Dinosaurus wervel

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Casper
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Dinosaurus wervel

Bericht door Casper » 10 jul 2005, 15:07

maarten schreef:
Casper schreef:
Ik bedoelde dat van staartwervel/rugwervel en planteneter/vleeseter...

maareh zo\'n argentinosaurus was wel erg groot, en gezien de lengte-breedteverhouding van deze wervel was deze niet helemaal van het puntje van de staart, dus mijn conclusie: een kleinere dinosaurier.

Groeten, Casper
Het toevallige is dat ik net bericht kreeg uit Argentinie dat het echt een staartwervel van een Argentinosaurus is! Ik moet nog even verder dubben, wellicht kan saltasaurus ook. Ik zit alleen met dat berichtje uit Argentinie! Daarbij nog het volgende Casper: ik heb diverse staartwervels van Spino\'s, Carcharodontosaurus, Hadrosaurus etc. Geen kleine jongens en meiden maar de wervels zijn veel kleiner....
Ik zag een keer op discovery de uitgraving van een wervel van -volgens mij- een argentinosaurus, maar kan ook een andere grote sauropode geweest zijn. deze wervel was zo ongeveer een meter in diameter en moest met een speciale helikopter verplaatst worden, zo zwaar wassie. daar kan deze toch niet aan tippen lijkt me.
en als deze wervel van verder achterin de staart zou moeten zijn, was \'ie dan niet veel langer geweest in verhouding tot zijn diameter?

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: Antw: Antw: Dinosaurus wervel

Bericht door Maarten » 10 jul 2005, 22:39

Casper schreef:
maarten schreef:
Casper schreef:
Ik bedoelde dat van staartwervel/rugwervel en planteneter/vleeseter...

maareh zo\'n argentinosaurus was wel erg groot, en gezien de lengte-breedteverhouding van deze wervel was deze niet helemaal van het puntje van de staart, dus mijn conclusie: een kleinere dinosaurier.

Groeten, Casper
Het toevallige is dat ik net bericht kreeg uit Argentinie dat het echt een staartwervel van een Argentinosaurus is! Ik moet nog even verder dubben, wellicht kan saltasaurus ook. Ik zit alleen met dat berichtje uit Argentinie! Daarbij nog het volgende Casper: ik heb diverse staartwervels van Spino\'s, Carcharodontosaurus, Hadrosaurus etc. Geen kleine jongens en meiden maar de wervels zijn veel kleiner....
Ik zag een keer op discovery de uitgraving van een wervel van -volgens mij- een argentinosaurus, maar kan ook een andere grote sauropode geweest zijn. deze wervel was zo ongeveer een meter in diameter en moest met een speciale helikopter verplaatst worden, zo zwaar wassie. daar kan deze toch niet aan tippen lijkt me.
en als deze wervel van verder achterin de staart zou moeten zijn, was \'ie dan niet veel langer geweest in verhouding tot zijn diameter?

Groeten, Casper

Klopt, dorsal wervels van Aergentino zijn erg zwaar. Staart wordt naar hrt eind toe natuurlijk veel kleiner. Ik stoe er ook mee hoor Casper, ik zit alleen met wervels van grote dino\'s die kleiner zijn. Ik ga over paar weken in ieder geval naar Naturalis omde wervels van de 18 meter langeCamarasaurus te bestuderen. Kom ik denk ik stapje verder.....

Casper, ik twijfel ook hoor! Blijft natuurlijk erg leuk wervel uit Pategonie, een saltasauruswervel is ook prima hoor.

Mijn huis gaat overigens steeds meer op een museum lijken en ik hoor mijn vrouw er niet over....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Jan Losser
Antw: Dinosaurus wervel

Bericht door Jan Losser » 11 jul 2005, 14:56

Jammer een gemiste kans, als je deze wervel via de juiste kanalen had gekocht dan had je er nu een certificaat bij. met de juiste naam
vindplaats en laag. Als het werkelijk van een argentinosaurus is, had hij waarschijnlijk niet eens het land uit gemogen. Ik krijg een beetje een vermoeden dat je het aleen op de site zet om te laten zien wat jij zoal kan kopen. Een beetje opschepperig.
Sorry dat ik een beetje fel reageer. Maar zo denk ik er nu eenmaal over

Zonder verleden geen toekomst

Maarten
Antw: Antw: Dinosaurus wervel

Bericht door Maarten » 11 jul 2005, 15:13

jan losser schreef:
Jammer een gemiste kans, als je deze wervel via de juiste kanalen had gekocht dan had je er nu een certificaat bij. met de juiste naam
vindplaats en laag. Als het werkelijk van een argentinosaurus is, had hij waarschijnlijk niet eens het land uit gemogen. Ik krijg een beetje een vermoeden dat je het aleen op de site zet om te laten zien wat jij zoal kan kopen. Een beetje opschepperig.
Sorry dat ik een beetje fel reageer. Maar zo denk ik er nu eenmaal over
Tsja, dan ken je me toch echt niet: losser.....

Overigens komt deze wervel uit een stokoude verzameling land voordat het al tientallen jaren oude exportverbod ging gelden, er bestaan op dit moment geen juiste kanalen en zogenaamde certificaten zijn niet legaal. Graag als je reageert, een beetje minder stellig als je niet weet waar het over gaat....

[Bewerkt door Maarten op 11-07-2005 om 14:17 NL]

[Bewerkt door Maarten op 11-07-2005 om 16:33 NL]

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Jan Losser

Bericht door Jan Losser » 11 jul 2005, 16:02

Tja toch een gevoelige snaar geraakt
Te dicht bij de waarheid in buurt misschien
Blijkbaar heb ik gelijk. Gelukkig is schelden niet toegestaan op deze site.
Nu maar hopen dat de webmaster je antwoord niet leest. Jammer dat je niet inhoudelijk kunt of wilt reageren. Om maar eens een citaat te gebruiken waar jij ook dol op bent
Wie de schoen past, trekt hem aan. en Schelden doet niet zeer. Ik weet mog wel een toepasselijke maar ik zal me nier velagen aan jou nivo

Zonder verleden geen toekomst

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 11 jul 2005, 16:14

Kom kom mensen, dit lijkt me nou niet echt een goede reden om op elkaar te gaan schelden en fitten.

het gebeurt tegenwoordig vaker op het forum, jammer is dat. (ik heb er zelf ook wel eens een handje in hoor, dat geef ik eerlijk toe)

hopen dat het weer allemaal goed komt...

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten

Bericht door Maarten » 11 jul 2005, 17:19

jan losser schreef:
Tja toch een gevoelige snaar geraakt
Te dicht bij de waarheid in buurt misschien
Blijkbaar heb ik gelijk. Gelukkig is schelden niet toegestaan op deze site.
Nu maar hopen dat de webmaster je antwoord niet leest. Jammer dat je niet inhoudelijk kunt of wilt reageren. Om maar eens een citaat te gebruiken waar jij ook dol op bent
Wie de schoen past, trekt hem aan. en Schelden doet niet zeer. Ik weet mog wel een toepasselijke maar ik zal me nier velagen aan jou nivo

Ik ben altijd in voor een inhoudelijke discussie......

Verder doe ik mijn best om door discussie en het plaatsen van foto\'s etc mijn eigen kennis en die van de andere leden te vergroten, als je mijn topics niet waardeert lees je ze toch gewoon niet? Je hoeft niets, we leven in een vrij land, toch?

Verder hoop ik dat jij ook eens met inhoudelijke bijdragen komt, helaas hebben we die nog nog niet mogen ontmoeten, maar komt hopenlijk wel?

[Bewerkt door Maarten op 11-07-2005 om 17:04 NL]

Supergraver

Bericht door Supergraver » 11 jul 2005, 19:47

Beetje jammer dat ik deze discussie gemist heb. Ik had dit onderwerp overgeslagen na het antwoord van Casper en het wederandwoord van Maarten.
Ik denk dat Maarten het \'schelden\' er alweer uit ge\'bijgewerkt\'heeft, maar afgezien daarvan vind ik dat Jan wel een beetje de aanstichter is.
Maarten, ik vind het een pracht van een exemplaar! En als ik de wegen kon bewandelen om aan fossielen te komen zo als jij, zou ik er ook zeker gebruik van maken. En ik denk Jan ook wel een beetje, toch????
:) .) :) .) , ziezo met smilies!

Gr

Martijn

Maarten

Bericht door Maarten » 11 jul 2005, 19:54

Supergraver schreef:
Beetje jammer dat ik deze discussie gemist heb. Ik had dit onderwerp overgeslagen na het antwoord van Casper en het wederandwoord van Maarten.
Ik denk dat Maarten het \'schelden\' er alweer uit ge\'bijgewerkt\'heeft, maar afgezien daarvan vind ik dat Jan wel een beetje de aanstichter is.
Maarten, ik vind het een pracht van een exemplaar! En als ik de wegen kon bewandelen om aan fossielen te komen zo als jij, zou ik er ook zeker gebruik van maken. En ik denk Jan ook wel een beetje, toch????
:) .) :) .) , ziezo met smilies!

Gr

Martijn
Martijn, ik had niet gescholden. Ik had per ojgeluk looser getypt i.p.v. losser!!!

Overigens bedankt!

Supergraver

Bericht door Supergraver » 11 jul 2005, 21:49

Nou, zie je wel! Het valt dus allemaal gewoon weer mee.

Gr.

Martijn

Gesloten