Theropoda incertae sedis

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Betelgeuze
Antw: Theropoda incertae sedis

Bericht door Betelgeuze » 31 jan 2010, 14:30

De laatste post is alweer van 3 jaar geleden en de tand waarover dit gaat heb ik ondertussen al 7 jaar. Het is nog altijd een even groot mysterie maar het topic "TOPVONDST OP VERZAMELAARSBEURS" heeft me aangezet om alsnog de zoektocht naar antwoorden verder te zetten.

Ik realiseer me dat het niet veel zin heeft te denken dat dit van een onbekende soort uit Madagascar zou kunnen zijn zolang ik niet met zekerheid kan zeggen dat deze daadwerkelijk uit Madagascar komt. Aangezien de naambeschrijving die ik bij de tand kreeg niet klopt zou dat het zelfde kunnen zijn met de vindplaats. Hoe langer ik er over nadenk en me de aankoop van 7 jaar geleden probeer te herinneren, hoe meer ik het gevoel krijg dat de gegevens die ik met m'n tand mee kreeg gewoon een vergissing zijn en bij een andere tand horen.

Ik probeer nu 2 dingen:
1) Ik heb contact opgenomen met de organisatie van de IMRA beurs en probeer in contact te komen met de originele verkoper. Dit is echter zeer moeilijk omdat alle gegevens van die tijd gewist zijn (IMRA beurs is verhuist) Ik herinner me enkel nog vaag welke fossielen deze verkoper in aanbieding had en waar op de beurs hij zich ongeveer bevond. Volgens de organisator is de kans groot dat de verkoper van toen nog steeds aanwezig is op de beursvloer elk jaar en zou zelfs de plaats op de beurs nog het zelfde kunnen zijn.
Ik heb alvast enkele contactgegevens van verkopers kunnen bemachtigen, maar ga ook binnekort zelf eens een kijkje nemen op de IMRA beurs.

2) Indien de tand niet van Madagascar komt is hij waarschijnlijk van een bekende soort, in dat geval moet hij misschien door een kenner van theropode tanden identificeerbaar zijn. Het probleem is nu echter, waar kan je zo iemand vinden?
Ik ben nu een paar papers aan het doornemen over Theropode tanden (uit madagascar) en daarin staan bij de references wel enkele mensen die ik eventueel zou kunnen contacteren hier over.

edit:

Indien hier mensen zijn die eventueel een determinatie zouden kunnen maken:
http://www.enterupload.com/n1tdo8ysdfut ... s.pdf.html
een PDF (14.3mb) met enkele detail fotos. De download start na een minuut

[Bewerkt door Betelgeuze op 31-01-2010 om 14:53 NL]

Alpha Orionis

Betelgeuze
Antw: Theropoda incertae sedis

Bericht door Betelgeuze » 27 feb 2010, 19:37

Kben net terug van de IMRA beurs, helaas was de verkoper daar niet meer aanwezig :s

Wel een leuke baby-mammoet kies gekocht en een Plesiosaurus mauretanicus tand.

Alpha Orionis

Gesloten