Is dit een tandje of een kaak?
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Is dit een tandje of een kaak?
Carcharias schreef:Ik ben het wel met Frederik eens. Pleistoceen is vooral een land afzetting (muizen leven op het land, niet?). De huidstekel van een rog, genaamd Raja Clavata komt voor in het plioceen.Supergraver schreef:Hmmmm, en waar baseer je dat dan op?notorynchus schreef:
Hoi,
Muizenkaakje = pleistoceen
roggenstekel = mioceen/plioceen
Frederik
Gr
Martijn
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 19-05-2008 om 14:10 NL]
Ja zo ken ik er nog een paar

Gr
Martijn
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Is dit een tandje of een kaak?
Nu vat ik hem niet meerSupergraver schreef:Carcharias schreef:Ik ben het wel met Frederik eens. Pleistoceen is vooral een land afzetting (muizen leven op het land, niet?). De huidstekel van een rog, genaamd Raja Clavata komt voor in het plioceen.Supergraver schreef:Hmmmm, en waar baseer je dat dan op?notorynchus schreef:
Hoi,
Muizenkaakje = pleistoceen
roggenstekel = mioceen/plioceen
Frederik
Gr
Martijn
Gr. Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 19-05-2008 om 14:10 NL]
Ja zo ken ik er nog een paar, tjonge jonge was het maar zo makkelijk!
Gr
Martijn

Luctor et Emergo
- Supergraver
Antw: Is dit een tandje of een kaak?
Hoi Robbin,
Het zou best kunnen dat de roggestekel uit het Plioceen en het kaakje uit het Pleistoceen afkomstig zijn. Maar mijn vraag is dat weet je het wel zeker? Komen alle rajastekels uit het Plioceen? En komen alle muizekaakjes uit het Pleistoceen?
Ik vind het nogal heel makkelijk om zoiets zomaar klakkeloos vast te stellen.
Gr
Martijn
Het zou best kunnen dat de roggestekel uit het Plioceen en het kaakje uit het Pleistoceen afkomstig zijn. Maar mijn vraag is dat weet je het wel zeker? Komen alle rajastekels uit het Plioceen? En komen alle muizekaakjes uit het Pleistoceen?
Ik vind het nogal heel makkelijk om zoiets zomaar klakkeloos vast te stellen.
Gr
Martijn
- Robbie Manders
Maak er nou niet zo\'n punt van..-,-
Ik denk ook dat Frederik gelijk heeft..
- Supergraver
Antw: Antw: Is dit een tandje of een kaak?
Robbie Manders schreef:
O jawel dat doe ik zeker wel, je wilt toch een goede determinatie of niet. Daar hoort dus ook een juiste tijdsbepaling bij, weet je dit niet zeker dan moet je er dus ook bij vermelden dat je \'vermoed\' dat ie uit het Pleistoceen komt, of iets van \'waarschijnlijk\' etc, etc. Maar als jullie het liever allemaal op de gok doen. Wie ben ik om je daar van te weer houden?
Robbie Manders schreef:
Ik denk ook dat Frederik gelijk heeft
Wat jij wilt, leef je uit!
Gr
Martijn
Ik vind het juist een reden om hier een punt(je) van te maken. Er wordt maar al te vaak op een determinatieforum met niet-onderbouwde reden gedetermineerd of in dit geval een tijdsperiode genoemd.Robbie Manders schreef:
Lees je eigen reactie ook even na. \"Ik denk...\" Dit is een determinatie forum, dus neem dan even de moeite de reden van je gedachte aan te geven. Anders heeft je mail dezelfde inhoud als van \"ik denk dat morgen de zon schijnt\". Daar hebben we dus niet zoveel aan.
Kritiek is trouwens opbouwend bedoeld. Niet op de man af en zeker niet om een beetje zuurpieserig te doen.
Arjen
He bah. Wil ik die Nedernoor een beetje support geven, is ie me al voor.
Goed weekend,
Arjen
Goed weekend,
Arjen
- Supergraver
lanselot schreef:
He bah. Wil ik die Nedernoor een beetje support geven, is ie me al voor.
Goed weekend,
Arjen

- Robbie Manders
Zijn keuze van determinatie moet èrgens op gebaseerd zijn. Als het een wilde gok zou zijn, of hij zou het écht niet weten, dan zou hij beter géén determinatie moeten geven.. En dit zou dan voor alle determinaties gelden: als je het niet weet, doen dan geen moeite en geef dan geen determinatie, want als het een verkeerde is heeft die persoon er ook niks aan.. Ik ben er zeker van dat één van jullie ook wel eens een determinatie heeft geplaatst waarvan je niet zeker was of het wel klopte of niet..
Maar wat maakt het uit..
Maar wat maakt het uit..

- Carcharias
- Contacteer:
Ik vind dat Martijn maar wat aan het muggenziften is. Als hij zo goed weet welke tijdsbepaling erbij hoort zeg het dan! Dit bespaart dan een hoop ellende. Ik heb een boekje erbij gepakt om die Roggenstekel op tijdsbepaling te determineren. Dit boekje ging speciaal over de vondsten van het strand van Nieuwvliet en omstreken. Ik wil hier niet mee zeggen dat alle Roggenstekels uit die periode kwamen maar de meeste gefossileerde exemplaren (r*twoord) wel.
Luctor et Emergo