6" megje
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: 6" megje
Hetzelfde hiersjaak schreef:
...Ik kan je niet vertellen waar je zo gauw die complete meg van 6'' zelf kunt vinden. Wel waar je die niet kunt vinden. Bij mij in de verzameling bijvoorbeeld...
Gaaf megje, vult geloof ik de gehele handen!
gr. robin
p.s. Hoe was Griekenland?
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
He rene,
mooie tand man ,voor bij die andere mooie exemplaren te leggen!Wat die 7 inch betreft die vind je vast in september.
wally
mooie tand man ,voor bij die andere mooie exemplaren te leggen!Wat die 7 inch betreft die vind je vast in september.
wally
- sharkteethrene
Antw: 6

@ Robin,
Heel warm en daarom vele pintjes moeten drinken om af te koelen,lol.
We waren naar lesbos geweest,en natuurlijk het "Pertified forest" bezocht.
zeer interesant en mooi.
Ook langs het strand gelopen,en daar enkele stenen met schelp resten en zwarte dingetjes erin? opgeraapt.
Zeker een leuk eiland om eens te bezoeken.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: Antw: 6" megje
Ha Wally,wally schreef:
He rene,
wally
Dat zou wat zijn he,haha.
Ik hoop dat we allemaal iets leuks vinden.
Nadat ik de Parotodus van Hans (Stiek) gezien had begon het toch redelijk te kriebelen.
Het aftellen kan inmiddels beginnen.
Groetjes,
Rene.
- sharkteethrene
Ha Wally,
Weer een dagje minder,lol.
Groetjes,
Rene.
Weer een dagje minder,lol.
Groetjes,
Rene.
- digging for it
- Contacteer:
Antw: 6" megje @ rene
Hoi Rene
Ben 2 jaar geleden ook naar Lesbos geweest en inderdaad ook naar dit versteend stukje bos wisten kijken. Erg warm maar wel indrukwekkend. Ik liep trouwens op het hotel met een mooie Carcharias rond mijn nek en toen een van de obers dit zag wou hij hem meteen wel ruilen tegen een stukje boomstam van een meter. Dit aanbod toch maar afgeslagen
Greets Patrick en waarschijnlijk bel ik je morgen even.
Ben 2 jaar geleden ook naar Lesbos geweest en inderdaad ook naar dit versteend stukje bos wisten kijken. Erg warm maar wel indrukwekkend. Ik liep trouwens op het hotel met een mooie Carcharias rond mijn nek en toen een van de obers dit zag wou hij hem meteen wel ruilen tegen een stukje boomstam van een meter. Dit aanbod toch maar afgeslagen
Greets Patrick en waarschijnlijk bel ik je morgen even.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ha Rene,
leuke vakantie foto's. Ik vind het altijd indrukwekkend die versteende boomstammen.
Groet
leuke vakantie foto's. Ik vind het altijd indrukwekkend die versteende boomstammen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: 6" megje @Rene 2
Rene,
Zou ik je foto's van de boomstammen mogen gebruiken voor de vindplaatsbeschrijving van Lesbos?
Wellicht zou je ook nog even de beschrijving willen checken
Bedankt!
Zou ik je foto's van de boomstammen mogen gebruiken voor de vindplaatsbeschrijving van Lesbos?
Bedankt!
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- sjaak
- Has thanked: 401 times
- Been thanked: 392 times
- Contacteer:
voor de meg liefhebbers:
Great white's mighty bite revealed
Using sophisticated computer modelling techniques they have also calculated that the bite force of the great white's extinct relative, the gigantic fossil species Carcharodon megalodon (also known as Big Tooth) is the highest of all time, making it arguably the most formidable carnivore ever to have existed.
...
Wroe and colleagues applied the same methodology to estimate the bite force of the gigantic Carcharodon megalodon, which may have grown to 16 metres in length and weighed up to 100 tonnes -- at least 30 times as heavy as the largest living great whites.
They predict that it could generate between 10.8 to 18.2 tonnes of bite force. Fossil evidence suggests that Big Tooth was an active predator of large whales that immobilised its huge prey by biting off their tail and flippers before feeding at will.
A comparison of Tyrannosaurus rex with megalodon suggests that the great Tyrant Lizard was no match for the giant shark. " Estimates of maximum bite force for T. rex are around 3.1 tonnes, greater than for a living white shark, but puny compared to Big Tooth."
meer via:
http://www.fossilscience.com/Research/G ... vealed.asp
Great white's mighty bite revealed
Using sophisticated computer modelling techniques they have also calculated that the bite force of the great white's extinct relative, the gigantic fossil species Carcharodon megalodon (also known as Big Tooth) is the highest of all time, making it arguably the most formidable carnivore ever to have existed.
...
Wroe and colleagues applied the same methodology to estimate the bite force of the gigantic Carcharodon megalodon, which may have grown to 16 metres in length and weighed up to 100 tonnes -- at least 30 times as heavy as the largest living great whites.
They predict that it could generate between 10.8 to 18.2 tonnes of bite force. Fossil evidence suggests that Big Tooth was an active predator of large whales that immobilised its huge prey by biting off their tail and flippers before feeding at will.
A comparison of Tyrannosaurus rex with megalodon suggests that the great Tyrant Lizard was no match for the giant shark. " Estimates of maximum bite force for T. rex are around 3.1 tonnes, greater than for a living white shark, but puny compared to Big Tooth."
meer via:
http://www.fossilscience.com/Research/G ... vealed.asp
Groet,
Niels
Niels
- sharkteethrene
Antw: Antw: 6" megje @Rene 2
Maar natuurlijk Herman.webmaster schreef:
Rene,
Bedankt!
Sorry dat ik het nu pas je vraag lees.
Groetjes,
Rene.