hulp bij prepen ammo Rheine
Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
Ik zou op het aanbod van Ceraurus ingaan Ward
De senioribus nil nisi bene
Antw: Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
yep, ik heb eerst wat zitten proberen met een schroevendraaier, maar dat lukte niet goed.nestor schreef:
Ik zou op het aanbod van Ceraurus ingaan Ward
Dus is hij net gepost, want als je die trilo\'s ziet die Tomas prept.

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Sjiek aanbod, Tomas. Dat mag wel eens gezegd worden.ceraurus schreef:
Betaling hoeft niet, je mag wel de verzendkosten betalen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
IDD top-aanbod Tomas!Frederik schreef:Sjiek aanbod, Tomas. Dat mag wel eens gezegd worden.ceraurus schreef:
Betaling hoeft niet, je mag wel de verzendkosten betalen.
Gr
Martijn
We zullen zien wat ik ervan kan maken.
Ward houdt jullie op de hoogte.

Ward houdt jullie op de hoogte.

Trilobiti Ceská Republika
- binbinneke
- Contacteer:
@ Frederik: wanneer je op het (droge) gesteente met bv. een mesje gaat schrapen, dan is dit gesteente beenhard. Wanneer je het gesteente natmaakt, wordt het zachter (althans uit mijn -al dan niet bepérkte- ervaring
).
gr. robin

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Hoe natter het gesteente hoe meer het fossiel en de matrix één geheel worden! De breuklijnen tussen het fossiel en de matrix zullen minder snel \'loskomen\' als het gesteente nat is.binbinneke schreef:
@ Frederik: wanneer je op het (droge) gesteente met bv. een mesje gaat schrapen, dan is dit gesteente beenhard. Wanneer je het gesteente natmaakt, wordt het zachter (althans uit mijn -al dan niet bepérkte- ervaring).
gr. robin
Mijn ervaring met Krijt gesteente is: laat de steen kurkdroog worden. Dit kan wel weken duren.
Werk naar het fossiel toe dmv een klein beitelje en korte tikken met een (niet al te grote) hamer. Zeker als je gaat werken met een luchtdrukbeiteltje dan moet de steen echt droog zijn. Anders ga je dwars door het fossiel.
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
- Supergraver
Hoi Vincko,
Klopt idd wat je zegt. Maar voor het \'nat\' maken(ik doe dat graag met wat verdunt azijn), vallen ook een paar dingen te zeggen. De scheiding tussen fossiel en matrix wordt veel duidelijker, het fossiel \'kleurt\' lichter terwijl de matrix donkerder wordt. Daarbij is de matrix dus zachter en makkelijker te verwijderen met een naaldje, priem of minischroevedraaier. Met de dremel houd ik zeker een paar milimeter afstand tov het fossiel, deze laatste paar milimeter doe ik dan ook met het kleine handgereedschap wat ik hierboven al noemde. Deze methode werkt het best voor mij, maar natuurlijk moet iedereen de methode hanteren die het beste voor hem of haar past.
Gr
Martijn
Klopt idd wat je zegt. Maar voor het \'nat\' maken(ik doe dat graag met wat verdunt azijn), vallen ook een paar dingen te zeggen. De scheiding tussen fossiel en matrix wordt veel duidelijker, het fossiel \'kleurt\' lichter terwijl de matrix donkerder wordt. Daarbij is de matrix dus zachter en makkelijker te verwijderen met een naaldje, priem of minischroevedraaier. Met de dremel houd ik zeker een paar milimeter afstand tov het fossiel, deze laatste paar milimeter doe ik dan ook met het kleine handgereedschap wat ik hierboven al noemde. Deze methode werkt het best voor mij, maar natuurlijk moet iedereen de methode hanteren die het beste voor hem of haar past.
Gr
Martijn
hoi allemaal,
hier het vervolg van de ammo preparatie.
De ammo kon je niet meer verder uit de steen krijgen, maar de bivale is wel erg goed gelukt.
Tomas zie me ook nog dat hij er "enkele dingen" bij zou stoppen.
Erg indrukwekkend vind ik als je zulke dingen weg kan geven.
Ziehier, m'n eerste mooie europeese/amerikaanse trilo's

1: de ammo
2: Ellipsocephalus hoffi uit Jince, Tsjechie
3: Olenellus sp. Nevuda, VS
4: Ogyiocarella sp. uit Builth Welles, Wales
5: Ogyiocarella debuchii uit Powys, wales
6: Kootenia sp. uit Washington, VS
7: Ogyginus cotndensis uit Powys, Wales
8: Ook leuk om even te laten zien, 2 Hemi's uit Bone Valley, geruild met Erik M.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Heel mooi prepwerk ward, niets meer aan doen.
@ Lanselot: wrijf het er nog eens in
groet
@ Lanselot: wrijf het er nog eens in

groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)