Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Antw: Ammonieten uit Lyme Regis ter determinatie
Dit model bestaat niet meer. Kijk anders even naar elcheapo www.elcheapo.nl
Verba volant, fossilis manent
Hoi,
Leuk stuk. Wij zijn net vannacht teruggekomen uit Lyme Regis.
Ik denk niet dat de ammonieten Asterocerassen zijn, maar Promicroceras. Asteroceras heeft een hele duidelijke en scherpe kiel, dat kon ik op jou stuk niet echt herkennen, vandaar dat ik denk aan Promicroceras. Dat wat er bij in het stuk zit is inderdaad fossiel hout. Hout komt daar erg veel voor.
Ook zitten er veel bivalven en brachiopoden in de stenen daar, dus het zou goed kunnen dat die ok in jou stuk zitten.
Ik zal vanavond proberen enkele foto\'s te plaatsen.
Leuk stuk. Wij zijn net vannacht teruggekomen uit Lyme Regis.
Ik denk niet dat de ammonieten Asterocerassen zijn, maar Promicroceras. Asteroceras heeft een hele duidelijke en scherpe kiel, dat kon ik op jou stuk niet echt herkennen, vandaar dat ik denk aan Promicroceras. Dat wat er bij in het stuk zit is inderdaad fossiel hout. Hout komt daar erg veel voor.
Ook zitten er veel bivalven en brachiopoden in de stenen daar, dus het zou goed kunnen dat die ok in jou stuk zitten.
Ik zal vanavond proberen enkele foto\'s te plaatsen.
Ben benieuwd naar je foto\'s. Ik zou zelf ook nog eens naar Lyme Regis zelf willen gaan. Vraag me alleen af of de soort vondsten zoals ik heb aangekocht daar nog te vinden zijn.
gr
Vincko
gr
Vincko
Hoi Vincko,
Hierbij een paar foto\'s. De ammonieten in jouw stuk zijn zeker nog wel te vinden in Lyme Regis. Je zult alleen niet altijd een stuk vinden met zoveel mooie, complete ammonieten bij elkaar.
Op foto 1 zie je een groot stuk fossiel hout, net als in jouw stuk zit. Er om heen zit vaak veel calciet, waarin ammonietjes en tweekleppigen zitten. Foto\'s 2 en 3 zijn een Promicroceras (?) en een Asteroceras waar nog heel veel preparatiewerk aan zit...
Maar Lyme Regis is gewoon een leuke plek om als fossielen-liefhebber een keer geweest te zijn, dus gewoon gaan

Ik heb nog wel meer foto\'s, maar die plaats ik binnenkort wel in een nieuw topic (wil niet je topic stelen

Sjonge mooi spul. Er is dus nog genoeg te vinden daar. De ammo\'s zijn ook zo mooi daar. \'Verpest\' mijn topic maar en knal je foto\'s erop! Ik sta erop 
Greetz
René

Greetz
René

Morgen, het is nu te donker om nog goede foto\'s te nemen.