korte zoektocht ault
2de deel egeltjes : korte zoektocht ault

Hier nog wat zee-egeltjes.
Deze zijn nog niet zo goed geprept zit nog veel klei op dat versteend is de rest was simpel te preppen behalve deze.
Hier zitten ook wel knappe stukken tussen.
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: korte zoektocht ault
Chips, mooie egels zeg!!
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
tandje voor de experts : korte zoektocht ault

Heb dit tandje ook nog gevonden puur toeval hoor alleen spijtig dat de wortel eraf is.
Verder is het een zeldzaam exmplaar denk ik want in le bois de cise vallen helemaal niet veel tandjes te vinden.
Als iemand meer weet.
grtz dinkie
haaienwervel + haaientand ault
Nog een laatste oproep.
Weet iemand iets meer van de haaienwervel en haaientand( als er meer foto\'s gewenst zijn gelieve te zeggen).
@guido : Het was inderdaad een zware dag , vooral de rit heen en terug heeft lang geduurd maar het zoeken zelf viel goed mee.
Iedereen bedankt voor de leuk reacties.
grtz dinkie
[Bewerkt door dinkie op 06-04-2008 om 21:57 NL]
Weet iemand iets meer van de haaienwervel en haaientand( als er meer foto\'s gewenst zijn gelieve te zeggen).
@guido : Het was inderdaad een zware dag , vooral de rit heen en terug heeft lang geduurd maar het zoeken zelf viel goed mee.
Iedereen bedankt voor de leuk reacties.
grtz dinkie
[Bewerkt door dinkie op 06-04-2008 om 21:57 NL]
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
1° Ivm de haaienwervel: Best wel groot (stuk al 7 cm ...). Heb eens rondgeneusd, en Shimada (1997) maakt melding van een Lamniform wervellichaam met een geschatte diameter van 10 cm, dat hij toeschrijft aan een haai uit de familie Cretoxyrhinidae.
2° Het haaientandje, wat mij door de platte, driehoekige kroon met gave snijrand, doet denken aan een soort uit dezelfde familie.
Besluit: Ik zou het in beide gevallen (wervellichaam en tandje) houden op Cretoxyrhinidae indet. (niet nader te determineren soort uit de familie Cretoxyrhinidae)
[Bewerkt door tandenzoeker op 06-04-2008 om 22:16 NL]
2° Het haaientandje, wat mij door de platte, driehoekige kroon met gave snijrand, doet denken aan een soort uit dezelfde familie.
Besluit: Ik zou het in beide gevallen (wervellichaam en tandje) houden op Cretoxyrhinidae indet. (niet nader te determineren soort uit de familie Cretoxyrhinidae)
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Supergraver
Antw: Antw: korte zoektocht ault
tandenzoeker schreef:
1° Ivm de haaienwervel: Best wel groot (stuk al 7 cm ...). Heb eens rondgeneusd, en Shimada (1997) maakt melding van een Lamniform wervellichaam met een geschatte diameter van 10 cm, dat hij toeschrijft aan een haai uit de familie Cretoxyrhinidae.
Wat mij betreft is dat helemaal BINGO.
Gr
Martijn
Leuke vondsten
Ik ben 10 mei in Baie de Somme, k\'zal maar even passeren zeker wie weet vind ik wel iets.
Ik ben 10 mei in Baie de Somme, k\'zal maar even passeren zeker wie weet vind ik wel iets.