Wissant/CBN
Antw: Wissant/CBN
hey henk jan
Uit mijn ervaring als je afdaalt en aan de bunker komt ga je naar links het strand op.
Hier heb ik al een paar ammonieten gevonden van 20 cm. Ook kleindere kun je hier vinden maar die zitten in de kleibanken die liggen zo ongeveer links midden en die zie je alleen bij laag tij.
Rechts heb ik altijd tussen de rotsen uitgespoeld gault materiaal gevonden ook ammonietjes maar daar is de grootste maar 6 cm.
Links vind je bij laag tij ook gault materiaal. Maar ik heb nog nooit zoveel materiaal links gevonden dan dat ik aan de rechter zijde heb gedaan.
Ik ga binnenkort weer en zal dan rechts ook eens naar grotere ammonieten speuren en dan zal ik het weeten te vertellen.
grtz dinkie
[Bewerkt door dinkie op 22-06-2007 om 16:13 NL]
Uit mijn ervaring als je afdaalt en aan de bunker komt ga je naar links het strand op.
Hier heb ik al een paar ammonieten gevonden van 20 cm. Ook kleindere kun je hier vinden maar die zitten in de kleibanken die liggen zo ongeveer links midden en die zie je alleen bij laag tij.
Rechts heb ik altijd tussen de rotsen uitgespoeld gault materiaal gevonden ook ammonietjes maar daar is de grootste maar 6 cm.
Links vind je bij laag tij ook gault materiaal. Maar ik heb nog nooit zoveel materiaal links gevonden dan dat ik aan de rechter zijde heb gedaan.
Ik ga binnenkort weer en zal dan rechts ook eens naar grotere ammonieten speuren en dan zal ik het weeten te vertellen.
grtz dinkie
[Bewerkt door dinkie op 22-06-2007 om 16:13 NL]
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
Het is een plaatsje,achter de haag,in een hoek, héél rustig en water en elekticiteit vlakbij.
op deze camping kunt ge trouwens ook kamers en studio\'s huren, Vincko heeft dit eens gedaan.
Ik dacht dat de prijs voor een kamer met douche ongeveer €40 was.
groetjes
Patrick
[Bewerkt door Patrick op 22-06-2007 om 16:27 NL]
op deze camping kunt ge trouwens ook kamers en studio\'s huren, Vincko heeft dit eens gedaan.
Ik dacht dat de prijs voor een kamer met douche ongeveer €40 was.
groetjes
Patrick
[Bewerkt door Patrick op 22-06-2007 om 16:27 NL]
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
De prijs voor een kamer is inderdaad niet veel veranderd. Zit hier eventueel aan te denken want ik heb nog geen tentje en die zijn naar verhouding net zo duur.
@Dinkie, Henk-Jan: Ik begrijp dat ik rechts meer kans heb op grotere fossielen, dus ga het daar eerst eens proberen. Wat vind je precies in de Gault-klei?
Gerrit-Jan
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-06-2007 om 11:26 NL]
@Dinkie, Henk-Jan: Ik begrijp dat ik rechts meer kans heb op grotere fossielen, dus ga het daar eerst eens proberen. Wat vind je precies in de Gault-klei?
Gerrit-Jan
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-06-2007 om 11:26 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Je moet wel ruim op voorhand reserveren, zeker in het hoogseizoen.
groetjes
Patrick
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
In de jaren \'80 kwamen er onder \'le Grand Bl Nez\'aan het strand vrij grote vlakten voor waar je grote ammonieten uit kon hakken (wrsch zijn deze er nog). Dezelfde lagen vind je ook aan de linkerkant, maar zitten dan hoger. Je moet bij \'le Petit Bl Nez\' onder aan de voet vd kliffen tussen de kalksteenbrokken zoeken - daarom vond Dinkie zijn grote ammonieten links.
Voor de fossielinhoud vd Gaultklei kunnen je bv de vlg website opzoeken:
Fossils of the Gault clay and Folkstone beds of Kent
Voor de fossielinhoud vd Gaultklei kunnen je bv de vlg website opzoeken:
Fossils of the Gault clay and Folkstone beds of Kent
HJ
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoe zit het met het hakverbod. Heb ergens teruggelezen dat je dus niet mag hakken \'daar\'. Is dit algemeen. Neem aan dat er wel gehakt mag worden in de stukken die reeds op het strand liggen?
Groet
Groet
Zelf ga ik graag naar Wissant op de campig: \'la source\', alhoewel ik daar twee keer een redelijke korting (leve de franse manier van zaken
) ) heb mogen genieten, is het standaard tarief niet het goedkoopste. Je logeert er wel temidden van de duinen, aan het strand en aan het meer van wissant. Er staan ook nog wat campings vergeleken op http://www.terredes2caps.com/tourisme/campings.html
Wissant heeft wel bakkers, marktje (op woensdag dacht ik),... en ligt in het midden (4min) tussen CBN en CGN.
Zijn ook Chambres d\'Hôtes te vinden in Wissant aan ong. 40 €/nacht (maar zeker bellen op voorhand!)
Hakverbod: inderdaad hakken en kappen in de klif ten strengste verboden... ik dacht zelfs ook in de stenen die op het strand lagen! Maar gedoogd! Enkel moet je een kieken (sry voor het taalgebruik) zijn om in een krijtklif aan zee te gaan hakken! Te gevaarlijk (krijt langs zee heel instabiel) en ín de wand alles tesamen nog maar 2 ammonieten gezien, bij de honderden op \'t strand.
enjoy the holliday! moet je maar eens laten weten wat het geworden is! als het enigzins lukt, wil ik wel eens een woensdagnamiddag komen mee-zoeken!!!

Wissant heeft wel bakkers, marktje (op woensdag dacht ik),... en ligt in het midden (4min) tussen CBN en CGN.
Zijn ook Chambres d\'Hôtes te vinden in Wissant aan ong. 40 €/nacht (maar zeker bellen op voorhand!)
Hakverbod: inderdaad hakken en kappen in de klif ten strengste verboden... ik dacht zelfs ook in de stenen die op het strand lagen! Maar gedoogd! Enkel moet je een kieken (sry voor het taalgebruik) zijn om in een krijtklif aan zee te gaan hakken! Te gevaarlijk (krijt langs zee heel instabiel) en ín de wand alles tesamen nog maar 2 ammonieten gezien, bij de honderden op \'t strand.
enjoy the holliday! moet je maar eens laten weten wat het geworden is! als het enigzins lukt, wil ik wel eens een woensdagnamiddag komen mee-zoeken!!!
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt voor het overzicht, ga het eens goed bestuderen en moet dan maar eens snel gaan reserveren, alhoewel ik wel denk dat er altijd een plaatje voor een tent zal zijn. anders wordt het wild camperen of in de auto slapen. Heb het vorig weekend uitgeprobeerd en ik kan er in liggen. Maar op de camping staan is natuurlijk wel comfortabeler (douche/ toilet etc. etc)
Bedankt iedereen voor de ti[ps en info en
tot na mijn vakantie.
Groet
Bedankt iedereen voor de ti[ps en info en
tot na mijn vakantie.
Groet