Zeef

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Somniosus
Contacteer:
Antw: Antw: Zeef

Bericht door Somniosus » 25 apr 2005, 11:34

Supergraver schreef:
Sorry dat ik zo reageerde, maar ik vind dat men vaak nogal agressief overkomt, van: \'hoezo dan!, WAAROM DAN?\' Alsof zij alle kennis in pacht hebben. Wat ik zeg is geen regel, het is alleen mijn manier van zoeken, graven en met de hobby omgaan. Ik leer oa ook van mensen hier op het forum en ik sta voor alles open ook van de beginnende verzamelaar.
Groeten Martijn
Euh...ik vermoed dat dit niet op mij is bedoeld?

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 25 apr 2005, 11:36

Supergraver schreef:
De stroming bij Mill is, laten we zeggen, vrij behoorlijk doordeweeks. En grote keien, maar ook walviswervels en megalodons (!) worden behoorlijk hard je zeef in geblazen, met als gevolg (vooral bij degenen die kippengaas gebruiken) dat je gaas scheurt. Tevens zullen de planken vaak losgaan bij de hoeken, hoewel deze vaak door het gaas nog bijelkaar worden gehouden. Schroeven, houtlijm, krammen kunnen de schade vaak wel beperken.
Juist ja, maar ik vermoed dat Rob in het weekend zal gaan, zonder stroming.
Ik heb ooit tijdens de week een veldbed gebruikt waarop gaas gespannen was ipv stof.

Ammoniet
Antw: Zeef

Bericht door Ammoniet » 25 apr 2005, 14:38

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips.Met deze tips kan ik zeker wel wat mee.Ik denk dat ik binnenkort maar aan de slag gaan. Misschien kan iemand een foto maken van hun eigen zeef, dan kan ik een beetje kijken hoe en wat er het allemaal uit ziet. Snap je? En ik ga in het weekend. Wat is beter, zaterdag of zondag? Ik wil het liefst op een zaterdag en waarom... dat weet ik zelf ook niet, haha.

Groeten Rob :)

[Bewerkt door Ammoniet op 25-04-2005 om 13:39 NL]

groet,

Yma van den Driest

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times

Bericht door De DinoDolsjes » 25 apr 2005, 15:09

ammoniet schreef:
...Wat is beter, zaterdag of zondag? Ik wil het liefst op een zaterdag en waarom... dat weet ik zelf ook niet, haha.
Doe maar op zaterdag, want dan heb je de volgende 3 belangrijke voordelen:
- er is nog minder \"geplunderd\". Op vrijdag namiddag (na het opspuiten) en zaterdagochtend wordt nl. al veel gezocht.
- Meestal staat er nog wat water dat nog niet is weggezakt en kun je de zeef uitwassen. Vooral bij gebruik van een fijnmazige zeef is dat aan te bevelen.
- Je kunt zondag nog een keer gaan :-)

Andere tips:
- zoek met name rondom de mond van de pijp.
- daarnaast kun je ook zoeken in de door de bulldozer opgeschoven zijwanden. Zoek naar de banken met schelpen(gruis)
- vraag de andere aanwezigen op tips, de meesten willen je wel helpen.

Happy hunting,
Paul

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Zeef

Bericht door Supergraver » 25 apr 2005, 17:14

Euh...ik vermoed dat dit niet op mij is bedoeld?[/quote]

Nee dit is op niemand speciaal van toepassing. Het enige wat ik vraag is of een ieder gewoon op een normale (niet agressieve) manier kan antwoorden. Zonder dat een ander zich begint af te vragen of zijn vraag/suggestie zo ongelovelijk dom was.
Het is wel makkelijk zo achter een pc scherm lekker bot/lomp in te gaan op een suggestie van iemand, maar ik denk niet dat men dit zou doen face to face tijdens het graven.

Martijn

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 25 apr 2005, 17:23

mijn opmerking was echt niet agressief bedoeld hoor. en ik snape eigenlijk ook niet dat iemand er iets agressiefs uit kan opmaken, maar dat kan natuurlijk ook op een gebrek aan inlevingsvermogen van mijn kant duiden.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 25 apr 2005, 17:29

Hallo,

Het is misschien een domme vraag maar hoe gaat het daar eigenlijk aan het werk. Ik heb op een site gezien dat je gewoon op de grond kunt zoeken of in die heuveltjes daar met een zeef, maar hier heb ik gehoord dat je iets bij een pijp moet zoeken? Wilt iemand mij dat even uitleggen. Dan ben ik al weer een stuk wijzer!

groet,

Yma van den Driest

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 25 apr 2005, 17:36

Euh...het zand komt uit een pijp gespoten...dus zoek je in het zand in de buurt van de pijpmond, want het grovere materiaal komt daar eerst terecht. Voor de rest kan je overal in het zand zeven, althans waar er een schelpenbank is.

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 25 apr 2005, 17:43

somniosus schreef:
Euh...het zand komt uit een pijp gespoten...dus zoek je in het zand in de buurt van de pijpmond, want het grovere materiaal komt daar eerst terecht. Voor de rest kan je overal in het zand zeven, althans waar er een schelpenbank is.
Ow...bedankt.
Maar is het gevaarlijk daar? En... als je er bent waar moet je heen? Heeft iemand een perfecte beschrijving hoe je er heen gaat enz.?

[Bewerkt door Ammoniet op 25-04-2005 om 16:44 NL]

groet,

Yma van den Driest

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Zeef

Bericht door Supergraver » 25 apr 2005, 17:55

Maar is het gevaarlijk daar? En... als je er bent waar moet je heen? Heeft iemand een perfecte beschrijving hoe je er heen gaat enz.?

[Bewerkt door Ammoniet op 25-04-2005 om 16:44 NL][/quote]

Er staat bij de vindplaatsen op deze site en goede beschrijving.
Tijdens het spuiten doordeweeks kan het vlak bij de straal gevaarlijk zijn door alle stenen etc die mee worden gespoten. Soms kan het natte zand behoorlijk op drijfzand lijken oftewel je kan er in weg zakken. Dit is voornamelijk wanneer de drijver verkeerd ligt (of op de verkeerde diepte zuigt) en dat er dus bijna enkel en alleen zand op wordt gezogen.Zaterdags en zondags moet je alleen uitkijken dat je niet in een kuil van een ander stapt.

Gesloten