Een gevoelskwestie...
- agaathunter
Antw: Een gevoelskwestie...
Hoi Mark,
ik ben het niet helemaal met je eens.
Meestal komt er van ruilen echt geen huilen.
Hier ligt de zaak ook wel wat gevoeliger: Martijn doet hier een tand weg waar hij toch wel wat aan gehecht was (is). Uit goedheid zorgt hij er voor, dat hij er iemand een plezier mee kan doen.
Als dan later blijkt, dat de ander niet geïnteresseerd is in de tand en er munt uit wil slaan, geeft dat wel een rot gevoel.
Gelukkig heeft Martijn die ander er van kunnen overtuigen, dat hij die tand niet gegeven heeft om weer te verkopen.
Om de uitdrukking wat te ontkrachten: Ik heb al vaker wat geruild, maar hierom nog nooit gehuild (en zo\'n gladde jongen ben ik nou ook weer niet, dat ik er profijt uit wil slaan).
Groetjes: Ed
ik ben het niet helemaal met je eens.
Meestal komt er van ruilen echt geen huilen.
Hier ligt de zaak ook wel wat gevoeliger: Martijn doet hier een tand weg waar hij toch wel wat aan gehecht was (is). Uit goedheid zorgt hij er voor, dat hij er iemand een plezier mee kan doen.
Als dan later blijkt, dat de ander niet geïnteresseerd is in de tand en er munt uit wil slaan, geeft dat wel een rot gevoel.
Gelukkig heeft Martijn die ander er van kunnen overtuigen, dat hij die tand niet gegeven heeft om weer te verkopen.
Om de uitdrukking wat te ontkrachten: Ik heb al vaker wat geruild, maar hierom nog nooit gehuild (en zo\'n gladde jongen ben ik nou ook weer niet, dat ik er profijt uit wil slaan).
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- Supergraver
Antw: Antw: Een gevoelskwestie...
cru84 schreef:
Ik vind dat iedereen moet met zijn fossielen wat hij wilt. Het was geen kado!
Het blijkt maar eens van ruilen komt huilen!
Natuurlijk moet iedereen doen met zijn of haar fossielen wat hij of zij wil. Maar sommige fossielen ruil je niet zomaar en wanneer je echt overtuigd bent dat je er iemand een plezier mee hebt gedaan, maar na een maandje heeft ie er om wat voor reden dan ook alweer genoeg van, en hij vraagt jou notabene nog of de prijs die voor het fossiel geboden is een mooie prijs is.....
Vind ik dat vervelend en ik weet zeker dat jij dat ook zou doen. Anders beschuldig ik je bij deze, dat je geen hart voor de hobby hebt.
Verder zal ik er geen seconde langer van wakker liggen. Alleen misschien wat voorzichtiger met een eventuele volgende ruil.
Gr
Martijn
- Frisian-old-age
Antw: Een gevoelskwestie...
Tja voor een paar jaar terug kwam ik oek pas kijken.Wist van geen toeten of blazen, was de koning te rijk met mijn eerste buitenlandse ruiling.Mooi spul geruild en ook gekregen,daar niet van.
Maar als je hoort dat alles verkocht is,snijdt het wel eventjes door je ziel.Persoonlijk gezien heb ik er veel minder moeite mee als er verder mee geruild wordt, da\'s anders met het geldelijke aspect.Wanneer dat vermoeden naar boven komt drijven, zal die degene in mij een zakelijk iemand vinden.
Tegenwoordig doe ik ruilingen onder strikte afspraken.Waaronder: eens gegeven blijft gegeven en afspraak is afspraak,plus dat de ruiling eerst bij mij dient te arriveren voordat ik de mijne per aangetekend iets de deur uit gaat.Uitzonderingen daargelaten.
groetjes,
Maar als je hoort dat alles verkocht is,snijdt het wel eventjes door je ziel.Persoonlijk gezien heb ik er veel minder moeite mee als er verder mee geruild wordt, da\'s anders met het geldelijke aspect.Wanneer dat vermoeden naar boven komt drijven, zal die degene in mij een zakelijk iemand vinden.
Tegenwoordig doe ik ruilingen onder strikte afspraken.Waaronder: eens gegeven blijft gegeven en afspraak is afspraak,plus dat de ruiling eerst bij mij dient te arriveren voordat ik de mijne per aangetekend iets de deur uit gaat.Uitzonderingen daargelaten.

groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )