Tandje Mill?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Tandje Mill?

Bericht door erik m » 27 nov 2007, 19:10

Kijk nu eens even goed naar de groote van de potvis tand die al eerder op het net is gezet
want die tand mist nou net dat kleine puntje.
Kijk ook eens bij elasmo.com naar spermwhale tanden en kijk dan nog eens goed naar het tandje van deze topic en het zou dus ook nog een zeeleeuw kunnen zijn.

gr erik

E.J.

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 27 nov 2007, 19:20

Hoi Erik,
er zijn echter meerdere soorten potvissen zoals je zelf weet. De grote tand die jij een tijdje geleden toonde was een unicum qua grootte. Ik denk toch nog steeds dat dit \'n potvisje is. Ik herken er absoluut geen dolfijn in (daarin zijn we da toch al akkoord ;)) maar ook geen zeehond. Zoals ik al zei ben \'k geen kenner maar ik denk niet dat dit de normale grootte is van zeehondtanden. Ook de vorm van de kroon, met de \'ribbels\' doen me denken aan potvis. Misschien een kenner die hier op kan antwoorden? Of anders \'n mailtje naar Marwalvis.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 27 nov 2007, 19:56

Hallo Erik,

Zeker \'n potvistand.
Er komen verschillende tandwalvissen in Mill voor, dus ook verschillende vormen tanden.

Groeten Hans.

Hans

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 27 nov 2007, 21:13

Met Hans eens, een tandwalvis ZEKER.

Denk ook eens aan de grote dolfijnen Eurhinodelphis of de Orka\'s en er waren in die tijd zeer veel soorten!!

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

erik m

Bericht door erik m » 28 nov 2007, 01:16

Een tandwalvis dat zou best wel kunnen maar als ik de naam potvis hoor dan denk ik toch eerder aan het formaat van moby dick en dat is dan ook de soort die we potvis noemen en die valt naar mijn weten onder de tandwalvissen en voor een potvis is dit tandje toch echt te klein dus ik vraag me af van welke tandwalvis is dit tandje.

gr erik

E.J.

agaathunter

Bericht door agaathunter » 28 nov 2007, 10:33

Hoi Erik

Ik houd het ook op een potvistand.
Deze is echter lang niet compleet.

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 28 nov 2007, 10:42

Nu ik nog eens kijk denk ik ook een tandwalvistand *hihi leuk woord :D* Ik dacht eerst ook bij potvis dat is zo\'n mega beest net als Moby Dick.

Gr. Robbin

Luctor et Emergo

Supergraver

Bericht door Supergraver » 28 nov 2007, 10:46

Hoi Erik (en de rest natuurlijk ook)

Vanmiddag zit ik weer op mijn eigen PC en dan plaats ik even een foto van een tand die waarschijnlijk alles duidelijk zal maken.

Gr

Martijn

erik m

Bericht door erik m » 28 nov 2007, 10:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wat foto\'s gemaakt van het tandje om te laten zien dat het best wel meevalt van wat hij nog mist.
Je kunt zien dat de wortel een kant mist en dat de tip ook een klein stukje mist.
Ik heb ook nog even een moby dick versie er bij gedaan die helaas de punt mist.
Is er iemand die wat plaatjes heeft van de tandwalvissen uit die tijd dan word het wat duidelijker denk ik.

Groetjes Erik

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 28 nov 2007, 11:05

Hoi Martijn,

Ik zie net jou berichtje en ben best nieuwsgierig naar jou tandje en hoop dat we dan een naam aan mijn tandje kunnen geven.

Wat is dit toch een mooie hobby.

In de buiten lucht lekker bezig zijn en dan ook nog via de comp samen uitzoeken wat we uit de grond hebben gehaald.

gr erik

E.J.

Gesloten