Geenideeni

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
binbinneke
Contacteer:
Antw: Geenideeni

Bericht door binbinneke » 20 jan 2009, 18:01

Oh ja, prachtig tandje Gerrit-Jan!

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 20 jan 2009, 18:44

Volgens verzamelaars van deze tanden uit USA en Malta zouden posterior benedeni en grandis heel moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.

Lanselot
Antw: Antw: Geenideeni

Bericht door Lanselot » 20 jan 2009, 19:09

somniosus schreef:
Volgens verzamelaars van deze tanden uit USA en Malta zouden posterior benedeni en grandis heel moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.
Tja Pieter, Is dit subjectief of objectief ;)

Mel en Marco van Phatfossils zijn hierover erg uitgesproken. Ook voor Steve Alter is dit geen discussiepunt. Medio vorig jaar heb ik een tijd met hem gesproken en gecorrespondeerd aan de hand van die posterior benedeni van mij die ook veel grandis kenmerken had.

Heb je ook foto's van posterior grandis anders dan die ene foto van mij?

Groeten,
Arjen

Somniosus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Geenideeni

Bericht door Somniosus » 20 jan 2009, 20:05

lanselot schreef:
Tja Pieter, Is dit subjectief of objectief ;)

Mel en Marco van Phatfossils zijn hierover erg uitgesproken. Ook voor Steve Alter is dit geen discussiepunt. Medio vorig jaar heb ik een tijd met hem gesproken en gecorrespondeerd aan de hand van die posterior benedeni van mij die ook veel grandis kenmerken had.

Heb je ook foto's van posterior grandis anders dan die ene foto van mij?

Groeten,
Arjen
Iedereen heeft zo zijn mening. Men kan zeggen wat men wil, daarom hoeft het nog niet zo te zijn.

Men weet niet eens wat een grandis is, tot welke familie ze behoren, hoe hun dentitie eruit ziet...
hoe zou men dan al hun losse tanden kunnen herkennen?

Ik heb meerdere foto's van zo'n posteriors uit Malta waar zowel benedeni als grandis niet zo heel zeldzaam zijn. Mensen van daar kunnen zelden het onderscheid maken. Ook al omdat benedeni idd niet altijd een bourlette heeft.

digging for it
Contacteer:
Antw: Geenideeni, en wat is dit dan?

Bericht door digging for it » 20 jan 2009, 20:52

Afbeelding

Afbeelding

Laatst deze tand in Hoevenen gevonden, en wat het nu precies is daar zijn we nog niet uit. Misschien dat iemand van jullie er nog even zijn licht over kan laten vallen. Alvast bedankt

Groeten Patrick

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 20 jan 2009, 22:38

Hallo Patrick,

Bij het bekijken van de foto's denk ik dat het een intermediate I oxyrhynchus betreft.
Maar foto's kunnen vaak misleidend zijn,lol.

Dit betreft ook de foto's van GJ.
Je zou zelfs kunnen denken dat hier twee verschillende tanden gefotograveerd zijn (niet dat dit zo is).
Bij de eerste foto's zou je zeggen .....
En bij de tweede ......
Het blijft altijd zeer moeilijk om aan de hand van enkele foto's een determinatie te geven.

@ Arjen:
Ook diegene waarvan je de naam vermeld zullen dit beamen en niet zomaar een soortnaam aan de hand van enkele foto's toebeschrijven.

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Supergraver

Bericht door Supergraver » 20 jan 2009, 23:57

Ik ben blij dat er weer een leuke discussie is ontstaan ;) Was wel een beetje m'n opzet. GJ had het tandje al via de webcam laten zien, dus ik had ietwat meer tijd om rond te snuffelen. Mijn eerste ingeving was A. grandis, maar helaas na veel snuffelen en navraag kon ikzelf dus ook geen goed onderbouwd antwoord na voren brengen. Vandaar heb ik het maar op een vragende manier naar voren gebracht, wel leuk :D

Gr

Martijn

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 21 jan 2009, 15:05

Hallo Allemaal,

Mischien is het raadzaam om eens 'n determinatie dag te houden over het materiaal uit Hoevenen.
(Dit in navolging van de determinatie dag van Mill materiaal in Uden)
Dit zou dan wel in de buurt van Antwerpen moeten gebeuren.
Ik denk als de tandjes life vastgehouden kunnen worden bovenstaande en andere twijfelgevallen toch wel voor 'n deel weggenomen kunnen worden.

Ik denk dat er door veel mensen veel verzamelt is en dat er maar 'n klein gedeelte op foto hier op het forum geplaatst is.

Groeten Hans.

Hans

Johwi
Contacteer:
Antw: Antw: Geenideeni

Bericht door Johwi » 21 jan 2009, 16:45

stiek schreef:
Hallo Allemaal,

Mischien is het raadzaam om eens 'n determinatie dag te houden over het materiaal uit Hoevenen.
(Dit in navolging van de determinatie dag van Mill materiaal in Uden)
Dit zou dan wel in de buurt van Antwerpen moeten gebeuren.
Ik denk als de tandjes life vastgehouden kunnen worden bovenstaande en andere twijfelgevallen toch wel voor 'n deel weggenomen kunnen worden.

Ik denk dat er door veel mensen veel verzamelt is en dat er maar 'n klein gedeelte op foto hier op het forum geplaatst is.

Groeten Hans.
Ja dit lijkt me leuk, een Fossiel-Party!!!
Is weer wat anders dan een Tupperware party.

Jullie mogen dat bij mij thuis komen doen.
Ik weet wel iemand die de lekkere hapjes klaarmaakt, hé Arendsoog?
Wat eten en een koffie erbij.(of wat anders). en de dag kan niet meer stuk.

Maar wie gaat dan determinatie uitvoeren?

John

SeeYou!

beginnerke

Bericht door beginnerke » 21 jan 2009, 18:08

hallo
leuk idee van die determinatiedag .
groetjes rudy

Gesloten