Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Antw: Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Af en toe zoek ik voor een reis uit of er op plaatsen waar we langs komen ook fossielen te vinden zijn. Afgelopen jaar in Iberië had ik mazzel, ik had kopieën mee van fossiel.net van alle vindplaatsen van Portugal én Spanje en af en toe waren we in een omgeving waar fossielen waren, heerlijk.
Hierdoor heb ik me wel voorgenomen om ook in de toekomst voor een vakantie meer onderzoek te doen naar de geologie van de plaatsen van langskomen. Afgelopen jaren was het meestal min of meer toevallig als er fossielen gevonden werden onderweg.
gr
pearl
Hierdoor heb ik me wel voorgenomen om ook in de toekomst voor een vakantie meer onderzoek te doen naar de geologie van de plaatsen van langskomen. Afgelopen jaren was het meestal min of meer toevallig als er fossielen gevonden werden onderweg.

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Volgend jaar pas?Supergraver schreef:
..... Volgend jaar staat er met enige zekerheid een zoek en graaf trip naar N en/of S Carolina op de menukaart. Nietwaar Paul?
........
Wat moet ik dan in ....naam in de tussentijd doen?

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Voor mij geldt een beetje hetzelfde als Martijn, al hoef ik niet persé op vakantie om te gaan zoeken.
Als \"opportunist pur sang\" maak ik gebruik van de kansen die zich voordoen; zodra ik weet dat ergens in de buurt van mijn vakantie/werkbestemming fossielen te zoeken zijn, dan begint het al te jeuken.
Vrouw en kind doen wel mee, maar het moet een beetje \"voor het oprapen liggen\", anders verdwijnt de interesse redelijk snel. Kan nooit lang en vaak genoeg zoeken dus grijp elke kans die zich aanbiedt. Het is echter niet zo, dat de vakantiebestemming bepaald wordt door de mogelijkheid om fossielen te vinden. Nog niet althans,
Cheers,
Paul
Als \"opportunist pur sang\" maak ik gebruik van de kansen die zich voordoen; zodra ik weet dat ergens in de buurt van mijn vakantie/werkbestemming fossielen te zoeken zijn, dan begint het al te jeuken.
Vrouw en kind doen wel mee, maar het moet een beetje \"voor het oprapen liggen\", anders verdwijnt de interesse redelijk snel. Kan nooit lang en vaak genoeg zoeken dus grijp elke kans die zich aanbiedt. Het is echter niet zo, dat de vakantiebestemming bepaald wordt door de mogelijkheid om fossielen te vinden. Nog niet althans,

Cheers,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
- Galeocerdo
Het noorden van Nederland(lees Groningen) is niet erg rijk bedeeld, wat fossielen betreft. Ik moet dus wel aan de rit om fossielen te zoeken. Meestal vertoef ik dan een dagje in het Noord Duitsland of Mill. Favourite vakantiebestemming voor mij is Denemarken, daar weet ik altijd wel iets te vinden. Plannen om ver weg te gaan heb ik niet.
Gr. Taco
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Tja, dat is altijd een heikel punt!
\'s Winters ga ik altijd een weekje naar Cadzand, alleen. Een vriend, TvE gaat meestal enkele dagen mee. Kleine uitstapjes en de Voorjaarsexcursie: opnieuw met TvE.
Soms gaat mijn wettige man en echtgenoot ook wel mede. Op de grote vacantiereis wordt soms wel, soms niet een geologisch doel gekozen; zo gaan we aanstaande herfst weer eens naar Egypte om wat fossielen te zoeken.
We hebben een gids, chauffeur en jeep gehuurd: dhr Abu El Naga H. Gabrial, Egyptoloog.
Zijn website is www.egypt-westerndesert.com.
Wel prijzig: 1200E voor 10 dgn, maar het scheelt een boel onnodige ergernis en geheibel. Zie voor meer informatie: \'Afzettingen\' van de aanstaande keer.
Doch denk maar niet dat die wettige man en echtgenoot mede helpt om al die verschrikkelijke bakken met schelpengruis uit te zoeken. Dat moet ik HELEMAAL alleen doen! Een schande!
(He, als je een website invoegt, wordt er automatisch een blauwe \'link\' geopend! Wat handig!).
[Bewerkt door Henk Jan op 24-08-2007 om 23:04 NL]
\'s Winters ga ik altijd een weekje naar Cadzand, alleen. Een vriend, TvE gaat meestal enkele dagen mee. Kleine uitstapjes en de Voorjaarsexcursie: opnieuw met TvE.
Soms gaat mijn wettige man en echtgenoot ook wel mede. Op de grote vacantiereis wordt soms wel, soms niet een geologisch doel gekozen; zo gaan we aanstaande herfst weer eens naar Egypte om wat fossielen te zoeken.
We hebben een gids, chauffeur en jeep gehuurd: dhr Abu El Naga H. Gabrial, Egyptoloog.
Zijn website is www.egypt-westerndesert.com.
Wel prijzig: 1200E voor 10 dgn, maar het scheelt een boel onnodige ergernis en geheibel. Zie voor meer informatie: \'Afzettingen\' van de aanstaande keer.
Doch denk maar niet dat die wettige man en echtgenoot mede helpt om al die verschrikkelijke bakken met schelpengruis uit te zoeken. Dat moet ik HELEMAAL alleen doen! Een schande!
(He, als je een website invoegt, wordt er automatisch een blauwe \'link\' geopend! Wat handig!).
[Bewerkt door Henk Jan op 24-08-2007 om 23:04 NL]
HJ
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Kijk, hier onze gids met enkele stukken versteend hout in de buurt van el Kargha (foto 1).
Op foto 2 sta ik met onze gids voor een huis, opgetrokken uit versteend hout.
HJ
Ik heb geluk dat mijn man John en ikzelf hetzelfde hobby hebben. Dus bij elke reis worden de vindplaatsen uitgezocht. Meestal is onze auto redelijk geladen met fossielen. Maar tijdens deze reizen worden er ook plannen gemaakt om met onze junioren van de B.V.P. ergens op zoektocht te gaan. Volgende maand staat de omgeving van Dresden en Hannover in Duitsland op het programma.
mijn man en ik gaan vaak met de camper naar frankrijk.
ik heb de vindplaatsen uitgeprint en als we er langs komen gaan we kijken.
als ik met mijn zus op vakantie ga.
kijk ik of er wat te vinden is op mijn pc.
de groetjes .
janny
[Bewerkt door janny op 27-08-2007 om 22:17 NL]
[Bewerkt door janny op 27-08-2007 om 22:18 NL]
ik heb de vindplaatsen uitgeprint en als we er langs komen gaan we kijken.
als ik met mijn zus op vakantie ga.
kijk ik of er wat te vinden is op mijn pc.
de groetjes .
janny
[Bewerkt door janny op 27-08-2007 om 22:17 NL]
[Bewerkt door janny op 27-08-2007 om 22:18 NL]
janny fokker
Als ik op reis ga is dat vaak voor fossielen. Mijn ouders proberen de vakantiebestemming/dagtripbestemming vaak af te stemmen op fossielenvindplaatsen, maar ze besteden ook aandacht aan andere bijzonderheden van de bestemming (natuur e.d.).
Als ik naar familie ga die ver weg woont en we komen langs een vindplaats (die dus ook ver weg van mijn woonplaats ligt), gaan we daar vaak een paar uurstjes zoeken, en daarna op familiebezoek.
Groeten, Bram.
Als ik naar familie ga die ver weg woont en we komen langs een vindplaats (die dus ook ver weg van mijn woonplaats ligt), gaan we daar vaak een paar uurstjes zoeken, en daarna op familiebezoek.
Groeten, Bram.
Mijn vroegere reizen waren steeds in funktie van fossielen.meestal zuid-frankrijk.Nu is dat wel wat minder,alhoewel ik alle twee jaar naar Marokko trek en jaarlijks naar Sainte marie aux Mines
Theo