NAUTILUS??
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: NAUTILUS??
Een goniatiet is een kleinere ammoniet-achtige uit het Devoon tijdperkHenk Jan schreef:
Marleen heeft er (ook) een uit Mill. Het is een goniatiet, een vroege ammoniet!
Hoe valt een dergelijke vondst te verklaren in Mill, waar je veel haaientanden vindt uit een veel jonger tijdperk. Een stomme vraag misschien, maar in het Devoon zwommen toch noch geen haaien! (of wel???)
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 06-11-2007 om 14:21 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
de fotos van Mill vond k al interessant, die van het dak ook 
maar van die van Jan werd ik letterlijk van m\'n stoel geblazen!!! PRACHTSTUK!!
een prachtig van een Goniatites uit het Carboon!!
ter zijner tijd wil ik al deze stukken wel eens in m\'n hand houden en op soort thuisbrengen, maar eerst nog even m\'n krijt ammo\'s afwerken,
heeft er iemand hier al studies over gezien? ik bedoel dan van de grindvondsten?
wonderfull!!
mvg stijn

maar van die van Jan werd ik letterlijk van m\'n stoel geblazen!!! PRACHTSTUK!!
een prachtig van een Goniatites uit het Carboon!!
ter zijner tijd wil ik al deze stukken wel eens in m\'n hand houden en op soort thuisbrengen, maar eerst nog even m\'n krijt ammo\'s afwerken,
heeft er iemand hier al studies over gezien? ik bedoel dan van de grindvondsten?
wonderfull!!
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Hammerhead
Leuk om dergelijke reacties te horen!
@ Henk Jan, ik neem het je absoluut niet kwalijk.
Ik had eigenlijk een beetje andere reactie verwacht van je na de reacties op voorgaande vondsten.
Groeten,
Jan
@ Henk Jan, ik neem het je absoluut niet kwalijk.
Ik had eigenlijk een beetje andere reactie verwacht van je na de reacties op voorgaande vondsten.
Groeten,
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ik ben van tactiek veranderd; eerst heel vriendelijke reacties, dan een uitnodiging en dan op m\'n gemak grasduinen in een vitrine of op zolder met een verborgen plastic zakje en een zwart maskertje op.
HJ
- agaathunter
Hoi,
Henk-Jan ik had het vorig jaar inderdaad een goniatiet afgebeeld, waar velen vraagtekens bij hadden.
Uiteindelijk bleek het toch een grote goniatiet te zijn, die qua grootte en kleur nogal afwijkt van de goniatieten die men normaal vindt.
Als je bij \"Vindplaatsen\" Tienray, Wemb of Arcen aanklikt, zie je daar ook nog afbeeldingen van de meest gangbare goniatieten uit de grindgaten.
Hoe zeldzaam ze zijn blijkt wel uit het gegeven dat ik iedere week wel 1 midddag in de grindgaten aan het zoeken ben en er hooguit 1 gemiddeld per jaar vind.
Koester ze dus!!!
Groetjes: Ed
Henk-Jan ik had het vorig jaar inderdaad een goniatiet afgebeeld, waar velen vraagtekens bij hadden.
Uiteindelijk bleek het toch een grote goniatiet te zijn, die qua grootte en kleur nogal afwijkt van de goniatieten die men normaal vindt.
Als je bij \"Vindplaatsen\" Tienray, Wemb of Arcen aanklikt, zie je daar ook nog afbeeldingen van de meest gangbare goniatieten uit de grindgaten.
Hoe zeldzaam ze zijn blijkt wel uit het gegeven dat ik iedere week wel 1 midddag in de grindgaten aan het zoeken ben en er hooguit 1 gemiddeld per jaar vind.
Koester ze dus!!!
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak