Naturalis Leiden

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Casper
Contacteer:
Antw: Naturalis Leiden

Bericht door Casper » 25 apr 2005, 09:34

Hallo Ilse. wat is zaal vijf? is dat bij de ingang, voorbij het winkeltje, nog voor de \"bibliotheek\", links?
iig hoort daar iemand voor de determinatie te zitten. hoewel de twee aardige studentes die daar toen zaten er niet zo bijzonder veel verstand van hadden vond ik.
wat je kunt doen is een meeltje sturen aan Lars van den Hoek Ostende. zijn adres staat wel bij de website van naturalis onder personeel. hij zal je snel antwoord geven, behalve als hij op vakantie is zoals bij mij gebeurde :)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

ilse

Bericht door ilse » 25 apr 2005, 10:17

Hoi Casper,
Bij nader inzien bedoelde ik verdieping 4 (de schatkamer) wat het ook mag wezen.
Bedankt alvast voor de informatie, maar ga eerst eens aan jullie raad vragen. Het is altijd leuker als je de mening hoort van meerdere personen.
Groetjes
Ilse

FOSSILS ARE FOR EVER!

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 25 apr 2005, 10:54

een keer in de maand op een woensdag kan je je fossielen laten zien en laten determineren, kijk op de site van naturalis voor meer info...

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

trilobietje

Bericht door trilobietje » 27 apr 2005, 13:28

Ik vond Naturalis best knap, vooral voor de jeugd met die interactieve aanpak. Ook erg mooi van opstelling. Zelf was ik wel wat teleurgesteld.Waarschijnlijk omdat ik enkel voor de fossielen kwam. Dan moet je volgens mij toch zeker bij \"De Groene Poort\" zijn langsgeweest. En waarom moest die zon nu schijnen, een hele middag in een donker museum terwijl buiten de zon schijnt :-(
Gelukkig vond mijn dochter Sarah (8) het een leuke middag. Dat maakt toch weer veel goed.
groetjes
Marleen

wie niet zoekt, niet vindt

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 27 apr 2005, 15:35

Hiermee ga ik misschien way offtopic maar ik wil toch reageren op hetgeen gezegd is over het KBIN in België.

Ik geef het toe, België is een \"apenland\", maar als er één ding is waar we als Belg dan trots mogen op zijn is het wel onze Iguanodon (Bernissartensis). Wat me énorm stoort omtrent deze materie is het *feit* dat de opgestelde skeletten in het KBIN, ver geen aandacht krijgen. Slecht onderhouden, kilo\'s stof, verkeerd opgezet, etc... Als je in de zaal dan de vergelijking maakt met robo-dino\'s die er staan, of de geschiedenis van de mens die men daar beeldend weet weer te geven, dan vind ik dat enorm triestig... énorm. (nu weten we ook waarom de vorige directeur van het KBIN zijn ontslag heeft gegeven).

Afbeelding
Verval: foto\'s die ik nam in het KBIN in Brussel. De Iguanodon zaal, ik heb héél wat met het contrast moeten prutsen om de foto\'s duidelijk te krijgen.

The earth has music for those who listen.

ziepe

Bericht door ziepe » 27 apr 2005, 15:37

Anyway, als we nu naar de andere kant van België rijden, naar de provincie Henegouwen, dan kan je daar het miniscule mijnwerkersdorpje \"Bernissart\" vinden, waar een klein museumpje is voor de vondsten die m\'n daar heeft gedaan. Een hele hoop fossielen uit de rijke kleibodem, mooi geetaleerd, prachtig onderhouden, veel info én 1 iguanodon skelet.

Afbeelding
Foto\'s genomen in het kleine museumpje, aandacht voor het kleinste detail...

Ik vraag me af, waar leggen de *moneymakers* hun proiriteiten... zucht, dit is héél triestig...

Ziepe

ziepe

Bericht door ziepe » 28 apr 2005, 17:23

Ter info:

Bienvenue au Musée l\'Iguanodon de Bernissart !
Ruelle des Médecins - 7320 Bernissart - +32(0)69/76.66.13 - musee_iguanodon@hotmail.com -

http://www.bernissart.be/musee/nouvelle_page_1.htm

Ziepe

Gesloten