hele tandjes gevonden op
het Zwin in 6 uur zoeken.
Groeten Aad.

Plaats reactie