spontane vondsten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: spontane vondsten
Bij ons thuis zitten de stenen waarmee de spoorweg aangelegd is, vol met brachiopoden.
Maar in situ heb ik nog niks gevonden.
Wel is er in de buurt al wat van silexen werktuigen gevonden, en een paar dorpen verder is een tijd geleden bij het graven van een recreatievijver een hele hoop mammoetresten boven water gekomen.
[Bewerkt door Frederik op 31-05-2005 om 12:14 NL]
Maar in situ heb ik nog niks gevonden.
Wel is er in de buurt al wat van silexen werktuigen gevonden, en een paar dorpen verder is een tijd geleden bij het graven van een recreatievijver een hele hoop mammoetresten boven water gekomen.
[Bewerkt door Frederik op 31-05-2005 om 12:14 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Dit is een van mijn spontane vondsten.een zeer mooie pijlpunt.
vorig jaar in Hoegaarde gevonden toen ik nog achter een paar stukjes fossiel hout was
Heb nog uren achter silex gezocht en buiten één klingetje niets meer gevonden.
Zo heb ik in Frankrijk(vendee)een stenen bijl gevonden uit het mousterian (zou tussen de 100- en 35.000 jaar oud zijn.
Daarom suggereerde ik dat je wellicht vaker handvoorwerpen vindt ipv fossielen maar dacht er niet aan,dat Nederland voor een groot deel onder de zeespiegel lag en ligt.
Apropos onze kinderkopjes komen uit de porfiergroeve van Qenasc en is een (ik weet het niet juist) maar een lava bom die net aan de oppervlakte is gestold.Buiten mineralen is die steriel.(Heb ik van horen zeggen).
Theo
[Bewerkt door admin op 31-05-2005 om 15:32 NL]
Theo
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: spontane vondsten
Casper schreef:Nog even iets: ik denk niet dat onze verre voorouders ooit in de polders hebben gelopen... Tis namelijk allemaal begonnen bij ene mister Leeghwater en die leefde beslist niet veel eerder dan de late middeleeuwen.fa991405@skynet.be schreef:
Als je na de zomer,op een polderakker,als de velden gerooid worden een stukje silex vindt weet je haast zeker dat dit door de mens is gebruikt.
Groeten, Casper
Hee Casper,
Loop even door het begin van je geschiedenis boekje.

Wordt daar niet gesproken over de Trechterbeker-cultuur? Veelal op hoog gelegen zandgronden zoals Drenthe,maar ook ten westen van Heerenveen heeft men voor een 4-tal jaar terug sporen gevonden( op een stuw-zandrug van de laatste ijstijd) Daarnaast kennen we tegenwoordig ook de Swifterband-cultuur.Van deze laatste heeft men voor een paar jaar terug rest-sporen ( 4000 - 3500 jaar voor Christus)gevonden in de Noord-oostpolder c.q
Flevo-polder.
Voor meer informatie zie:
http://piazza.iae.nl/users/fnauta/home/8/preh.htm
groetjes,Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
tja de geschiedenisboeken gaan tegenwoordig meer over de toekomst dan over het verleden, dus ik kan het niet helpen 
maar ik zat dus fout. het spijt me.
Groeten, Casper

maar ik zat dus fout. het spijt me.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frisian-old-age
Yo Casper,
Ik maak ook weleens fouten, grote of kleine.
In ieder geval is het verleden,heden en toekomst met elkaar verweven.
groetjes, Age

groetjes, Age
Antw: Antw: spontane vondsten
Frisian-old-age schreef:
Yo Casper,
groetjes, Age
Ha, dat is natuurlijk grappig. Verleden en toekomst bestaan niet, dus ook niet met heden verweven....
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: spontane vondsten
Vet!maarten schreef:
Spontaan gevonden toen ik nog niet in de fossielen was:
Een mammoetkies: die schopte ik 50 meter van mijn huis uit de grond. Ligt nu te pronken in de vitrinekast!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Antw: spontane vondsten
Filosofisch gezien niet, maar historisch enzo welmaarten schreef:Frisian-old-age schreef:
Yo Casper,
groetjes, Age
Ha, dat is natuurlijk grappig. Verleden en toekomst bestaan niet, dus ook niet met heden verweven....

volgens mij...
waarom kan volgens jouw het heden niet verweven zijn in het verleden en de toekomst?
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 31-05-2005 om 21:10 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Frisian-old-age
Hoi Maarten,
Hoezo geen bestaansrecht voor het Verleden of Toekomst?
Misschien heb ik wat gemist en denk ik soms simplistisch.
Feit is wel dat zonder de versmelting van een ei-cel en een zaadcel in het Verleden er geen Ik-persoon in het Heden was geweest die met elke tik van de seconde-wijzer de Toekomst ingaat.
Idd,Als je er vanuit gaat dat het Heden het Nu is,dan is het samen met Vroeger ofwel Verleden en het Later ofwel Toekomst.
Ti\'s en blijft een drie-eenheid.
groetjes, Age
[Bewerkt door Frisian-old-age op 31-05-2005 om 21:19 NL]
Hoezo geen bestaansrecht voor het Verleden of Toekomst?
Misschien heb ik wat gemist en denk ik soms simplistisch.
Feit is wel dat zonder de versmelting van een ei-cel en een zaadcel in het Verleden er geen Ik-persoon in het Heden was geweest die met elke tik van de seconde-wijzer de Toekomst ingaat.
Idd,Als je er vanuit gaat dat het Heden het Nu is,dan is het samen met Vroeger ofwel Verleden en het Later ofwel Toekomst.
Ti\'s en blijft een drie-eenheid.
groetjes, Age
[Bewerkt door Frisian-old-age op 31-05-2005 om 21:19 NL]