Versteende afdruk in kassei
Antw: Versteende afdruk in kassei
Ik als sedimentoloog ga er natuurlijk van uit dat het een sedimentair gesteente was. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Blijft heel moeilijk om dit vanaf een foto te bepalen.
Je kan best gelijk hebben Casper.
Eerst maar achterhalen wat voor kei het is.
Je kan best gelijk hebben Casper.
Eerst maar achterhalen wat voor kei het is.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
ja. als het sedimentair is heb ik denk ik niet gelijk, als het graniet is denk ik wel.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
als criticus ga ik er van uit dat dat niet waar is#84_nl schreef:
Ik als sedimentoloog ga er natuurlijk van uit dat het een sedimentair gesteente was.

ja. als het sedimentair is heb ik niet gelijk, als het graniet is misschien wel.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 03-01-2005 om 15:49 NL]
Post mortem we sort 'em!
Het is wel waar
maar eigenlijk ga ik er van uit als iemand vraagt of iets versteend hout is het sedimentair is.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
niet iedereen is zo ver gevorderd op dit forum. er zijn beginners tussen en experts, en dat maakt het geheel ook wel wat leuker misschien.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 03-01-2005 om 16:25 NL]
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 03-01-2005 om 16:25 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
wel
het is eigenlijk een vulkanisch gesteente dat uit de zijgangen van de vulkaan komt en dus langzaam afkoelt = grote kristallen het bevat voor 80% porfier en dus onmogelijk om fossielen in te vinden (ps bij ons noemt er een wijk het kassei en de straten bestonden er vroeger uit deze stenen)
ik hoop dat dit je geholpen heeft
Anthonie
het is eigenlijk een vulkanisch gesteente dat uit de zijgangen van de vulkaan komt en dus langzaam afkoelt = grote kristallen het bevat voor 80% porfier en dus onmogelijk om fossielen in te vinden (ps bij ons noemt er een wijk het kassei en de straten bestonden er vroeger uit deze stenen)
ik hoop dat dit je geholpen heeft
Anthonie
* Scientia et Miratio *

Ik had ook wat nagezocht op belgische web-sites en het blijkt dat lang niet alle kasseien uit porfier bestaan. Sommige kasseien zijn van kiezelzandsteen, whatever dat ook mag zijn, maar dat lijkt mij wel sedimentair. Dit kassei is anders van structuur. Verder is opvallend dat de kleur veel bruiner is dan een gemiddelde kassei en niet alleen het oppervlakte een bepaalde structuur heeft, maar er zit ook een halfronde vorm in de kei zelf. Bijgevoegd een foto die ook wat van de zijkant toont.
Vipera
het zou versteend hout kunnen zijn hoor, maar ik denk het eigenlijk niet.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Hallo,
Ik ben er bijna 100% zeker van, dat dit fossiel hout is. Ik heb ook dergelijke stukken hout in een soort
kwartsietachtig hard gesteente uit trias (Bontzandsteen) gevonden in zwerfstenen uit
afgravingen.
groeten
Ik ben er bijna 100% zeker van, dat dit fossiel hout is. Ik heb ook dergelijke stukken hout in een soort
kwartsietachtig hard gesteente uit trias (Bontzandsteen) gevonden in zwerfstenen uit
afgravingen.
groeten
JaapL
Ja dat is hout...
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.