oude jasjes...
Antw: oude jasjes...
Een samenklontering van Ellipsocehalus hoffi
is aanzienlijk minder zeldzaam. Maar zou dit ook een samenspoeling zijn?
gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
Antw: Antw: oude jasjes...
Daar zat ik ook aan te denken Jan.nestor schreef:
Een samenklontering van Ellipsocehalus hoffi
is aanzienlijk minder zeldzaam.
Mooi stuk, iets dergelijks heb ik ook.
Weet eigenlijk niet eens of dat nou vervellingen zijn of niet.
Ik heb enige (maar beperkte) ervaringen met vervellingen maar daar zie je altijd andere fossielen tussen zitten.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Hier http://www.trilobites.info/sutures.htm enige info over vervellingen?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Ellipsocephalus hoffi is een soort die je in grote getallen tegenkomt. Meestal zijn de (zeer kleine) wangen weg en heel soms ontbreekt ook het kleine pygidium. Ik heb er zo\'n 40. Van die 40 heb ik er eigenlijk maar drie of vier met wangen. En van die vier zitten er twee alleen op een stuk en één als een duotje waarvan er nog één is dubbelgeklapt.
Als een hoffi compleet is heeft deze meestal ook nog zijn doublure onder het cephalon indien zichtbaar of uitgeprept.
Dit \'solitair vinden van compleet gestorven dieren\' geldt ook voor Acanthalomina minuta. Ook hiervan ken ik geen complete dieren die massaal gevonden werden. Dit laatste is een vingerwijzing in de richting dat het bij de getoonde plaat waarschijnlijk over (al dan niet) verspoelde vervellingen gaat.
Bijgaand twee plaatjes van de besproken soorten van solitaire complete exemplaren.
Let op de kleine wang van de hoffi.
Enjoy,
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Kortom de Ellipsocephalus hoffi\'s die je in grote getallen tegenkomt moeten vervellingen zijn.
Blijft het vreemd dat daar geen andere fossielen tussen zitten.
Hele complete dieren vind je solitair, dat is trouwens ook mijn ervaring.
Blijft het vreemd dat daar geen andere fossielen tussen zitten.
Hele complete dieren vind je solitair, dat is trouwens ook mijn ervaring.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking