Trilobieten uit Bundenbach te koop
Antw: Trilobieten uit Bundenbach te koop
Duur? We spreken hier over Bundenbach. Het zijn geen haaietanden uit het Antwerpse die voor het rapen liggen en te koop worden aangeboden voor 10 cent! In de groeves rond Bundenbach kan je niet meer gaan zoeken, dus automatisch gaan de prijzen omhoog. Je kan het vergelijken met de fossielen uit Messel, die kosten enorm veel.
Je kan toch niet verwachten dat ik de fossielen voor 5 euro wegdoe, dan hou ik ze liever zelf...
Als ik je prijzen wil geven om van te schrikken: Kijk naar de foto\'s in mijn verzameling: de Eryon heeft een verkoopswaarde van 1500 euro, de Plesiotheutis rond de 1000 euro.
PS een interessant ruilaanbod sla ik niet af!
Groeten
Koen
[Bewerkt door Koen op 30-05-2005 om 18:50 NL]
Je kan toch niet verwachten dat ik de fossielen voor 5 euro wegdoe, dan hou ik ze liever zelf...
Als ik je prijzen wil geven om van te schrikken: Kijk naar de foto\'s in mijn verzameling: de Eryon heeft een verkoopswaarde van 1500 euro, de Plesiotheutis rond de 1000 euro.
PS een interessant ruilaanbod sla ik niet af!
Groeten
Koen
[Bewerkt door Koen op 30-05-2005 om 18:50 NL]
hmmm tja ook al is het bundenbach: ik ben niet echt overtuigd.
maar allez, maakt verder ook weinig uit.
veel succes met de verkoop verder
Groeten, Casper
maar allez, maakt verder ook weinig uit.
veel succes met de verkoop verder

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Schone stukken zijn het wel, en Bundenbach is een befaamde (ex) vindplaats. Aan mij ga je ze niet slijten, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze voor die prijs de deur uit gaat.
Zoek je deze fossielen zelf Koen (de Bundenbach en de Solnhofen stukken)? If so, knap.
Even een off-topic vraagje: heb jij toevallig bio-ingenieur gestudeerd in Leuven, of ken ik nog een andere Koen Van Overtveld die fossielen verzamelt?
Zoek je deze fossielen zelf Koen (de Bundenbach en de Solnhofen stukken)? If so, knap.
Even een off-topic vraagje: heb jij toevallig bio-ingenieur gestudeerd in Leuven, of ken ik nog een andere Koen Van Overtveld die fossielen verzamelt?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
That\'s me, thesisstudent bij Raf geweest. In Mheni en Sesemat veldwerk gedaan, de eerste zeeëgels en arthropoden in Tigray gevonden...
Over Solnhofen gesproken: zelf heb ik maar enkele stukken zelf gevonden. Het is onmogelijk om in Solnhofen mooie stukken te vinden op korte tijd. De fossielen zijn daar relatief gezien zeer zeldzaam. Het is enkel omdat er dagelijks tonnen steen worden ontgonnen dat er in absolute aantallen veel fossielen worden gevonden. Ik heb vroeger dagen en dagen gesleten om iets moois te vinden, maar het is bij wat ammonieten, coprolieten en ichnofossielen gebleven met een sentimentele waarde. Ik ken slechts één goede vindplaats waar je op korte tijd (een uur) een aantal ammonieten kan vinden. De meeste Solnhofenfossielen koop ik ongeprepareerd. Ik probeer er zo weinig mogelijk geld aan te geven. Het gaat em mij meer om het prepareren zelf uiteraard. (bijna) Alle mooie stukken in Solnhofen worden door groeve-arbeiders gevonden, vaak zijn dit mensen uit Turkije, die in Duitsland werken. Ook een van de laatst gevonden Archaeopteryx fossielen is door een Turks groevearbeider gevonden. De Bundenbach fossielen heb ik in een lot kunnen kopen van een oud groeve-arbeider. Als je zowat mensen kent kan je er wel dingen op de kop tikken.
[Bewerkt door Koen op 30-05-2005 om 23:43 NL]
Over Solnhofen gesproken: zelf heb ik maar enkele stukken zelf gevonden. Het is onmogelijk om in Solnhofen mooie stukken te vinden op korte tijd. De fossielen zijn daar relatief gezien zeer zeldzaam. Het is enkel omdat er dagelijks tonnen steen worden ontgonnen dat er in absolute aantallen veel fossielen worden gevonden. Ik heb vroeger dagen en dagen gesleten om iets moois te vinden, maar het is bij wat ammonieten, coprolieten en ichnofossielen gebleven met een sentimentele waarde. Ik ken slechts één goede vindplaats waar je op korte tijd (een uur) een aantal ammonieten kan vinden. De meeste Solnhofenfossielen koop ik ongeprepareerd. Ik probeer er zo weinig mogelijk geld aan te geven. Het gaat em mij meer om het prepareren zelf uiteraard. (bijna) Alle mooie stukken in Solnhofen worden door groeve-arbeiders gevonden, vaak zijn dit mensen uit Turkije, die in Duitsland werken. Ook een van de laatst gevonden Archaeopteryx fossielen is door een Turks groevearbeider gevonden. De Bundenbach fossielen heb ik in een lot kunnen kopen van een oud groeve-arbeider. Als je zowat mensen kent kan je er wel dingen op de kop tikken.
[Bewerkt door Koen op 30-05-2005 om 23:43 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat is idd wat ik ook gehoord heb, dat de vindfrequentie in Solnhofen en omstreken laag ligt. Je preparatiewerk is wel de moeite (maar ja, als je zegt er 70 uur in te steken...).
Ik neem aan dat de meeste Bundenbachfossielen die je hier te koop aanbiedt ongeprepareerde stukken zijn? Ook die grote trilobiet?
Als dat zo is (en ook met je Solnhofen-stukken), hoe ga je tewerk? Scherp mesje en krabben maar?
Ik neem aan dat de meeste Bundenbachfossielen die je hier te koop aanbiedt ongeprepareerde stukken zijn? Ook die grote trilobiet?
Als dat zo is (en ook met je Solnhofen-stukken), hoe ga je tewerk? Scherp mesje en krabben maar?
Aaaaah... Mheni, den Abo, injera en mes... ik heb ook wel wat reguliere zeeëgeltjes van Minta, brachiopoden (type Rynchonella) van Waseya, de nodige stone tools en gastropoden van Mai ba\'ati, maar arthropoden heb ik niet gevonden. Wel in een geul bij Mheni (niet deze waar Yves en Wouter in hebben gezeten, maar die ernaast) een stuk nautilus gevonden, waarvan de curvatuur minstens een doorsnede van 1 meter liet vermoeden.Koen schreef:
That\'s me, thesisstudent bij Raf geweest. In Mheni en Sesemat veldwerk gedaan, de eerste zeeëgels en arthropoden in Tigray gevonden...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hey Koen,
ik heb wel interesse in een paar van die stukken, kan je me anders es mailen op ziepe@pandora.be ?
thanx,
Ziepe.
ik heb wel interesse in een paar van die stukken, kan je me anders es mailen op ziepe@pandora.be ?
thanx,
Ziepe.
The earth has music for those who listen.
Enkele van deze bundenbach fossielen moeten nog wat bijgewerkt worden idd. De preparatie is complex. Met een fijn mesje kan een deel van het gesteente worden weggeschraapt (nat, dan is het pyriet beter te zien) en nadien met een messing borsteltje schuren; Messing is zachter dan pyriet vandaar.
[Bewerkt door Koen op 31-05-2005 om 00:34 NL]
[Bewerkt door Koen op 31-05-2005 om 00:34 NL]
Alles is verkocht!
[Bewerkt door Koen op 31-05-2005 om 12:56 NL]
[Bewerkt door Koen op 31-05-2005 om 12:56 NL]