gezocht : ei.
Antw: Antw: gezocht : ei.
Voor de chinese ban op alle fossielen vanuit hun land was er al een heleboel gewoon legaal ge-exporteerd, inclusief vele vele dinosaurus eieren.ammun rah schreef:
misschien even vermelden dat geen enkel chinees dinosaurus ei op een wettige manier uit china gebracht is
Nog steeds worden er legaal fossielen ge-exporteerd dit berteft zgn gerestaureerde fossielen die dan plotseling vallen onder moderne beelhouwerken dit is een grijs gebied omdat onder die noemer ook illegaal zeldzame fossielen worden ge-exporteerd die eigenlijk in een museum thuishoren.
Verder is er een grote Chinese interne fossielen markt dat legaal lijkt te zijn zolang de fossielen in China blijven.
Maar de grenzen van China zijn lang en er wonen veel mensen die graag wat bijverdienen.
Al met al als je een chinees Dino-ei koopt kan die best legaal zijn of niet natuurlijk.
Het is maar hoe je het bekijkt.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Betelgeuze
Antw: gezocht : ei.
Deze verkoper is te vertrouwen, ik heb er zelf ook ooit een hadrosaurus ei van gekocht voor een mooie prijs:
http://www.lowellcarhart.net/
[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2007 om 00:06 NL]
http://www.lowellcarhart.net/
[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2007 om 00:06 NL]
Alpha Orionis
The Stone schreef : Voor de chinese ban op alle fossielen vanuit hun land was er al een heleboel gewoon legaal ge-exporteerd, inclusief vele vele dinosaurus eieren.
Bedoel je de tijd dat er gewoon weinig controle was? Ten tweede, deze tijd is al erg lang voorbij en verklaart de enorme hoeveelheid aangeboden dinosaurus eieren niet! Deze zijn gewoon illegaal het land uit gesmokkeld, en het is niet omdat een verkoper ze pas koopt nadat ze het land zijn uitgesmokkeld, dat ze ineens legaal verkregen zijn!
die gerestaureerde fossielen, dit is een loopje nemen met de wet, ik smeer wat aan m\'n fossiel en nu kan het reglementair het land uit? Kom nou, je weet goed genoeg dat geen enkel vertebratenstukje het land uit mag, laat staan invertebraten
maar de grenzen van china zijn lang en die arme chineesjes willen wat bijverdienen?
En dat maakt het dan wel weer legaal?
mvg stijn
Bedoel je de tijd dat er gewoon weinig controle was? Ten tweede, deze tijd is al erg lang voorbij en verklaart de enorme hoeveelheid aangeboden dinosaurus eieren niet! Deze zijn gewoon illegaal het land uit gesmokkeld, en het is niet omdat een verkoper ze pas koopt nadat ze het land zijn uitgesmokkeld, dat ze ineens legaal verkregen zijn!
die gerestaureerde fossielen, dit is een loopje nemen met de wet, ik smeer wat aan m\'n fossiel en nu kan het reglementair het land uit? Kom nou, je weet goed genoeg dat geen enkel vertebratenstukje het land uit mag, laat staan invertebraten
maar de grenzen van china zijn lang en die arme chineesjes willen wat bijverdienen?
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Nee, zeer zeker niet!louis schreef:
kan ik ebay wel vertrouwen??
En dan zijn er nog chineesjes die wonderen kunnen verrichten met kippeneierschalen.ammun rah schreef:
mvg stijn

[Bewerkt door Plikona op 31-10-2007 om 16:45 NL]
- sharkteethrene
ammun rah schreef:
The Stone schreef : Voor de chinese ban op alle fossielen vanuit hun land was er al een heleboel gewoon legaal ge-exporteerd, inclusief vele vele dinosaurus eieren.
Ha Stijn,
Even toelichten dit,jou woorden:
\"Bedoel je de tijd dat er gewoon weinig controle was?\":
Hij zegt GEEN CONTROLE volgens mij?
Ten tweede: \"deze tijd is al erg lang voorbij\"
Dus hij is er wel geweest?
rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

wat dacht je hiervan??
hij staat op 85 dollar
zal hij nog veel stijgen?
het is toch een echt ei?!!
zie ook http://stores.ebay.com/Eons-Ago-Company op de reeksdie voorbij schuift het 2de ei
[Bewerkt door Louis op 01-11-2007 om 13:26 NL]
Louis
De mosakaak ernet voor is zo vals als maar kan zijn. De eieren worden ook aan de lopende band gemaakt in China. \"\"maar de grenzen van china zijn lang en die arme chineesjes willen wat bijverdienen\"\" , wat het geheel een nep legaal sausje geeft.
Zolang als dit soort handel niet alleen aan de straatstenen maar ook aan argeloze kopers gesleten wordt , zal het gemaakt worden.
Zolang als dit soort handel niet alleen aan de straatstenen maar ook aan argeloze kopers gesleten wordt , zal het gemaakt worden.
jep, zolang wij tegen de muren blijven praten...
er is alleen maar een markt voor die dingen als jullie ze blijven kopen! Knoop dat goed in uw oren. Ze kunnen nog illegaal met duizenden uit china gesmokkeld worden, als ze niet verkocht raken...
@rene: voor zover ik weet is er nooit wat legaal uit china geexporteerd; geen controle betekent toch niet dat het legaal is?
mvg stijn
er is alleen maar een markt voor die dingen als jullie ze blijven kopen! Knoop dat goed in uw oren. Ze kunnen nog illegaal met duizenden uit china gesmokkeld worden, als ze niet verkocht raken...
@rene: voor zover ik weet is er nooit wat legaal uit china geexporteerd; geen controle betekent toch niet dat het legaal is?
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Die rij eieren lijkt wel wat op een serie groot uitgevallen cakejes, die in dezelfde vorm gebakken zijn. Toch schijnt deze verkoper van chinese fossielen een, wat de echtheid van zijn materiaal betreft, betrouwbare reputatie te hebben.
Iets is legaal zolang er geen wet of verordening is die het verbiedt. Weet iemand of en zo ja wanneer China een verbod tot uitvoer heeft uitgevaardigd? Of er al dan niet controle wordt uitgeoefend doet aan de (il)legaliteit inderdaad niets toe of af. Men zou hoogstens van gedogen kunnen spreken als er willens en wetens niet wordt opgetreden.
vr. groet
Jan
Iets is legaal zolang er geen wet of verordening is die het verbiedt. Weet iemand of en zo ja wanneer China een verbod tot uitvoer heeft uitgevaardigd? Of er al dan niet controle wordt uitgeoefend doet aan de (il)legaliteit inderdaad niets toe of af. Men zou hoogstens van gedogen kunnen spreken als er willens en wetens niet wordt opgetreden.
vr. groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
- Betelgeuze
Het is echt fossiel materiaal en de verkoper zegt heel duidelijk(in tegenstelling tot veel andere verkopers) dat dit een samenstelling is:plikona schreef:
De mosakaak ernet voor is zo vals als maar kan zijn.
Dat deze verkoper deze kaak composities verkoopt wil niet zeggen dat het een oneerlijke verkoper is. Deze kaken zie je overal te koop, zelf in winkels als Steen en Been in Antwerpen die jullie wel bekend zal zijn.The preparers extracted the teeth and bone fragments from the original brittle matrix and reassembled the pieces into the configuration below – just like museums do after they’ve extracted fossilized bones from a dig site. However, the preparers went a step further with this specimen and mounted the jaw fragments in a stronger matrix comprised of crushed original matrix and a binding compound. So you are getting original bone and teeth, but mounted in a reconstituted matrix for a more impressive display.
Verder plaats deze verkoper bij elk ei dat hij verkoopt de volgende link: http://www.lowellcarhart.net/ebay/fake.html
Ebay is WEL te vertrouwen! Je moet er alleen je tijd voor nemen en weten welke verkopers je kan vertrouwen. Als je iets op Ebay koopt moet je altijd alle informatie lezen, dan kom je niet voor verassingen te staan.
Koop nooit van een verkoper die weinig informatie plaats, blurry foto\'s gebruikt of bijna geen/negatieve feedback krijgt.
EONS is zeker te vertrouwen, zijn fotos zijn altijd duidelijk en laten niet alleen de goeie kant van de fossielen zien. De uitleg is altijd zeer compleet en erg informatief. De service is uitstekend en de fossielen zijn altijd netjes ingepakt zodat ze niet beschadigd worden onderweg. Ben je niet tevreden met je fossiel dan kan je het nog altijd terugsturen en krijg je je geld terug zoals in de voorwaarden staat.
Ikzelf heb al vaak via Ebay gekocht en zelf een aantal dingen verkocht en heb nog nooit problemen gehad.
Plikona, hoeveel ervaring heb jij met e-bay?
Ik ben het er mee eens dat het altijd leuk is om zelf fossielen te vinden, maar niet iedereen is even gefascineerd door haaietanden en \'schelpen\'. Ik hou van alle fossielen maar ben vooral geïnteresseerd in dinosaurussen. Aangezien het in Europa bijna onmogelijk is om dino materiaal te vinden en die meestal te kostbaar is om te ruilen is \'kopen\' vaak de enige optie.
De vraag was duidelijk \"waar kan ik een dinosaurus ei kopen\", niet \"wat vinden jullie er van dat ik een dinosaurus ei wil kopen\".
Ik denk niet dat hier iemand in het recht is iemand een bepaald soort fossiel te ontzeggen. Als Louis echt een dinosaurus ei wilt en daar een som geld wilt voor neerleggen dan zie ik niet in waarom hij dat niet zou kunnen doen.
Aan de hand van de informatie die je op ebay ziet kan jij niet bewijzen dat deze verkoop echt illegaal is, dus zie ik niet in waarom je Louis schuldgevoelens moet geven als hij deze wilt kopen.er is alleen maar een markt voor die dingen als jullie ze blijven kopen! Knoop dat goed in uw oren. Ze kunnen nog illegaal met duizenden uit china gesmokkeld worden, als ze niet verkocht raken
Als de verkoop van deze fossielen daadwerkelijk illegaal is dan is dat E-bay\'s taak daar iets tegen te doen, niet onze taak.
Ga jij telkens als je iets koopt achterhalen wie het heeft gemaakt, waar het is gevonden, wat er allemaal in zit? Ik denk dat je zou verschieten als je de oorsprong wist van heel wat dingen die bij jou thuis staan, en dan spreek ik niet enkel over fossielen.
Dat is een mooi hadrosaurus ei, het is zeker echt. Ja de prijs zal zeker nog stijgen, voor 85dollar ga je zeker geen dinosaurus ei kunnen kopen.wat dacht je hiervan??
hij staat op 85 dollar
zal hij nog veel stijgen?
het is toch een echt ei?!!
[Bewerkt door Betelgeuze op 01-11-2007 om 16:54 NL]
Alpha Orionis