Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
- Spongebob
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 633 times
Antw: Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
Gelukkig leggen schildpadden altijd heel veel eieren. Volgende week probeer ik samen met m'n kleinzoon er ook enkele te vinden.
Time fades away (Neil Young)
Succes, hopelijk vind je er 1, zeldzaam
FOSSILS ARE FOR EVER!
Eens een foto van de andere kant genomen. Schildpaddeneieren blijken idd deze vorm te hebben. Maar, zal nooit helemaal duidelijk zijn. Thnx anyway ????
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Dit is een vuursteen en heeft niets met een fossiel ei te maken.
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Ik kan niet veel zeggen over de vraag of schildpadden eieren wel of niet fossiliseren (ik acht de kans klein) en wat ik op google vind is vaak niet geloofwaardig. Wat ik wel kan zeggen is dat de fotos duidelijk een vuurstenen bol laten zien. Dus geen ei.
Pim
Pim
-
- Been thanked: 45 times
Landschildpadden hebben eieren met een harde schaal. Er zijn er wel bekend uit Amerika, maar zien er totaal anders uit. Van de Europese moerasschildpad zijn er wel in travertijn gevonden. Het onderwerp van de discussie doen me meer aan vuursteentjes met een wat verweerde cortex denken.
Charlie
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
Precies. Daarom schreef ik dat dit geen fossiel ei was, en dat schildpad eieren bijna nooit fossiliseren. Het gebeurd wel, maar alleen in uitzonderlijke omstandigheden, zoals travertijnafzettingen. In ieder geval niet in de afzettingen van CBN...Schouwenburg schreef:
Van de Europese moerasschildpad zijn er wel in travertijn gevonden. Het onderwerp van de discussie doen me meer aan vuursteentjes met een wat verweerde cortex denken.
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Spongebob
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 633 times
Potvolkoffie! Da's een tegenvaller.Fossildude schreef:Precies. Daarom schreef ik dat dit geen fossiel ei was, en dat schildpad eieren bijna nooit fossiliseren. Het gebeurd wel, maar alleen in uitzonderlijke omstandigheden, zoals travertijnafzettingen. In ieder geval niet in de afzettingen van CBN...Schouwenburg schreef:
Van de Europese moerasschildpad zijn er wel in travertijn gevonden. Het onderwerp van de discussie doen me meer aan vuursteentjes met een wat verweerde cortex denken.
Nèt nu ik alles heb ingepakt om morgen daar te gaan zoeken naar eieren, krijg ik dít te horen/lezen

Time fades away (Neil Young)