Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Foto 1 lijkt geenszins op jou ammoniet. De plooien zijn veel ronder dan jou ammoniet.
Ik weet niet welke ammoniet het dan is.
gr jeroen
Ik weet niet welke ammoniet het dan is.
gr jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Ik hoop wel dat je je met je volgende 'lading' beperkt tot fossielen net zoals je al netjes in je eerste 'lading' hebt gedaan.
<:{{{{{>
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Stijnboy,
2 opmerkingen:
1. Nee, alles kan niet. Dit is fossiel.net. Geen mineralen dus, daar is een andere site voor opgericht
2. Neem eens wat meer moeite en kwak toch niet steeds van allerlei tekst neer. Het ding links is geen haaientand. Door gewoon even te googelen kwam ik er binnen 10 seconden acher dat het een koraal was: http://www.indiana9fossils.com/Coral/Mo ... lceola.htm
Dit kun je zelf dus ook.
Sorrie dat ik wat bot reageer, maar ik vind echt dat je wat meer zelf kan doen en dat je soms meningen van anderen moet accepteren. Ik ben ook bereid om iedereen te helpen, geef van alles gratis weg om welke beginner dan ook een duwtje in de rug te geven (ben namelijk zelf ook enorm geholpen door diverse mensen), maar op deze manier kom je er niet.
Denk er even over na.
Oprechte, hartelijke groet uit Nieuwegein,
Arjen
2 opmerkingen:
1. Nee, alles kan niet. Dit is fossiel.net. Geen mineralen dus, daar is een andere site voor opgericht
2. Neem eens wat meer moeite en kwak toch niet steeds van allerlei tekst neer. Het ding links is geen haaientand. Door gewoon even te googelen kwam ik er binnen 10 seconden acher dat het een koraal was: http://www.indiana9fossils.com/Coral/Mo ... lceola.htm
Dit kun je zelf dus ook.
Sorrie dat ik wat bot reageer, maar ik vind echt dat je wat meer zelf kan doen en dat je soms meningen van anderen moet accepteren. Ik ben ook bereid om iedereen te helpen, geef van alles gratis weg om welke beginner dan ook een duwtje in de rug te geven (ben namelijk zelf ook enorm geholpen door diverse mensen), maar op deze manier kom je er niet.
Denk er even over na.
Oprechte, hartelijke groet uit Nieuwegein,
Arjen
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
hallo
als ik Calceola Sandalina in google intik, krijg ik honderden plaatjes met het hetzelfe fossiel als je de jouwe erop,
dus ik weet niet hoe je erbij komt dat het een haaientand zou kunnen zijn
gr Sean
als ik Calceola Sandalina in google intik, krijg ik honderden plaatjes met het hetzelfe fossiel als je de jouwe erop,
dus ik weet niet hoe je erbij komt dat het een haaientand zou kunnen zijn
gr Sean
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
*kuch*stijnboy9 schreef:
Ik heb het wel degelijk opgezocht, maar wat ik vond was alleen maar vage informatie,
Volgens die informatie is een "Calceola Sandalina" een haaientand.
Kan je een link naar die website geven?
C. sandalina is een solitair koraal uit het devoon. Opmerkelijk bij deze soort is dat ze een soort deksel heeft (ontbreekt op jouw exemplaar, je ziet wel het scharnier waar het deksel heeft gezeten).
De vindplaats zou kunnen kloppen, deze soort is inderdaad in de groeve van Wellin te vinden, en de bewaringstoestand en de kleur komen overeen met mijn vondsten uit deze groeve: zie http://www.fossiel.net/determinatie/det ... ek=61-0026
Over je orthoceras weet je al wat meer. Ik kan uit je eerdere berichten niet opmaken hoe jij zo zeker weet dat die ammoniet uit Avignon komt. Het is in ieder geval geen Deshayites.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
De Ammoniet is een typische Perisphinctes uit de omgeving van Poitiers.
Jura dus!
Jura dus!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!