Galeocerdo aduncus
- Supergraver
Antw: Galeocerdo aduncus
Loopt de kroonbasis niet wat breed uit voor een Somniosus? Tevens zou er in geval van een Somniosus een lob van de kroon aan de labiale zijde moeten doorlopen over de wortel. Bij deze tand is er een duidelijke scheiding waar te nemen tussen kroon en wortel aan de linguale en labiale zijde. Ook heeft de wortel van deze tand aan de labiale zijde een typische \'Galeocerdo\' curve.
Ik blijf het houden op een G. aduncus.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:30 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:31 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:34 NL]
Ik blijf het houden op een G. aduncus.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:30 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:31 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 12-11-2007 om 17:34 NL]
- Supergraver
- binbinneke
- Contacteer:
Ik ga zeker en vast mee voor Galeocerdo. Lijkt me inderdaad nogal groot voor \'n Somniosus en zelfs als dat mogelijk is meen ik toch de grovere kartels te herkennen op de tand. (zie aanduiding foto)
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Heren,
Ik heb het gevecht met mijn toestel op bevredigende wijze af kunnen sluiten. Bijgaan nog wat duidelijker materiaal.
De door Martijn genoemde rand is duidelijk aanwezig, hoewel hij op de foto niet duidelijk naar voren komt.
Met vriendelijke groet,

Ik ben wel een leek in vergelijking met de experts onder jullie, maar heeft de Galeocerdo aduncus geen knikje(zie foto)? De tanden van die soort die ik in mijn bezit heb, en diegene die ik op foto heb gezien; hebben dit duidelijk wel.
Zou het eventueel een Galeocerdo cuvieri of Galeocerdo latidens kunnen zijn? Deze tanden hebben duidelijk wel zo\'n knikje.
In Mill komen er blijkbaar enkel aduncussen voor...? dus weet ik het ook niet...
Groeten, Gigi
Minilodon
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: Galeocerdo aduncus
duidelijk een Galeocerdo aduncus.fransn schreef:
Heren,
Ik heb het gevecht met mijn toestel op bevredigende wijze af kunnen sluiten. Bijgaan nog wat duidelijker materiaal.
De door Martijn genoemde rand is duidelijk aanwezig, hoewel hij op de foto niet duidelijk naar voren komt.
Met vriendelijke groet,

gr sean
Galeocerdo aduncus
Hoi Martijn,
Je hebt helemaal gelijk.
Een Galeocerdo is het.
De karteling is tevens te fijn en regelmatig voor Somniosus.
groeten, Erik
Je hebt helemaal gelijk.
Een Galeocerdo is het.

De karteling is tevens te fijn en regelmatig voor Somniosus.
groeten, Erik
- Supergraver
Antw: Antw: Galeocerdo aduncus
Hoi Gigi,gigi schreef:
Ik ben wel een leek in vergelijking met de experts onder jullie, maar heeft de Galeocerdo aduncus geen knikje(zie foto)?
Zou het eventueel een Galeocerdo cuvieri of Galeocerdo latidens kunnen zijn? Deze tanden hebben duidelijk wel zo\'n knikje.
In Mill komen er blijkbaar enkel aduncussen voor...? dus weet ik het ook niet...
Groeten, Gigi
G. latidens kunnen we zowiezo uitsluiten dit is nl een vroeg-Eocene soort

De G. cuvier heb ik nog nooit gezien in Mill, maar misschien Rene wel? We hebben het al eens eerder gehad over de Physogaleus contortus, deze heeft ook een knik en een verdraaiing van de kroonpunt. Ook van deze tand zegt men dat hij niet voorkomt in Mill. Nogmaals Rene, ik ben reuze benieuwd naar de eventueel andere soort (en) Galeocerdo in Mill.
Ik ben niet zo bekend met de exacte tandposities van de G. aduncus maar het ontbreken van de knik zou kunnen duiden op een posteriore of juveniele tand.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 13-11-2007 om 11:11 NL]
Hoi Martijn,
Ik had ook al gedacht aan de Physogaleus maar aan de Physogales latus of secundus. Maar zijn die zijn normaal gezien heel wat kleiner dacht ik?
Ben ook benieuwd aan het worden...
Groeten Gigi
Ik had ook al gedacht aan de Physogaleus maar aan de Physogales latus of secundus. Maar zijn die zijn normaal gezien heel wat kleiner dacht ik?
Groeten Gigi
Minilodon
Hoi Martijn,
Groeten Gigi
Groeten Gigi
Minilodon