onbekende botfragmenten; hulp gezocht!
Antw: onbekende botfragmenten; hulp gezocht!
Hallo allemaal,
bedankt voor de reacties. Ik vrees: geen zeehond, zoals Franky in eerste instantie dacht (wat ik me op basis van de foto\'s wel kan voorstellen), maar \"gewoon\" haas (wel een leuke vondst op eerste paasdag
trouwens). Alleen dat andere stuk blijft nog onduidelijk. Wie geeft 100 procent zekerheid? (misschien ook met een plaatje, want dat verduidelijkt - zie het geval \'haas\' wel heel veel).
Groeten, Jan en Koen
bedankt voor de reacties. Ik vrees: geen zeehond, zoals Franky in eerste instantie dacht (wat ik me op basis van de foto\'s wel kan voorstellen), maar \"gewoon\" haas (wel een leuke vondst op eerste paasdag

Groeten, Jan en Koen
wie zoekt zal vinden
gezien de afmeting en de uitstekels lijkt het inderdaad haas of konijn te zijn.
Die van mijn zeehondje is inderdaad een centimeter of 10, de jouwe als je een gemiddelde maat duimnagel hebt 5 a 6 centimeter. op de kaloot word vrij veel landzoogdier gevonden uit het pleisto/holoceen en dit maakt determineren extra moeilijk. wie weet is het wel hond of kat.
Die van mijn zeehondje is inderdaad een centimeter of 10, de jouwe als je een gemiddelde maat duimnagel hebt 5 a 6 centimeter. op de kaloot word vrij veel landzoogdier gevonden uit het pleisto/holoceen en dit maakt determineren extra moeilijk. wie weet is het wel hond of kat.
groeten van de brabantse bende
Dag Franky,
afgaande op de foto van Theo zeg ik (met Frederick) 1000 procent zeker haas. Wel jammer dat het niks echt bijzonders is maar toch ook weer leuk om te weten.
In elk geval bedankt voor je reactie.
En inderdaad; op de Kaloot vind je veel recent botmateriaal; ook best interessant maar niet zo bijzonder.
Groeten
afgaande op de foto van Theo zeg ik (met Frederick) 1000 procent zeker haas. Wel jammer dat het niks echt bijzonders is maar toch ook weer leuk om te weten.
In elk geval bedankt voor je reactie.
En inderdaad; op de Kaloot vind je veel recent botmateriaal; ook best interessant maar niet zo bijzonder.
Groeten
wie zoekt zal vinden
- notorynchus
Antw: Antw: onbekende botfragmenten; hulp gezocht!
Ik zal maar doen alsof ik dat niet gelezen heb(met Frederick):

Frederik
1e ding een distaal(onderste) gewrichtsvlak van een radius(spaakbeen)v.e. onvolgroeid beest, zoals Vilmar al zei. Maar het kan ook nog een hertachtige wezen.
Het heiligbeen lijkt me nu wel duidelijk!
Het heiligbeen lijkt me nu wel duidelijk!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Okay mannen, we zijn er wel uit denk ik; ik begrijp alleen Frederiks antwoord niet, maar misschien heb ik wat gemist 
Groeten

Groeten
wie zoekt zal vinden