Twijfelgeval !
Antw: Antw: Twijfelgeval !
Nee hoor, geen geheime vindplaats gewoon Hoevenen.Spongebob schreef:
Wat is de vindplaats, John?
Of is die te kwetsbaar en geheim?
Ik dacht aan een benedeni, omdat als je hem vast heb de tand in je hand je een bolet(of hoe je het ook noemt) ziet, en niet zo op de foto, en hij heeft een bolle kromming naar binnen toe de tand.
Groetjes John
SeeYou!
- Everhardus
Antw: Twijfelgeval !
Hoi Arjen,
Zou je voor mij eens de link van Elasmo kunnen plaatsen waar je je op baseerd (ervanuit gaande dat dat zo is natuurlijk). Ik zit me bij sommige soorten helemaal suf te zoeken op die site (zal wel aan mij liggen). Wel een leuke discussie overigens, volgens mij een tamelijk gebruikelijke tand in Hoevenen.
Ik zie overigens geen bourlette John.......
Gr,Marcel
Zou je voor mij eens de link van Elasmo kunnen plaatsen waar je je op baseerd (ervanuit gaande dat dat zo is natuurlijk). Ik zit me bij sommige soorten helemaal suf te zoeken op die site (zal wel aan mij liggen). Wel een leuke discussie overigens, volgens mij een tamelijk gebruikelijke tand in Hoevenen.
Ik zie overigens geen bourlette John.......
Gr,Marcel
Serieus gerold, maar een retroflexus upper anterior lijkt me de beste mogelijkheid.
Ik ben het niet snel met je oneens (hadden we het zaterdag niet over ervaring, enzsomniosus schreef:
Serieus gerold, maar een retroflexus upper anterior lijkt me de beste mogelijkheid.

Daarbij is die tand van John veel te bol voor een retro.
Blijft voor mij een lower anterior oxy, waarschijnlijk de eerste lower anterior.
Maar zoals altijd, ik sta open voor argumenten, maar tot nu toe ben ik de enige in dit topic die zijn mening een beetje (klungelig) probeert te onderbouwen.
Arjen
Hierbij een foto van een upper anterior retroflexus, waarschijnlijk de 2e anterior
Hallo @lanselot (arjen)als ik je goed begrijpt, en ik zie het verschil met mijn tand en die van Elasmo is het een Isurus paucus / Longfin Mako / Lower Anterior 1 / geteld vanaf je linkerhand.
Heb ik het goed begrepen?
Groeten John.
Groeten John.
SeeYou!
- notorynchus
Hey Arjen ,
Volgens mij is de oxyrinchus dikker en rechter dan een retroflexus.
Je moet eens op elasmo kijken bij de ( recente ) I. paucus ( de huidige "familie" van de retro ).
Die tanden trekken erg hard op de tand van Johwi
Frederik
[Bewerkt door notorynchus op 20-04-2009 om 18:01 NL]
Je moet eens op elasmo kijken bij de ( recente ) I. paucus ( de huidige "familie" van de retro ).

Frederik
1. Vergelijken met een recente tand is erg gevaarlijk.notorynchus schreef:
Hey Arjen ,
Frederik
2. Die tand van John lijkt in de verste verte niet op een recente I. paucus
3. Vergelijken met een recente I. oxyrinchus is ook zinloos. De tand van John is een I. desori, de voorouder van de I. oxyrinchus, maar bijna altijd ook aangeduid als oxyrinchus (ook door mij, zie hierboven). Veel lomper en andere morfologie dan de huidige, veel kleinere I. oxyrinchus tanden.
Nee, zie hierboven. Volgens mij is het een een eerste lower anterior van een I. desori, aka I. oxyrinchus.Johwi schreef:
Hallo @lanselot (arjen)als ik je goed begrijpt, en ik zie het verschil met mijn tand en die van Elasmo is het een Isurus paucus / Longfin Mako / Lower Anterior 1 / geteld vanaf je linkerhand.
Groeten John.
Nu ga ik nog wat zeggen wat veel wenkbrouwen omhoog zal doen gaan: De huidige I. oxyrinchus heb ik zelf in Hoevenen bijna nog niet gevonden. Voor mij zijn het vrijwel allemaal I. desori of overgangstanden naar I. oxyrinchus, waarbij de slanke blauwe tanden dichter bij de recente oxy zitten.
Heb wel 2 oxyrinchus uit Mill die morfologisch overeenkomen met de huidige oxyrinchus. Zo, ga daar maar op broeden

Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 21-04-2009 om 13:13 NL]
Dag Arjen,
Zo wordt dit ongemerkt nog een heel interessant topic!
Kun je van die Mill-tanden een plaatje plaatsen, ik zou ze graag eens naast een specifieke tand van ons uit het Hoevense zand willen leggen.
Groeten, Jan
Zo wordt dit ongemerkt nog een heel interessant topic!
Kun je van die Mill-tanden een plaatje plaatsen, ik zou ze graag eens naast een specifieke tand van ons uit het Hoevense zand willen leggen.
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden