Dinosaurusfossielen
Antw: Dinosaurusfossielen
Frederik schreef:
\'Plikona brengt het natuurlijk weer erg subtiel (
)\'
Het was veel langer , maar ik heb er veel van gewist , zodat het wat subtieler werd.
Dat ik gereageerd heb had zijn oorzaak in het feit dat niet de informatie gevraagd werd of de 2cm lange tand een triceratops kon zijn , maar of de 33 euro niet wat veel was.
Tevens kan ik u meedelen dat in een niet nader genoemd museum een niet nadergenoemde tentoonstelling georganiseerd gaat worden over niet nadergenoemde lopende beesten van uit het krijt. Dit zul je op een nog niet nadergenoemde datum in de media kunnen vernemen.
Tevens kun je daar alle documentatie aanschaffen hoe je die dingen kunt opgraven, prepareren en determineren.
Het lucratieve handeltje in Deltadromeus- , Spinosaurus- en/of Sarchosucchustanden heeft ervoor gezorgd dat men nog altijd geen compleet beeld heeft hoedat de reptielenfauna in Noord-Afrika eruit zag.
Je kunt inderdaad je hele verzameling bijéénkopen. Maar mag ik daar een subtiele aversie voor tonen?
\'Plikona brengt het natuurlijk weer erg subtiel (

Het was veel langer , maar ik heb er veel van gewist , zodat het wat subtieler werd.

Dat ik gereageerd heb had zijn oorzaak in het feit dat niet de informatie gevraagd werd of de 2cm lange tand een triceratops kon zijn , maar of de 33 euro niet wat veel was.
Tevens kan ik u meedelen dat in een niet nader genoemd museum een niet nadergenoemde tentoonstelling georganiseerd gaat worden over niet nadergenoemde lopende beesten van uit het krijt. Dit zul je op een nog niet nadergenoemde datum in de media kunnen vernemen.
Tevens kun je daar alle documentatie aanschaffen hoe je die dingen kunt opgraven, prepareren en determineren.
Het lucratieve handeltje in Deltadromeus- , Spinosaurus- en/of Sarchosucchustanden heeft ervoor gezorgd dat men nog altijd geen compleet beeld heeft hoedat de reptielenfauna in Noord-Afrika eruit zag.
Je kunt inderdaad je hele verzameling bijéénkopen. Maar mag ik daar een subtiele aversie voor tonen?
@ Plikona: Om eerlijk te zijn dacht ik eerst, daar heb je hem ook weer.
Maar nu ik je uitleg lees ben ik het helemaal met je eens, Chapeau !!
groeten,
JanWillem
Maar nu ik je uitleg lees ben ik het helemaal met je eens, Chapeau !!
groeten,
JanWillem
Lees..... en verrijkt uw geest!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Dinosaurusfossielen
Inderdaad een zeer goed punt, dat niet altijd voldoende aandacht krijgt, m.i.Plikona schreef:
Voor veel leken - beginners daarentegen een ver-van-mijn-bed zaak, waar ze vaak:
1. geen besef van hebben
2. weinig interesse voor hebben (no pun intended), wegens niet rechtstreeks betrokken bij de wetenschappelijke praktijk
Ik vind dit allemaal wel ergens te begrijpen. Hoewel ik het persoonlijk graag anders zou zien, kan niet van elke beginner verwacht worden dat hij/zij zich snel en efficiënt van de negatieve gevolgen van handel op het hoogte is, dat hij/zij deze naar waarde en correctheid kan inschatten en hierdoor persoonlijk bewogen wordt en actie onderneemt (zoals het niet kopen van een fossiel). Zoiets vraagt wellicht in veel gevallen een zekere ervaring en affiniteit met de wetenschappelijke praktijk.
Vandaar dat ik de bijdragen van Plikona dan ook ten zeerste waardeer, maar toch ook begrip wil opbrengen voor de vraag van een beginner naar de prijs van fossielen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hej knarf.
mijn bericht soms ove rhet hoofd gezien?
jim
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Ik bedoelde het in de zin van: als hij zo betaalbaar is, is het dan wel helemaal in orde? M.a.w. zijn die dingen zo veel voorkomend of is het een vervalsing? Dat had ik misschien beter moeten uitleggen.Plikona schreef:
Wat betreft \"het verstoren van de wetenschap\": Ik snap best dat het niet helemaal in de haak is als een rijke stinkerd iets heel zeldzaams koopt dat clandestien is opgegraven zonder dat er ook maar een wetenschapper naar gekeken heeft, maar Deltadromeus en Spinosaurus tanden zie ik overal op internet massaal te koop staan, hierdoor krijg ik niet het idee dat ze zeldzaam of van grote wetenschappelijke waarde zijn. Wat er dan zo erg aan is om er eentje te kopen ontgaat mij.
Hoe dan ook ben ik nog een beginner en weet ik ook niet alles. Daarnaast bestaat mijn hobby uit het verzamelen van fossielen en niet uit het opgraven ervan. Dat is iets totaal anders wat je ten eerste leuk moet vinden en waar je ten tweede verstand van moet hebben. En ik heb dat geen van beide. Niet iedereen is hier een ervaren fossielenkenner die even uit de losse pols wat vondsten oogst en daarna de neus optrekt voor degenen die een tandje bestellen op internet omdat dat niet \"hardcore\" genoeg is.
Althans, ik heb de indruk dat ik hier terecht gewezen wordt. Ik kom hier om te leren, dus ik heb eigenlijk liever dat mij wordt uitgelegd waarom ik iets fout doe en hoe het beter kan. Zo leer ik er tenminste ook nog iets van.
Nu niet meer.jimmeke schreef:
hej knarf.
jim

Maar ik weet helemaal niets over het zelf opgraven van dingen en eerlijk gezegd zie ik er ook de lol niet zo van in. Niet het graven maar het verzamelen is mijn hobby.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb diep respect voor mensen die de kennis en het geduld hebben om precies op de juiste plek de juiste dingen te kunnen vinden, maar ik heb dat niet. Ik heb geen kennis over het opgraven en al helemaal geen tijd of zin om hele middagen te gaan zoeken. Maar ik houd wel van fossielen dus koop ik af en toe iets. Wat naar mijn mening niet verkeerd is zolang je maar geen dubieuze, waardevolle zaken koopt die duidelijk niet bij particulieren thuishoren.
beste knarf.
versta me niet verkeerd maar zoekn is zowat het leuke aan deze hobby (naast het verzamelen.)
ik ben net als jouw begonnen : kopen.
later hebben verscheidene mensen gezegd (1 persoon in het speciaal
)dat je eigen vondsten je veel meer voldoening geven.
ik zou zeggen prober het zoeken zelf eens uit!
ga eens met een kenner mee.
in winterswijk en in het maastrichtste kun je oa fossielen van dinos vinden.
ik zeg ook tegen je wat ooit tegen mij is gezecht en waar ik geen spijt van heb : zoek zelf dan heb je meer voldoening aan de fossielen.
groet jim
versta me niet verkeerd maar zoekn is zowat het leuke aan deze hobby (naast het verzamelen.)
ik ben net als jouw begonnen : kopen.
later hebben verscheidene mensen gezegd (1 persoon in het speciaal

ik zou zeggen prober het zoeken zelf eens uit!
ga eens met een kenner mee.
in winterswijk en in het maastrichtste kun je oa fossielen van dinos vinden.
ik zeg ook tegen je wat ooit tegen mij is gezecht en waar ik geen spijt van heb : zoek zelf dan heb je meer voldoening aan de fossielen.
groet jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Beste Knarf,
Hoeveel Deltadromeus- en/of Spinosaurusschedels (met of zonder tanden) heeft u al gezien? Van Spinosaurus aegyptiacus bestaat nog steeds geen holotype nadat het enige tijdens de tweede wereldoorlog verloren is gegaan. Van Deltadromeus bestaan er maar een paar nadat men gericht er naar op zoek ging omdat men ervan uitging dat de gevonden tanden behoorde tot juveniele Carcharodontosauriërs , waarvan men ook nog steeds geen complete schedel van heeft. Het aanbieden van massa\'s tanden op internet betekent dus niet dat het hier om doodgewone ordinaire veelvoorkomende fossielen gaat , maar dat de Europese en Amerikaanse markt enkel geïnteresseerd is in de tanden. De rest kost teveel moeite naargelang het opbrengt.
In Marokko liggen bijvoorbeeld \'Mosasauruskaakfabrieken\' die alles wat ze \'produceren\' verkocht krijgen als er maar genoeg tanden inzitten en de onwetende fossielenliefhebber toch alles koopt wat ooit langs een Mosa heeft gelegen. Van de Mosasaurusfauna van Marokko is pas recent wat in kaart gebracht , maar slechts een fractie van wat er geleefd heeft.
Daarnaast heb ik nog ergens heel ver weg een subtiel vermoeden dat je de context nog niet helemaal kunt volgen.
Daarom nog dit:
Op internet kun je bijvoorbeeld ook massaal pré-colombiaanse kunst kopen. Dit komt uit geplunderde grafkelders. Nu bestaat er nog zoiets als een geromantiseerd beeld dat de lokale boeren zich daarmee bezig houden om te kunnen overleven. Dit is pertinent onwaar. Graven plunderen is net zo lucratief als de cocaïnehandel en wordt door dezelfde bendes uitgevoerd.
Door het overvloedige aanbod van pré-colombiaanse kunst zou je het verkeerderlijke vermoeden kunnen krijgen dat dat ginds voor het oprapen ligt maar de feitelijke waarheid is dat de officiële wetenschappers geen geld en mankracht genoeg hebben om alles fatsoenlijk op te graven voor dat de plunderaars toeslaan.
Dit alles is slechts mogelijk omdat er hier een markt voor is en mensen het dus blijven kopen.
Met vriendelijke groet.
Subtiel genoeg Frederik?
Hoeveel Deltadromeus- en/of Spinosaurusschedels (met of zonder tanden) heeft u al gezien? Van Spinosaurus aegyptiacus bestaat nog steeds geen holotype nadat het enige tijdens de tweede wereldoorlog verloren is gegaan. Van Deltadromeus bestaan er maar een paar nadat men gericht er naar op zoek ging omdat men ervan uitging dat de gevonden tanden behoorde tot juveniele Carcharodontosauriërs , waarvan men ook nog steeds geen complete schedel van heeft. Het aanbieden van massa\'s tanden op internet betekent dus niet dat het hier om doodgewone ordinaire veelvoorkomende fossielen gaat , maar dat de Europese en Amerikaanse markt enkel geïnteresseerd is in de tanden. De rest kost teveel moeite naargelang het opbrengt.
In Marokko liggen bijvoorbeeld \'Mosasauruskaakfabrieken\' die alles wat ze \'produceren\' verkocht krijgen als er maar genoeg tanden inzitten en de onwetende fossielenliefhebber toch alles koopt wat ooit langs een Mosa heeft gelegen. Van de Mosasaurusfauna van Marokko is pas recent wat in kaart gebracht , maar slechts een fractie van wat er geleefd heeft.
Daarnaast heb ik nog ergens heel ver weg een subtiel vermoeden dat je de context nog niet helemaal kunt volgen.
Daarom nog dit:
Op internet kun je bijvoorbeeld ook massaal pré-colombiaanse kunst kopen. Dit komt uit geplunderde grafkelders. Nu bestaat er nog zoiets als een geromantiseerd beeld dat de lokale boeren zich daarmee bezig houden om te kunnen overleven. Dit is pertinent onwaar. Graven plunderen is net zo lucratief als de cocaïnehandel en wordt door dezelfde bendes uitgevoerd.
Door het overvloedige aanbod van pré-colombiaanse kunst zou je het verkeerderlijke vermoeden kunnen krijgen dat dat ginds voor het oprapen ligt maar de feitelijke waarheid is dat de officiële wetenschappers geen geld en mankracht genoeg hebben om alles fatsoenlijk op te graven voor dat de plunderaars toeslaan.
Dit alles is slechts mogelijk omdat er hier een markt voor is en mensen het dus blijven kopen.
Met vriendelijke groet.
Subtiel genoeg Frederik?

- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik denk dat je zeer stevig staat als je stelt dat het zoeken niets voor jouw is, en het verzamelen wel. Dat kan. Dat mag.Knarf schreef:
Althans, ik heb de indruk dat ik hier terecht gewezen wordt. Ik kom hier om te leren, dus ik heb eigenlijk liever dat mij wordt uitgelegd waarom ik iets fout doe en hoe het beter kan. Zo leer ik er tenminste ook nog iets van.
Als sommigen hier de indruk geven je terecht te wijzen, moet je ze m.i. vooral niet te serieus nemen. Alsof verzamelen de enige deugd in het leven is, kom zeg.
(hoewel... voor sommigen is dat misschien wel zo)
Wat Jimmeke vertelt is daarentegen wel heel herkenbaar. Eenmaal het zoekvirus je gebeten heeft, is er geen ontkomen aan!

En nu zou ik het stilaan hier terug on-topic willen zien, dwz tips voor het kopen van dinofossielen, tips om je niet in de zak te laten zetten (NL: \'in het ootje te laten nemen\'), en als het echt moet, prijsadviezen (wat altijd een erg subjectief onderwerp is, dus pas daarmee op).
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
O, van mij krijg je carte blanche he (maar wel offline dan)Plikona schreef:
Subtiel genoeg Frederik?![]()

De minder aangename kant van het verhaal mag ook eens belicht worden, ik vind het soms echter een beetje sneu dat dit -onnvermijdelijk misschien - zo op de kap van een kersvers, nietsvermoedend forumlid kan komen. Maar Knarf ziet er de humor wel van in vermoed ik, nietwaar?
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
tja Frederik, hoe was het ook weer? Je moest een dik mammoetenvel hebben om uit het juiste bot ...euh hout gesneden te zijn. 
Maar ik zal mijne frein optrekken.
[Bewerkt door Plikona op 11-10-2007 om 21:47 NL]

Maar ik zal mijne frein optrekken.

[Bewerkt door Plikona op 11-10-2007 om 21:47 NL]