zeeegels
Antw: zeeegels
Volgens mij heeft het voorkomen van die zeeegeltjes niet zoveel te maken met of er is opgespoten of niet.
Ik heb namelijk wel eens dergelijke zeeegeltjes gevonden met het vlees er nog is, en ze waren daar zeker niet aan het opspuiten. Bovendien komen ze ook voor in Nederland en daarbuiten waar nooit is opgespoten.
Ik heb namelijk wel eens dergelijke zeeegeltjes gevonden met het vlees er nog is, en ze waren daar zeker niet aan het opspuiten. Bovendien komen ze ook voor in Nederland en daarbuiten waar nooit is opgespoten.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Antw: zeeegels
ik weet dat er een aantal jaar geleden gewerkt werd in het zwin om de dijk aan nederlandse kant te beschermen (wat overgens een hele discussie had losgeweekt tussen nederlandse en belgische overheden)maar normaal gesproken gelden daar redelijk strenge bepalingen om het natuurgebied te beschermen.
maar verder wordt er aan de belgische kust flink wat opgespoten. in nederland zal dat wel hetzelfde zijn.
[Bewerkt door george op 22-03-2005 om 08:56 NL]
[Bewerkt door george op 22-03-2005 om 08:57 NL]
maar verder wordt er aan de belgische kust flink wat opgespoten. in nederland zal dat wel hetzelfde zijn.
[Bewerkt door george op 22-03-2005 om 08:56 NL]
[Bewerkt door george op 22-03-2005 om 08:57 NL]
Antw: zeeegels
Deze zeeegeltjes (Zeeboontjes) komen al voor vanaf het mioceen (niet dezelfde soort, maar sterk verwant aan). Ook in Antwerpen bij de werk\\zaamheden aan de havendoks zijn ze te vinden. Bij Cadzand komen naast de recente ook wel fossiele exemplaren voor. Deze zijn meestal te herkennen aan de iets donkerdere kleur en aan de dikkere schaal. Wat echt fossiel of recent is, is vrij moeilijk te bepalen.
jacques