Antwerpen, schedel, Meg, Squalodon, Dolfijne tand(potvis), volledige pect andere foto's

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Erik
Antw: Antw: Antwerpen, schedel(wervelfoto), Meg, Squalodon, potvis, Brumelli pect andere foto's

Bericht door Erik » 30 sep 2008, 17:59

Duys schreef:
Dit zijn enkele foto's van het schedeltje,
Hoi,

Nu wordt het interessanter.
Het is zeker geen alk. Misschien kun je via onderstaande link e.e.a. uitvogelen.

't Lijkt zo op 't eerste gezicht wel wat op Jan van Gent. 't Zou dan de eerste vondst van een Jan van Gent in het Antwerpse zijn...

Je moet bij determineren trouwens niet op de grootte letten, alleen op de vorm. In het Mioceen/Plioceen vlogen er jan van genten in heel wat meer variaties rond dan nu...

Heb je deze in situ gevonden?

Groeten, Erik

http://www.shearwater.nl/seabird-osteol ... uction.htm

[Bewerkt door Erik op 30-09-2008 om 17:00 NL]

Duys
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antwerpen, schedel(wervelfoto), Meg, Squalodon, potvis, Brumelli pect andere foto'

Bericht door Duys » 03 okt 2008, 14:10

erik schreef:
Duys schreef:
Dit zijn enkele foto's van het schedeltje,
Hoi,

Nu wordt het interessanter.
Het is zeker geen alk. Misschien kun je via onderstaande link e.e.a. uitvogelen.

't Lijkt zo op 't eerste gezicht wel wat op Jan van Gent. 't Zou dan de eerste vondst van een Jan van Gent in het Antwerpse zijn...

Je moet bij determineren trouwens niet op de grootte letten, alleen op de vorm. In het Mioceen/Plioceen vlogen er jan van genten in heel wat meer variaties rond dan nu...

Heb je deze in situ gevonden?

Groeten, Erik

http://www.shearwater.nl/seabird-osteol ... uction.htm

[Bewerkt door Erik op 30-09-2008 om 17:00 NL]
Hoi,
Mooie internetsite(seabird-osteology), ja, het schedeltje lijkt inderdaad wat op een Jan van Gent, kan ook de dikke voorhoofd pan verklaren(duiken in het water), fantastisch.
Neen, deze is niet In Situ gevonden, komt uit Scheldezand opspuitingen.

Groetjes,
En bedankt voor het speurwerk.

stephan123
Antw: Antwerpen, schedel, Meg, Squalodon, Dolfijne tand(potvis), volledige pect andere foto's

Bericht door stephan123 » 05 jan 2009, 14:35

Wist mijn oude wachtwoord niet meer helaas en heb daarom maar een nieuw account aangemaakt (dit even voor de webmaster)

De schedel van de vogel is wat mij betrefd voor 99% Zeker een hoenderachtige.Mischen auerhoen maar dat ligt aan de grootte van het achterhoofd.
Een goede site voor vergelijking is in deze :
http://www.skullsite.com/search/index.cfm

Leuke vondst als het pleistoceen is.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antwerpen, schedel, Meg, Squalodon, Dolfijne tand(potvis), volledige pect andere foto's

Bericht door Frederik » 05 jan 2009, 15:08

Over het wachtwoord: een maailtje naar Herman had volstaan vermoed ik ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Supergraver

Bericht door Supergraver » 05 jan 2009, 15:10

Hmmmmm zeker weten dat het niet om een zee-schildpad-schedel gaat ;) LOL (binnenpretje)

Gr

Martijn

Erik
Antw: Antw: Antwerpen, schedel, Meg, Squalodon, Dolfijne tand(potvis), volledige pect andere foto's

Bericht door Erik » 05 jan 2009, 21:53

stephan123 schreef:
Wist mijn oude wachtwoord niet meer helaas en heb daarom maar een nieuw account aangemaakt (dit even voor de webmaster)

De schedel van de vogel is wat mij betrefd voor 99% Zeker een hoenderachtige.Mischen auerhoen maar dat ligt aan de grootte van het achterhoofd.
Een goede site voor vergelijking is in deze :
http://www.skullsite.com/search/index.cfm

Leuke vondst als het pleistoceen is.
Hoi Stephan,

Jan van Gent kan het idd niet zijn. Ik ben niet goed thuis in schedels. Waarom een hoenderachtige naar jouw idee? Waar herken je die aan?

Groeten, Erik

stephan123

Bericht door stephan123 » 05 jan 2009, 22:37

Heeft het typische achterhoofd van een hoenderachtige.Kun je ook zien aan de voor bovenzijde de groeven voor de snavelaanhechting ? Zit altijd los bij hoenders.
Ook het doorlopen van de oogboog aan de achterzijde tot bij het gehoor is voor mij een aanwijzing.
Ik heb wel een 2 tal fotos voor je van een auerhoen.Stuur mij even een mail en dan stuur ik je de foto's
Of zoek hoenderachtige op birskullsite zie de link in mijn vorige bericht.

[Bewerkt door stephan123 op 05-01-2009 om 22:41 NL]

stephan123

Bericht door stephan123 » 05 jan 2009, 22:57

@ Frederik : Heb ik geprobeerd maar geen reactie !

@ Supergraver : Helaas snap ik je binnepretje niet (confused)

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 06 jan 2009, 13:12

misschien een dooie fasant?

groeten van de brabantse bende

Duys
Contacteer:
Antw: Antw: Antwerpen, schedel, Meg, Squalodon, Dolfijne tand(potvis), volledige pect andere foto's

Bericht door Duys » 06 jan 2009, 13:19

franky schreef:
misschien een dooie fasant?
Groetjes aan iedereen,
Ik heb de schedel eens uit de kast genomen, zal wat foto's maken, hij is niet verkleurt naar wit, wat een leuk teken is en hij doorstaat ook de bottest, maar ik weet niet hoever dit ook werkt voor kleine botjes.
Hier een link met fazant,http://www.museumboerhaave.nl/AAcollect ... 21664.html
Tot later
Duys

Gesloten